Ursprungligen postat av
rassespike
asså de e fan skit kul/spännande ändå att läsa allas historier om snuten! jag har en historia som jag kan dela med mej av:)
De var i mitten av denna sommaren som gick, jag hade nyss vatt på en fest i byn, druckit LITE, typ bara ngr cider/öl för jag va inte sugen på att dricka just den dagen. Men iaf, jag drack ju alkohol. Sen ringde min telefon, de va min ena polare som va ute i byn o han ville att jag skulle hämta han. jag tänkte efter, att jag hade druckit men som sagt de var ju inte mkt så skit samma jag träffar inga snutar ikv!, tänkte jag:P så jag hämtade honom men tog inte med ngn extra hjälm. på den vägen som jag mötte han på, så var det typ 40-50 meter till korsningen o den leder ut till stora vägen som går igenom hela byn. Iaf, jag pruttrar fram i ynka 40 för jag snacka med polaren samtidgt. när jag kmr ut till korsningen så ser jag att det kmr en vit XC70 från vänster..o jag bara jaa gött det e hel vit..men när den kom ut i ljuset, för de va ganska mörkt ute. då va de inte en vanlig vit XC70, utan snuten! dom blockade korsningen direkt så jag hade inte en chans att sticka..så jag vred av tändningen ist..dom två snutarna gick ur bilen o bad mej gå av från moppen, jag ställde ner den på stödet o hängde hjälmen på styret. polisen började babbla om att jag skjutsade utan hjälm o om hur många moppedister vi har som omkommer i just detta..sjukt dryg va han men jag bara höll med om vad han sa o verkade trevlig imot han. medans jag tragga med han så gick han andra o checkade min moppe! jag bara vände lite på huvet o såg att han stirrade på mitt rör, jag bara..nu e de kört! min kompis va rätt så påverkad så han ställde sej bara en bit bort o sa ingeting. jag fick visa körkortet och jag skulle blåsa i alkotestet..då fick jag PANIK! visst jag hade inte druckit så mkt..men ändå..ja iaf jag blåste o jag blåste...fick ju ta cp långt andetag..jaa o den pep 1,2,3 o 4 gånger..då trodde jag de va helt kört..grovrattfylla:S tänkte jag:P men sen så tittade han på resultatet o han sa inget så jag frågade om jag va godkänd, o han bara japp. fy fan vad jag blev lättad!!!!! sen var det tbx med att jag skjutsade utanhjälm, reg plåten satt jävligt långt ner så dom såg inte den o att baklampan inte var godkänd(stylinglampa). jag ljög ihop ngt snabbt o sa att lampan va godkänd för att den e hyffsat ny o att de var mamma som beställde den och hon e petig med sånt. men sanningen va ju att den satt på när jag köpte moppen:P men dom ville se så den lyste, så jag va tvungen att starta moppen, o de hörs ju direkt att de inte e orginalröret som sitter på men dom sa faktiskt inger om röret!:O men sen va de tbx till allt som inte va godkänt...så snuten sa att dom kunde lätt ge mej 2-3 tusen i böter. men precis när han sagt de så fick dom ett larm om att de va misshandel inne på resecentrum i stan. så dom sa bara snabbt till mej fixa regplåten för ser jag den så engång till så ger jag dej höga böter. o precis när dom skulle sätta sej i bilen så sa han..o grabbar, skjutsa aldrig utan hjälm igen! det är jävligt onödigt! sen va de tack o hej för dom!:O:D så jag klarade mej med en lätt varning!:D