Ursprungligen postat av
Philip
Länge sedan jag var igång på riktigt. Bara småsnackat med vissa brudar till och från men idag fick jag ett ryck och skulle göra något. Dessvärre gick det inte så jävla bra men det gick inte dåligt heller.
Min granne som är bonde hyr ut en hage samt ett stall åt en tjej som är lite över 20 och det är ungefär 100 meter för mig att gå. Då min syrra är intresserad av hästar brukar hon vara där borta och hon hade berättat om mig för den här tjejen, som förövrigt jag redan kollat upp (:shy:) och hon är både singel, bor själv och så vidare.
Fick mig ett ryck och gick bort till henne för att inleda ett snack. Började med att vi hälsade, jag kollade lite vad hon höll på med och hon fnittrade och frågade ifall det var intressant och titta på när hon mockade. Jag sket i frågan och började istället prata om hennes 2 hundar som hon hade med sig, frågade lite om bilen hon kör och även vart hon bor (även om jag redan vet det :D). Så blev ett samtal på ungefär 10 minuter i alla fall.
Värt att tillägga är att hon kollat något så in i fan varje gång hon rider förbi vårat hus och jag har hälsat på henne några gånger innan men aldrig pratat. Så jag är just nu nöjd med mig själv att jag gick bort. Tänkte först att dissa det men gav mig tusan på att jag skulle göra det.
Så, vi får se vart det leder. Skiljer förvisso några år mellan oss men det är väl bara positivt skulle jag vilja påstå. Bra mycket mognare i den åldern om inget annat!
Puss.