Körde 5*100 i bänken idag (de två sista med hjälp de sista 10 procenten), sen 6*100 med lite hjälp på de fyra sista :huhu:
Utskriftsvy
Körde 5*100 i bänken idag (de två sista med hjälp de sista 10 procenten), sen 6*100 med lite hjälp på de fyra sista :huhu:
Äntligen tillbaks i träningen! Köpte kort på Kalmar AK (AtlétKlubb) i förra veckan och det är fan det bästa köpet jag gjort. Riktigt gym till skillnad från dem andra plastmaskinsgymmen. Bra mycket mer gymkänsla och bättre musik. Folk som verkligen styrketränar istället för att sitta i maskiner och löpband.
Ser bra ut, men du får ju bulka på lite nu under vintern, ser lite väl rippad ut ;)
Är typ smittad med hiv :(
edit: med andra ord, kommer inte kunna träna på ett par veckor :whops:
+1 :sad1:
Men imorgon blir det ändring på det!! :D Tänkte även förbättra kosten som tex: Max en colaburk per dag (förutom helgen :huhu:), hvregrynsgröt till frukost käka äpple/morötter som mellanmål, kolhydratladdad mat innan träningen och något proteinrikt efter träningen. :)
Tänkte köra på ett nytt schema med :)
Måndag - Fotboll
Tisdag - "Idrott" och fotbollsträning
Onsdag - Villa
Torsdag - Gym
Fredag - Fotboll
Lördag - Vila
Söndag - Löpning
Har sett att det finns massa kosttillskott som lämpar sig till gym/styrketräning. Men finns det något som lämpar sig extra bra till lagidrott? :)
Vad är ditt mål med träningen? Det heter kosttillskott för en anledning. Känner du att du inte får i dig tillräckligt mycket protein om dagen så köp proteinpulver, det är inget magiskt men kan hjälpa dig att hålla dig på en rimligare proteinnivå. Känner du att du inte får i dig tillräckligt med kolhydrater, så köp det.
Kosttillskott är inget måste, och det gör inte att du blir grövre än om du bara äter vanligt mat. Men om du är dålig på att få i dig ordentligt med mat så kan det underlätta.
**** då, fick bekräftat att jag har lunginflammation = en månad utan träning, MINST.
Äntligen efter skade bekymmer så har bänken börjat lossna lite! 125kg ''flög'' upp ;) 5kg över gammalt pb innan skadan så är mer än nöjd! :)
http://www.body.se/artiklar/nyheter/...st-pa-killarna
Rösta fram omslagsmodellen bland boysen!
Välj gärna Marcus Salomonsson, är härifrån och har GRYM form. Tränat länge och väl, ge han lite cred för allt jobb nu! ;)
John Starhl eller Jonathan Weck var klart bäst enligt mig, synd på muslekfästena på magen på Johan bara.
Är helt död i axlarna efter ett sjukt pass :)
Dubbelpost men vafan
http://i330.photobucket.com/albums/l...h/IMG_0188.png
Lite sugen på att dra och köpa en burk NO-Explode eller nåt imorn, 299 för ett kilo är ju rätt okej ändå. Ni som provat de flesta, jack3d, rage x2, crack, no-explode osv vilken kan ni rekommendera?
Har en burk Anabolic Arigine som ligger och skräpar, sämsta skiten någonsin, får inte bättre tryck, mer vaskuläritet eller något. Vet att det är väldigt individuellt men vad är kraftigast "in general" om man säger så? Köpte ett sånt test med no-explode en gång, vet dock inte om det motsvarar en portion eller en skopa, kände inte ett skit iaf, därför är jag skeptisk till den.
Tänkte jag skulle dra igång och köra riktigt seriöst snart. Och denna gången äta när jag tränat vilket jag aldrig gjorde förr.
Mja inget kreatin men kör på gainer, dock är den slut nu så för tillfället använder jag ingenting. Förutom mina värdelösa kapslar jag nämnde i förrförra inlägget, men de använder jag ytterst sällan, när jag orkar.
Blir rätt mycket onyttigt kan jag meddela, visst är det inte bra men vafan. blir antingen chips eller godis varje helg, ofta både fredag och lördag. En pizza slinker ner då och då. Ska ju gå upp i vikt nu ändå så, dock tycker jag att godis känns lite väl onödigt, chips pajar ju inte tänderna iaf ;)
Kör ingen cardio överhuvudtaget, endast styrketräning.
Tamefan, du är ju inte direkt tjock heller :P
Jag har tränat snart 1 år, känner mig rejält piggare, starkare och smidigare! Men har lite mage och sånt kvar att få bort..
F.ö. så är jag 180 cm och väger 96 kg :)
Tränar handboll 5 dagar i veckan ca 2 timmar åt gången å spelar oftast match dom 2 övriga. Känner mig FÖRJÄVLA hungrig när jag kommer hem varje kväll (äter middag innan) vilket brukar resultera i att jag slänger i mig antingen mer mat eller ett gäng mackor.
Finns det något jag kan äta för att komplettera det jag äter på kvällen ? Brukar oftast inte känna mig särskilt mätt efter de kvällarna det blir mackor vilket känns irriterande... Tränar oftast mellan 20-22 så att vänta med middag blir bara jobbigt eftersom jag då inte har energi nog åt själva träningen.
Du kan ju göra ett lass havregrynsgröt på kvällen, mättar riktigt bra och går fort att göra :)
har precis börjat på Stronglift 5x5 nån annan som kör/har kört det?? :D
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168071
De flesta har fått grymma resultat. Det viktiga enligt mig är att börja på lätta vikter och få in tekniken. så nu dom 2-3 första veckorna är det väldigt lätt och jag försöker få in tekniken i böj, mark och stångrodd speciellt :D
Det är väll inte optimalt om man vill få volym men å andra sidan så får man upp en bra styrka så man kan köra på högre vikter sen när man ska träna volym :D
Det är med i stort sett bara basövningar och det är bra om man vill bli stark och få volym för speciellt stora muskler som bröst, rygg och lår stimulerar kroppen att utsöndra en stor mängd hormoner som påverkar återhämtningen och utvecklingen av ALLA muskler :D
Tack så mycket, kämpar på!
Det blev N.O-Explode 2.0 förövrigt, dyrt som fan, skulle köpt en pwo från bodyscience men mmsports stängde visst 15 på söndagar så kilade snabbt in på gymgrossisten istället. Tycker att den funkar helt okej, stickningar lite här och var, svettas mer känns det som, kämpar mer (säkert placebo). Om pumpen blir bättre vet jag inte, men den känns overall helt ok :)
Haha, nja räcker med de som är nu. Inte direkt stickningarna som är huvudmålet.
Hur går det för dig på gymmet nu för tiden vivarn? Tycker en bild på dagsformen är på sin plats ;)