Det borde göra det. :)
Utskriftsvy
Halloj;) Undrar över en sak. Idag när jag höll på med motorn och skulle sätta dit vevpartiet så ramlar ett kullager ut från ingenstan. Hitta inte vart det skulle sitta. Det rammla ut på sidan där lamelerna sitter. Det är ett litet kullager. Nån som vet?
Förmodligen de som sitter längst ut som kopplingsarmen trycker på :) vet ej vad den delen kallas men den där fjädrarna sitter, vänta 2 minuter så ska jag fixa bild !
EDIT:
http://i554.photobucket.com/albums/j...o/DSCN9864.jpg
http://i51.tinypic.com/33c91qx.gif
http://i56.tinypic.com/o3hiw.jpg
Hoppas att du förstår lite mer nu annars får jag fixa fram mer bilder :)
Tja. Idag när jag skulle sätta dit ena motorhalvan så kom ramlagret snett och nu sitter det som berget i motorblocket:( Hur ska jag kunna lossa det?
Hur mycket växellådsolja ska man hälla i? runt 0.8l?
dom sladdarna som kommer ifrån tändningen, vilka sladdar ska man koppla in om jag kör utan tändningslås vill bara koppla in sjävla tändspole/tändstift( vet inte vad det heter annars ) så den startar... och nä den är inte stulen :)
Funderar på att byta bort min piaggio mot en mt5.a .
Bra byte ?
Blir nog ganska orginal men vad tycker ni?
Tjup! va ute o körde idag me skrothögen och fick lite promblem! Körde på en raka för att se vad den gick i och då när jag växla till fyran så sega den bara ihop, orkade typ inte och när jag växla ner så kunde den ibland komma upp i varv igen och ibland sega den tills den stog still och dog. Efter ett tag så gick de kicka igång den igen och ovanstående hände igen... Har Arsial 65cc,16mm mikuni gasare, 14/38 tror jag :)
Rätt bestyckad fögge ?
Sorry för dubbel. Men har lite att tilläga här. Körde idag och den gick bra åkte till vanliga rakan för att toppa den och då fungerade 4:an som vanligt (nästan) Vid slutet av rakan så kände jag att den höll på och dö så jag växlade ner och stannade och varva lite och vände för att dra hemmåt och då orkade den inte 4:an samma symptom som förut.... Äre så att de behövs större munstycke eller kan de va någe annat?
Tjena! Har en mt5a hemma som inte är komplett, har annan framgaffel på den o reiju drac sving, funderar alltså på att använda 21/18 fälgar på den, eftersom de är 19/16 org vilket är rätt litet, kommer detta se helt cp ut eller tror ni de funkar ? saknar tank, sadel o bakskärm på min så har svårt att föreställa mig hur de blir :( Vad tror ni ? :)
Eftersom att jag inte har fått något svar i "var kan man köpa?-tråden" så frågar jag här i stället!:)
Var kan man köpa drivaxel till Hondan? Har för mig att jag såg en sån på cykelkraft i lördags men har inte hittat den sen:thinking:...
Lelles är inte kända för snabba leveranser av rätt delar, tvärt om faktiskt... så efter fem beställningar varav bara en blev helt rätt beställer jag inget därifrån om jag inte måste.
Kolla om axeln finns hos Addemoto.
De gånger jag handlat där ifrån har delar ofta blivit restade och inga kompletta leveranser fås. De restade delarna kommer på egen faktura och betalas separat, trots att man betalat dem kommer sedan påminnelser som säger att man inte betalt. Jag ringt och skällt ut dem 2-3 gånger och varit tvungen att leta papper och kontoutdrag för att bevisa att jag har rätt, trots det skedde det ännu en gång och då fick jag nog och har inte handlat mer där.
Nu var detta visserligen säkert 4 år sedan, men kommer aldrig handla där igen.
Jag har nu en Honda MB5 som inte går som jag vill.
Lyssna första på filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=UoVv1JRcwhY
Den går så oavsett hur jag bestyckar huvudmunstycket, förutom när den går för rikt. För då hinner den börja 4-takta innan misständningarna.
Jag har två CDI'n jag har provat. En original honda CDI, samt någon piratversion. Samma problem utan skillnad. Jag har självklart bytt tändstift och provat olika elektrodavtånd, ingen märkvärdig skillnad.
Igår bytte jag tändhatt, gjort nya anslutningar till tändkabeln, gjorde rent jordpunkter för tändspolen samt gjorde rent alla kontaktytor som tillhör tändsystemet. Då blev det faktiskt lite skillnad. Dock finns lite av problemet kvar.
På halvgas varvar den ut fint och drar, men så fort jag drar fullgas (På höga varvtal) börjar den misstända och ha sig. (Jag har provat olika bestyckningar).
Jag kan dra full gas ifrån låga varv och varva upp den, men vid ett visst varvtal på full gas så misständer den och halvdör då och då (Notera; oavsett bestyckning). Men har jag halvgas varvar den upp rätt så fint till maxvarv.
Vad tror ni hondafolket? Jag ska härnäst byta tändspole och tändkabeln.
Du har gått igenom förgasaren och rengjort minsta lilla hål i den ja? kanske rentav prova med en annan förgasare?
Kollat så nålen sitter som den skall? hade för några år sen ett mysko problem med mt som visade sig bero på att trottelnålen kunde röra sig upp i trotteln så motorn gick dåligt.
Haft ett liknande problem med en mgb korado med puch super-maxi motor, den feltände på höga varv, inte mycket men märktes när man körde och det berodde på överslag i dödaren, därav några av frågorna nedtill.
Sen är det bara att fortsätta, vissa av frågorna är åt det lite mer långsökta hållet.
Kollat ALLA kablarna från pickupen till cdi till tändspole till tändstift så det inte finns minsta lilla skada som kan ge överslag i tändsystemet?
Kablarna mellan matarspolen och cdi-enheten är hela och fina?
Lite extremt kanske att klippa den svartvita kabeln från cdi'n men provat koppla bort ALLT som är kopplad till den svartvita kabeln? PS, se till så du kan stänga av motorn genom att exempelvis sätta handen över luftinsuget eller en grov spänningsisolerande handske att plocka av tändhatten med.
Kollat om den svartvita kabeln har några skador som gör att den stundtals jordar sig mot ramen?
reed-ventilerna är hela?
Kollat med startgas om motorn suger tjuvluft?
Kolv/cylinder i bra skick och att kolvringarna inte har sotat fast?
Ja, förgasaren är ren och allt sitter som det ska, även så thottelnålen. (Som ändå inte påverkar mängden bensin på full gas.)
Alla kablar är fina vad jag kan se utvändigt, upp vid tändlåset vet jag inte då allt är en härva där uppe. Samt att jag inte vet hur det fungerar på Honda.
Varför klippa den svartvita kabeln? Den som går till tändlåset?
Onödigt att döda genom att dra ut tändhatten (Som även skadar tändspolen) och genom att täppa till insuget. Bara lägga i växel och stänga av genom "kärringstopp" ;)
Reedventilen är hel vid okulär besiktning, men ska nog prova en annan.
Icke tjuvluft, då skulle den rusa och vara svårstartad, och orolig tomgång.
Kolv och cylindern har ingen samband med detta tändningsfel, som det uppenbart är.
Det gjorde det för mig, fick en motor som antingen gick snålt och oroligt eller bluddrade.
Svartvit kabel dödar tändningen när den kopplas till jord, blir det överslag till jord när motorn är igång påverkas tändningen.Citat:
Varför klippa den svartvita kabeln? Den som går till tändlåset?
Har ett problem!!!
Motorn har varit klyven men är nu ihopp satt och så har den stått stilla sen juli 2010. Idag när jag testa den så går det inte kicka igång den så man måste springa igång den, och varje gång man stannar så dör den. Visst, det ena är väll tomgången men kicken?
Ja, då får vi hoppas på den då! :)