Vet inte om du läste det jag skrev förut, men jag kan sammanfatta det: Lägg ner med situpsen, det ger inget.
Utskriftsvy
jag sitter i en jäkla sits nu med min vänsterarm och funderar på hur man skall kunna träna upp dess rörelseförmåga fullt ut igen och få en mer normal funktion i armen, och förhoppningsvis slippa den jävla värken som kommer från och till. Rörelseförmågan är begränsad i rörelsen när man för upp armen längst huvudet uppåt och tar liksom i drygt 15-20 grader inna den friska högerarmen, vad skall jag ta till för träning att återfå normal armfunktion?
Han trollar. Deluxe är stark och kunnig. :)
Och varför skulle man inte kunna få sexpack av att träna 2 dagar i veckan? Krävs bara att man bränner lite fett.
Man kan växa av att träna 2 gånger i veckan också, 2-split med långa hårda pass med mycket basövningar så. :) Inte för att det är optimalt men det går ju.
jag blev biff förut men la av nu, tränar endast mage.
Du ser ju , man blir fet av proteindrink.
Serious talk now:
Varför skulle man inte kunna få 6pack om man tränar två gånger i veckan?
Jag hade det innan ens jag börja träna..
Och vad menar du med "behöver mer protein"?
Vadå vad är tillräckligt då?
Du snackar en massa skit
Svar på dina frågor..
Tjena, jag har börjat köra styrketräning på gym nu, och jag undrar om jag äter rätt för att bygga upp mina muskler.
Jag äter först frukost:Flingor, yoghurt, 2 mackor och sen brukar jag dricka vatten.
Sedan äter jag jämt en ordentlig lunch med mycket kolhydrater, proteiner och grönsaker.
Efter det brukar jag äta ett mellanmål med 2 mackor, mjölk och en frukt.
Sedan blir det en ordentlig middag med mycket kolhydrater, proteiner och grönsaker.
Och sedan på kvällen äter jag 4 mackor, mjölk och en frukt.
Jag brukar äta 1 timme före träning och sedan max 1 timme efter.
Jag kör styrketräning 3 gånger i veckan och löper 1 gång i veckan. Låter det här
som en bra kost utifrån min träning? Och är proteinpulver och såna saker som man kan köpa
nödvändiga om man äter en bra kost?
Finns olika sorters proteiner.. Kasein och Vassle t.ex.
I mjölk är det fördelat ca 80 / 20 , och det är Vassle som stimulerar proteinsyntesen.
Kasein är att föredra på natten t.ex. och vassle efter träning och frukost.
Om du inte förstod så var jag ironisk när jag nämnde om att jag blev fet av proteindrink.
Vad har du för EAA?
Vad jag vet så har EAA mindre kalorier än vassle.
Bättre och äta riktigt mycket mat t.ex. enligt tallriksmodellen än och vräka i sig t.ex. Chips.
Gäller och välja "bra" mat istället för och få i sig allt man får tag på.
Fairing essential aminorush. Står att det innehåller 96g protein per 100g(alltså är 4g smakämnen) och 384kcal.
400*0,96=384 alltså innehåller EAA 4kcal/g precis som det står att protein gör här: http://www.mjolkframjandet.se/faktab...kta_om_protein
Om det är vassle dom har räknat med vet jag inte men men antog att det var vassle och kassein. :)
Okej, men är proteinpulver eller dyligt typ ett måste för att man ska kunna bygga på sig mycket muskelmassa eller är det viktigaste att man har en bra kost som är väldigt proteinrik med ett kaloriöverskott? :)
Misstförstod dig. "Du ska äta proteinrik föda med ett kaloriöverskott, sen kvittar det var det är som du äter"
Tänkte att det räcker med att äta proteinrik föda och sedan bara dra i sig allt man kan för att ligga på överskott.
Du tänkte så du.
Jag tänkte per portion. Du drar ju i dig betydligt mindre kalorier i en portion EAA än Vassle.
En normal portion EAA (10g) = 40 kcal.
En normal portion Vassle (37g, 1 dl) = 152 kcal.
Man klarar sig utan proteinpulver.
Ursprungligen postat av Hoffen
Hur ska man veta om man behöver mera protein ? och hur mycket tycker du egentligen man måste träna i veckan för att bli biff med 6 pack ?
3 gånger om dan ?
Han menar ditt inlägg.
Och du menar andreeaas.
han trodde dina var frågor förmodligen..
Undra vart den pojken tog vägen.
Yes, jag har testat Rage x2 Fantasy fruits och Brutal Fx.
Ragen smakar godare och ger bättre kick tycker jag.
Brutal FX smakar redbull, blir dock lite tjatigt med den smaken när jag har EAA redberry.
Blir mer vaskulär av Brutal än Ragen.
Gillar ragen. Dock är den rätt dyr :/
Löpning och rökning går de ihop? Springa/jogga alltså.
Man reagerar olika, finns folk som röker som har grym kondition. Men om du bara röker vattenpipa lite då och då bör det inte påverka konditionen märkbart.
Det kan påverka konditionen negativt direkt efter du har rökt eller om du har hållt på med rökningen ett bra tag.