Jag tyckte mikkellern hade toner av choklad alternativt kaffe? Iaf det som jag inte riktigt gillade. Ja yetin är sjukt prsivärd också även om det inte är en favorit hos mig :P
Utskriftsvy
En fråga till er rutinerade grabbar! Vilken/vilka är de bästa ölen man kan får för ca 15:-/st (till fest eller liknande)? Känner inte att jag vill lägga ut allt för mycket pengar på öl nu när jag studerar.
Ikväll blir det:
6x Smålands
1x Rodenbach grand cru
1x Schneider Weiße Mein Grünes Tap 4
1x Nils Oscar Hop Yard IPA
1x Saison dupont
1x Duvel
Något i den stilen :D
Bästa ölen runt/under 15 kr enligt mig:
Ljus lager: Warsteiner, Bitburger, Spaten München, Pilsner Urquell, Samuel Adams Boston Lager, BrewDog 77 Lager.
Mörk lager: Zeitgeist Black Lager, Krusovice Cerne.
Ljus Ale: BrewDog Trashy Blonde, Twisted Thistle IPA.
Mörk Ale/Porter/Stout: Carnegie Porter.
Veteöl: Hoegaarden Witbier, La Trappe Witte Trappist.
Annars säger jag som quuz, försök hitta något du gillar (tillräckligt mycket för att supa på) som är billigt och ta sedan några dyrare öl runt 20-25 kr. Personligen brukar jag inte supa särskilt mycket på öl (inte avsiktligt iaf), gör det hellre på sprit då det känns mer prisvärt. Föredrar en bra grogg framför billig pisslager vilken dag som helst. Annars super jag gärna på hembryggt öl, 6 kr/flaskan för öl bättre än de flesta ölen jag nämnt är inte helt fel...
tack för tipsen :)
Jag brukar också köra mestadels sprit eller några öl + sprit. Men ibland blir det enbart öl. Allt slinker ner men inte hittat någon 100% favorit än.
Becks är min absoluta favoritöl för alla tillfällen!
Var över i Tyskland nyss å fick med mig:
Norrlands Guld x10
Carlsberg sort guld x9
Becks x9
Sommersby x4
Mariestads x3
Lapin Kulta
Xante
Absolute Vodka Blå
Absolute Vodka Vanilj
Minttu x2
Hot n´Sweet
Ga-Jol
Famous Snowgrouse
och lite annan random shotdricka !
Vad missade jag ?
Annars är det inte fel med en Chang i solen! :)
http://i51.tinypic.com/2jzfhy.jpg
Lövträ: Åh vad svalkande Changen ser ut att vara en varm sommardag!
Öl, öl och återigen öl.. dricker ni inget annat? :) Klassas groggar och cider som kvinnlig dricka enligt er? :)
Aboslut inte! Rom och cola för hela slanten!
Kaffejög (bjärejög<3) och whisky går alltid ner också!
aldrig mer öl.. får ju kämpa som ett as
nån mer än jag som upptäckt charmen i malibu och cola ? :D
nån mer än jag som upptäckt charmen i malibu och cola ? :D
Tror faktiskt att jag börjar fästas vid Carlsberg något enormt. Gillar dem väldigt mycket, och jag som hatade öl för 3-4 månader sedan. Man inser oftast tillslut vad man missat :wub:
Blev en ljusare italiensk öl idag på restaurangen, jävligt frisk i smaken måste jag säga! :)
http://www.tastings.com/labels/193257BL.jpg
Jag har kommit fram till att Carlsberg på glasflaska är det absolut godaste av öl man kan dricka, i alla fall vad det gäller mina smaklökar. Har ändå prövat rätt många olika sorter nu på senaste, men en Carlsberg som är iskall är aldrig fel :D
Kvällen dricka:
Lite blandade bier, alltifrån ale till pissvatten :D Sen avrundar jag det hela med ett par GT.
http://img220.imageshack.us/img220/604/img3363r.th.jpg
Staropramen är svingott imo!
Det blev hembränt och CocaCola igår, en värre kombination har jag aldrig tidigare i mitt liv smakat. Allt jag ätit under dagen visade sig vilja komma ut med en rask takt, nej tack till Cola som groggvirke.
Smakade nyss gammeldansk FYFAN mina päron garvade när jag kved av hur äckligt det var :(
Vad säger lagen om sidor som tegalob m.m.? Är det tillåtet att beställa därifrån så länge man är över 18?
åk och handla i tyskland eller danmark annars, där är det väl 16/18 beroende på vad man ska handla...