bäst effekt får du om du sätter på en 13mm förgasare
Utskriftsvy
Materiel:
Måttband x 1
Sten x 2
Plan väg x 1
Klocka/Tidtagarur x 1
Utförande:
En sträcka på förslagsvis 100 meter mätes upp med måttband och stäckan markeras vid start och slut med två stenar. Mopeden placeras så lång ifrån "start-stenen" att den hinner få upp toppfart när första stenen paseras. Starta tidtagaruret då första stenen paseras. Stoppa tiden när "slut-stenen" passeras. Använd grundskolematematik för att räkna ut hastigheten m.h.a. sträckan och tiden.
Okej tack :) har en annan fråga min ciao har börjat gå konstigt och fyrtaktar i neförsbakar och detta har den aldrig gjort innan ? vad kan felet vara?
Throtteln kan ha hakat upp sig.
Här är en guide:
"Leta reda på en backe, som man kan rulla igång en ciao utan att behöva springa.
Med hjälp av foten, blockera chokereglaget, dvs tryck in choken mha foten, så att den inte hoppar ut vid fullgas.
Med din vänstra hand skall du ge fullPYS, och med din högra, fullGAS.
Börja rulla ned för backen, och då ska du ha fullgas, fullchoke och fullpys.
När du för en massa pysande eller "poffande" är du på rätt väg.
Oftast smäller det till rätt rejält, men bli inte rädd. När detta inträffat kan du släppa choken med foten och släppa pysen. Förhoppningvis funkar nu din ciao."
Skriven av SugarDaddy
har en fråga angående brytarspetsarna.
om man ska ställa in dom, måste man öppna upp hela motorn eller räcker det med den lilla inspektionsluckan som finns? de ska vara inställde på 0,40 eller hur?
sedan också om det är någon som vet hur man riktar fälgarna på bästa sätt, vanliga cykel ekrar alltså!
På tal om pys.
Mitt topplock till 73cc cyllen är pys-kompatibel. Tycker ni jag borde skaffa mig ett litet pysgrepp och koppla in denna? Det går lätt att kicka runt ändå men de kanske kan vara bra?