Ursprungligen postat av
Michél
Torr gas i sig är inte farligt. Bilen du visade hade blöt blandning vilket är värre. :)
Lustgas är inte en brännbar gas och gör inte bränsle/luftblandningen mer "explosiv" på något vis. Gasen fungerar litegrann på samma vis som en intercooler, den kyler bränsle/luftblandningen vilket gör att densiteten ökar och man "får plats med mera kubik" i cylindern.
Lustgasen är alltså iskall, minus 52 grader har jag för mig om den släpps ut hastigt och okontrollerat, och det är kylan som gör den användbar.
Värmen i kompressionsfasen gör att syret bryter sig loss från kvävet, på så sätt kan man även tillföra mer bränsle och även få en effektökning. :)
På en träff finns det arrangörer.
De arrangörerna sätter regler för vad som ska gälla vilket man som deltagare tyvärr är tvungen att följa.
Om det inte passar dig så kan du istället fortsätta stunta på Coop i Haninge för uppenbarligen dög inte dina kunskaper så väl då ni väl var i Frihamnen? Ni orskade en olycka vilket det även finns vittnen till. Kan du själv förklara vad problemet är att åka i ett sansat led och vänta tills man är framme på plats? Du imponerar iallafall inte på någon som du beter dig. Jobbigt läge om moppenyckeln "råkar" ramla ner i en vägbrunn på vägen, eller hur? En olycka sker ju så lätt.
För att du äventyrar andras säkerhet och inte klarar av att köra moppe på ett säkert sätt.
:wub:
Träffar kommer vi fixa i vilket fall. Men man kanske inte blir så kärleksfull mot er som inte kan sköta sig. Vill man bevisa att man kan stunta, gör det på ett sansat sätt. Än så länge saknas det ju klass på er för att det ska kunna kallas stunting på ett seriöst sätt. Stunting är inte att stegra med översminkad blondin på skjutssadeln i ett cruiseled där trafiken är tät, det är enbart strunting... På plats, det är där tävlingen och showen mellan alla sker. Och då ingen utav er vågade visa något på plats, så ser jag er som fejk. Visa vad ni har när det gäller eller kamma till er.
Kom till Frihamnen, snacka mindre. Uppenbarligen en jävla massa snack då ni visade era duktiga stuntkunskaper så väl vid Frihamnen? ;) Visste inte att det det senaste tricket innebar att sitta på en trottoar i nya stuntgenerationen? :)