Speta, liten person med avsaknad av märkvärd muskelmassa=Linus
Utskriftsvy
Lite roligt också att räkna ut sådär hur mycket man tar... även fast jag tagit 47.5 hantlarna 3 gånger skulle jag aldrig säga att jag tagit 50 hantlarna...
Äckligt mycket träningsverk i benen sen igår, hur blir man bäst av med de? Är det bara till åh stretcha?
Ähh ryck upp er allihopa ffs =)
Någon här som testat PWO med peptidsfraktioner från vassleprotein?
Kör mycket crosstrainer vilket har fungerat väldigt bra, dock så ville jag ha mindre vader, men istället blir det större :(. Man känner att det tar väldigt bra på både lår och rumpan och även på armarna. Har fått betydligt större muskler,(vet inte om det är biceps eller triceps :P) utan någon större styrketräning förutom lite hantlar. En riktigt bra maskin helt enkelt.
Nej, det behöver du inte :P Tycker bara det är så konstigt. Jag menar, nivå 8 är högst på denna maskin och väldigt trög och jag ligger på nivå 7. Men det är precis som om när jag ligger på en högre nivå bränner jag mindre, enligt maskinen då. Tror inte den stämmer faktiskt, maskinen är ju trots allt gammal. Skall faktiskt ta mig till ett gym och köra på en sådan maskin du kör på, vad går du på för gym? Något stort som finns överallt så som Sportlife osv? :)
Känner mig snäll idag så kan slänga upp en liten bild, dock bara gymmat sen november så bare with me ;)
http://img641.imageshack.us/img641/9...g?t=1299278182
Iväg och köra ett bröstpass nu :D
OT, men gratis glass till alla träningsfreaks här inne =)
http://www.facebook.com/siaglass?sk=app_7146470109
Jag hatar benpress..
Helt utan förvarning drog man av en liten men högljudd brakare, var bara en till i gymmet men ändå. Kunde inte sluta skratta åt det heller vilket gjorde det svårt att fortsätta..
Får ont i nedre delen av biceps när jag kör liggande rodd, eller vad det heter. Någon som haft de samma?
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:A...GOIG6sgme9&t=1
Tips på hur man blir av med rejäl träningsvärk i ben på en dag? Promenad, lätt löpning?
Nu när innebandyn börjat avta så är det dax att börja gymma igen. Seriöst denna gång!! Jag måste verkligen gå upp i vikt och skaffa lite former, typ mest ben egentligen men kommer naturligtvis köra överkropp med eftersom det också behövs rejält..
Så vill gärna ha lite bra tips på snabb och BRA mat som jag själv kan göra inför/efter träning och lite andra anmälla tips?
Sen fundering bara, är det lättare att träna sig upp i vikt eller enbart äta?
Allt med ägg eller kött! Ingen dålig idé att mixa det heller ;)
En favorit som jag gör går snabbt och är väldigt gott:
Fyra ägg.
Valfritt kött (t.ex. skinka) Valfri mängd.
En gul lök.
Salt och peppar efter smak.
Valfri mängd mjölk.
Sen är det bara att steka upp löken tillsammans med köttet tills det fått fin färg, sedan rör du ihop äggen, kryddorna samt mjölken tills det är lagom. Häll på köttet och löken och gör en god äggröra av det!
Edit: Gjorde en kvarg-variant idag som jag blev nöjd med:
Två burkar Arla Lättkvarg (totalt 500 g)
En skvätt mjölk
80 g Whey FX Choklad
Två bananer
Valfri musli
Rör ihop mosa bananerna, sedan rör du ihop allt. Voilá!
Gott, snabbt och någorlunda näringsvärde.
Hence: I lol'd!
Träna och ät, ät mer på träningsdagar då du förbränner mer kalorier. :) Att "träna sig upp i vikt" (antar att du menar att bara öka i muslker och inte fett) kommer ta sjukt länge då muskler inte kommer pang bom utan det tar ett tag. Tänk på att kosten är det viktigaste!
Attans så skönt det är att träna benen! Nu väntar jag bara på att värken ska komma...