Bifogad fil 13538
Cross/Sm
Hebo redrevo
Pr rör
28mm förgasare
Bifogad fil 13538
Cross/Sm
Hebo redrevo
Pr rör
28mm förgasare
Yamaha DT 50mx
Fabriksborrad: Orginalcylinder (60cc)
Luhaokrök + Jamarcol slutrör
Borrat insug: 14mm
drev: 12/52
munstycke: 98
Finns dock mer att hämta, Den drevades för stunt från början men nu blir det toppfart jag strävar efter istället, Gissar på att den kommer göra runt 10-15 km/h snabbare om en vecka eller så, Kastar upp nytt resultat då :)
Bifogad fil 13624
Nytt rekord, Bytte kopplingsvajern och lite skit så antar att mopeden legat och slirat lite förut
81.2km/h
Yamaha DT 50mx
Fabriksborrad: Orginalcylinder (60cc)
Luhaokrök + Jamarcol slutrör
Borrat insug: 16mm
drev: 12/52
munstycke: 98
Bifogad fil 13641
Vad har du för grejjer på då? Min börjar spika vid 80km/h tror dock att större munstycke och ett 13 taggars drev skulle orka pressa upp den till 85-90 börjar gå i tankar om att det kanske är en 70cc jag har, Fick cylindern med när jag köpte mopeden så det kan vara mycket möjligt
Ofan dags att se över din cylinder då hehe ;p
Nytt rekord
Yamaha Aerox
Ska ut och byta vikter och fjädrar och lite så sen har man kanske nån km till
Cylinder - Stage6 - Cylinderkit (Sport Pro) 70cc
Avgassystem - Stage6 - Avgassystem (Pro Replica) Krom
Förgasare - Dellorto - Förgasare (PHBN) 17,5 mm (Munstycke 90)
Insug - Insug 21mm
Luftfilter - Luftburk [ostrypt] Racing-Midrace
Variator - Malossi - Variatorkit (Multivar)
Vev - Orginal
Koppling - Metrakit - Koppling
Membran - Polini - Membran (Evolution)
Tryckfjäder - Röd 75%
Kopplingsfjädrar - Vita Sport
Drivrem - Hebo
Kopplingsklocka - Orginal
Variatorvikter - 4.2 (Flera olika)
http://imageshack.us/a/img32/8205/nso2.jpg
Uppdatera min i veteran, körde en repa nyss efter diverse inställningar/ändringar
Tvivlar också lite på den hastigheten. Har du runda 20hk i en Dappe har du klått många Dappe-trimmare! Kan man få film på gps-mätningen?
tyvärr är det ju allt för lätt att fuska då man lika gärna kan ha åkt bil/mc eller något annat och påstår att det är mopeden man kört. :)
Ni får tvivla hur mycket ni vill, fort gick det iaf.
Pro-tip: aerodynamiken spelar en viktigare roll än hk.
MVH Den den före detta flygplansmekanikern.
jag frågade snällt om du skulle kunna filma detta för att kunna styrka ditt påstående så att det kan läggas upp i topspeed listan. Man kan ju inte kräva att du ska lägga upp film för då skulle alla andra i denna tråd också vara tvungna att filma när dom kör, men 135km/h på en gammal moped är rätt(väldigt) mycket och även svårt att tro när man inte sett det, så jag frågar igen.
Skulle du kunna lägga upp en video när du kör i 135km/h med din moped? Om inte annat skulle det vara roligt att se också. :)
Jag har lagt upp notis om att jag har rätt att kräva film osv för hastigheter över 130+ som extra bevis innan man hamnar i listan. Manfred ett undantag nu, men film vill jag se. Det för att förhindra fusk. Och 130+ är en svår bedrift!
Om någon vill se filmbevis för mina 131, så kan jag länka!
Jag laddade ner appen Manfred använder, till min Iphone 5. För att kolla trovärdigheten på den.. Redan efter 50 meter blev jag lite fundersam, jag höll max 30km/h och den hade redan loggat 47km/h som maxfart. Åkte ut på en 70km/h väg, och håller bilmätaren där. När jag sen kollar på appen, laggar den rejält. Pendlar mellan 40 och 90km/h hela tiden! Och loggade en maxfart på 94km/h! Vilket jag inte har kört! Så den applikationen ogiltligförklarar jag. Så jag ger Manfred 1 vecka på sig att tangera 130+ på en annan applikation (T.ex den jag har). Efter det tas han bort. :)