IWC Portuguese, väldigt fint klocka. Förstår dock inte hur man kan lägga 140 000:- på en klocka med läderarmband,
Utskriftsvy
IWC Portuguese, väldigt fint klocka. Förstår dock inte hur man kan lägga 140 000:- på en klocka med läderarmband,
Jag hade en diskussion med en kompis härom dagen kring just det där ämnet. Jag skulle absolut, om jag hade pengarna, kunnat tänka mig köpa den tidigare länkade Portuguesen. Jag förstår faktiskt inte alls hur man kan resonera på det sättet du gör. Varför skulle du inte kunna tänka dig köpa en dyrare klocka med läderband?
har man obegränsat med pengar kan jag förstå att man köper vad man vill ha oavsett prislapp. hade jag dock haft 140 000 skulle jag aldrig i mitt liv köpa en klocka för pengarna, hellre en bil eller stereo eller skidresor, formel 1-resa 10 ggr osv. smaken är som baken :)
Visst armbandet består utav krokodilläder, vilket i sig är fruktansvärt snyggt. Hade jag sparat ihop dessa pengar hade jag hellre valt en klocka med stållänk eftersom att det känns som att man får mer för pengarna, det blir så naket på något sätt utan. Vill ha den där lilla extra tyngden du får av en stållänk. Tycker dessutom att det höjer kvalitets känslan.
Eftersom att vi ändå snackar om klockar så har jag fått ärva en Certina av min farfar, har dock ingen aning om vad det är för modell. Äskar den verkligen, gör sig bra på handleden :D.
Inget speciellt egentligen, enkelt och snyggt!
Suttit och funderat en stund nu, vad är grejen med dyr klocka?
Vafan kan en klocka ge er?
Har ni så dåligt självförtroende att ni måste ha en dyr pryl för att visa vem ni är eller är det bara en grej som får er att känna er viktiga?
Liksom, köpa en snabb bil eller hoj ger ju adrenalin, köpa lyxigt hus är soft eller en resa kan ge grymma upplevelser... Men en klocka, okej den visar tiden och är behaglig att titta på... Men vafan, en desire HD har allt det plus massa annat för 6k.
Eller brudarna kanske faller för klockor? fast nä.
Jag har då inga planer på att byta ut min Jacob Jensen än så länge. Älskar min klocka.
Kan även berätta att den "Går som en klocka" :)
Vad säger ni om att ha en svart kavaj + någon skjorta till ett par beiga chinos? Ska på en halv formell middag och det blir för mycket med en "hel" kostym, så att säga.
Låter jättetråkigt. Svart kavaj är heller inget kul.
Om du inte vill ha en hel kostym hade jag nog hellre kört på en marinblå blazer, ett par schyssta jeans, skjorta med kontrastkrage samt några fina bruna läderskor.
Har snart bal och har så svårt att komma på en snygg färg som ska passa med svart kostym,svarta byxor + svarta skor. Kan någon ge förslag på vilken skjorta/slips som skulle bli fint! Vill inte ha vit skjorta, det är så tråkigt och vanligt!
Denna diskussionen är dömd att spåra, för vissa personer kan man helt enkelt inte motivera hur någon kan lägga mer än nån tusenlapp på en klocka/penna etc.. Men som en liten jämförelse:
Varför skulle någon köpa en ny BMW för ett antal hundra tusen, när en bil för en tiondel gör jobbet precis lika bra? Och hastigheten är ju inte direkt något argument, alla bilar idag går så fort som man får köra på svenska vägar.
Eller varför ska man köpa ett stort fint hus med sjöutsikt? Trots allt, en etta i rinkeby håller dig precis lika skyddad från väder och vind och går att få precis lika varm som en fin villa och är dessutom lättare att städa.
Nej det finns helt enkelt inga bra svar för/emot, you have to test to understand...
Med detta sagt, min Certina kostade knappa 5k och min kostym Tissot runt 2k så jag har själv ingen dyr klocka, när första _riktiga_ jobbet kommer skulle jag dock bli förvånad om det inte satt iaf en Omega på armen min.
Förbannat tråkigt och ganska fult... Jag antar att du har kavajen, och i så fall skulle jag köra den tillsammans med ett par rådenim jeans och svart bälte/svarta läderskor. Har du inte köpt kavajen så köp förihelsike ingen svart, det marinblå alternativet som Puryeah var inne på är otroligt mycket bättre då denna kan kombineras till det mesta och användas jämt beroende på vad du har till den. Tex. marinblå chinos och ev en slips som mer formell, valfri skjorta (gärna buttondown) och bruna läderskor/brunt bälte eller även ett par snygga sneakers samt jeans/chinos som mer ledigt och tom en V-neck under och jeans till funkar även om jag själv inte är något fan av t-shirt till kavaj/kostym.
Nej nu syftade jag mest på modellen, dvs ett par raka mörka jeans. Vad det står på dom är väl mindre viktigt, det viktiga är att det inte står RAW/Evisu över hela röven, att dom inte hänger vid knäna och har en massa hål på etc..
Skjortan lät bra, och självklart ska du skippa slipsen (har någon ens yppat något annat?)! Tänk bara på att stoppa ned skjortan, jag vet att det är jäkligt obvious men man ser ack så många ungdomar som inte fattat det...
Du sa något om en slips i ett tidigare inlägg, därför jag nämnde det. Saken är den att jag inte har några mörka jeans utan hål i... De jag kommer använda är relativt ljusa, dock inte nästan vita. Och nej, det finns verkligen inte några feta tryck på dem, de är ju bara fult imo. Det är klart man stoppar ner skjortan när man har kavaj ju, speciellt när det nu inte är helt casual. Ska nog ta o testa lite olika varianter imorgon(Idag) så jag kan se vad jag tycker ser bäst ut själv ändå :)
http://i51.tinypic.com/n4w3cy.jpg
http://i54.tinypic.com/2889fso.jpg
http://i53.tinypic.com/2iiap86.jpg
skjortan kommer bytas ut mot en vit med dubbelmanschett, brunt bälte med guld spänne tillkommer. Slipsen kommer inte heller att användas. Förslag på slips och näsduk?
quuz är de din tumblr i signaturen? såg ut att va en heldel bilder från SF? :)
Ser bra ut, dock så ser den lite stor ut i axlarna samt ärmarna, även byxorna ser lite för långa ut. Personligen gillar jag no break, så du kan ju lämna in byxorna och sy slag på dem för att få till korrekt längd samt snyggare fall.
Ang slips så:
Yes det är min tumblr, tar bilder lite här och var :D
tack! angående byxor så sa jag till att jag ville ha kortare men då propsade han på att de skulle vara så långa, fixar troligtvis det senare. Tror också att byxorna åkt ner lite på bilden då jag inte hade skärp. Angående överdelen så sa han också där att axlarna såg bra ut och jag ville ha kortare ärmar men även där tyckte han de skulle vara lite längre. Är ju inte helt säkert att jag växt klart heller så får hoppas jag växer en bit till :)
gillade de flesta slipsar :) vet du hur lång leveranstid det är från drakes(kan få de innan den 17)?
gött, får följa din tumblr i fortsättningen! :)
Jaha, vad jag menade var att kombon mörkblå/marinblå chinos och marinblå kavaj/blazer med (rätt) slips kan vara snyggt om man nu vill se lite mer presentabel ut någon gång. En svart kavaj blir inte lika självklar imo, eftersom som bekant inga färger egentligen matchar till svart (även om rött ser minst dåligt ut). Ber om ursäkt om det var lite otydligt där..
Där delar jag din uppfattning till 110%, tom en clubblazer med (rätt) jeans/chinos och slips ser riktigt trevligt ut om man gör det rätt. Svenskarna i allmänhet är så förbannat slipsrädda, och använder bara slips när dom verkligen måste (begravning och ev på jobb) och då ofta i någon gräslig gammal version. Jag ser mer slipsen som en trevlig accessoar som ger lite färg åt utstyrseln, och använder den gärna till tex en V-neck till vit skjorta för att få en accentfärg som gärna kan gå igen någon annanstans.
Jahapp, snart skolavslutning då, vad ska man ha på sig i år?
Funderar på nån skjorta och kanske chinos, något jag _aldrig_ använder annars, men länka gärna något som ni tror skulle se bra ut!
Ett par Gant Rugger seglarskor kommer väl att användas mest, annars ett par bruna monks från Rizzo och tygskor som slit-och-släng.
Vad tror ni funkar på skolavslutningen? Blir ett par vita chinos, vita skor, och en ljusblå skjorta bra? :)