Det har jag redan gjort, men man får ju fortfarande vara kritisk! ;)
tyvärr är det ju allt för lätt att fuska då man lika gärna kan ha åkt bil/mc eller något annat och påstår att det är mopeden man kört. :)
Ni får tvivla hur mycket ni vill, fort gick det iaf.
Pro-tip: aerodynamiken spelar en viktigare roll än hk.
MVH Den den före detta flygplansmekanikern.
jag frågade snällt om du skulle kunna filma detta för att kunna styrka ditt påstående så att det kan läggas upp i topspeed listan. Man kan ju inte kräva att du ska lägga upp film för då skulle alla andra i denna tråd också vara tvungna att filma när dom kör, men 135km/h på en gammal moped är rätt(väldigt) mycket och även svårt att tro när man inte sett det, så jag frågar igen.
Skulle du kunna lägga upp en video när du kör i 135km/h med din moped? Om inte annat skulle det vara roligt att se också. :)
Jag har lagt upp notis om att jag har rätt att kräva film osv för hastigheter över 130+ som extra bevis innan man hamnar i listan. Manfred ett undantag nu, men film vill jag se. Det för att förhindra fusk. Och 130+ är en svår bedrift!
Om någon vill se filmbevis för mina 131, så kan jag länka!
Jag laddade ner appen Manfred använder, till min Iphone 5. För att kolla trovärdigheten på den.. Redan efter 50 meter blev jag lite fundersam, jag höll max 30km/h och den hade redan loggat 47km/h som maxfart. Åkte ut på en 70km/h väg, och håller bilmätaren där. När jag sen kollar på appen, laggar den rejält. Pendlar mellan 40 och 90km/h hela tiden! Och loggade en maxfart på 94km/h! Vilket jag inte har kört! Så den applikationen ogiltligförklarar jag. Så jag ger Manfred 1 vecka på sig att tangera 130+ på en annan applikation (T.ex den jag har). Efter det tas han bort. :)
haha
jag har använt Car Performance till android och det funkar skitbra och verkar stämma. Men den kan oxå mäta accelerationstider, den det kan man inte lita på. fick 11 nånting, sen körde jag på malmby en vecka senare och kom inte ens under 12 sek. Men hastighet verkar stämma skitbra :)
Man borde kunna länka till den? För den kan man göra till app-store.
T.ex såhär;
https://itunes.apple.com/us/app/spee...286577228?mt=8
Och den appen vet jag är tillförlitlig. :)