Verkligen inte på humör för att ha denna diskussionen.
Låt oss bara säga att vi alla har olika åsikter angående tatueringar, och att visa samtycker med andra mer eller mindre på vissa punkter.
Utskriftsvy
hahaha jodå går runt och lallar :) är du också på de bygget så fall vem och inom vilket yrke ?
yes, är väl där ett tag till :P Rörläggare :)
Stött på något underligt med min nya gadd, det har lixsom blivit bubblor i den och finnar, tatueringen är väldigt blank och röd fortfarande, tatuerade mig i söndags förra veckan.
aldrig haft det så här tidigare, ska jag dra till tatueraren o kolla kanske?
Man ska tydligen kunna få vita prickar av helosan så jag gick och köpte jukon istället, börja genast märka direkt att det inte kliades lika mycket, återkommer och prickarna försvinner med denna salvan istället. :)
Bepanthen är bäst ja, men den luktar satan och är riktigt dryg att smörja ut på en nygjord tatuering.
Jag körde med helosan under hela tiden (förutom de två gånger jag provade bepanthen) och det funkade fint.
Jag är förövrigt sugen påbörja en sleeve på armen nu under hösten/vintern/våren men är fortfarande lite osäker på motiv.
Jag vill göra en fin text. Men kommer fan inte på något bra :S
Någon som vill ge lite tips kanske? :)
Ja det är ju inte direkt så att jag är fjorton och stressar efter att göra min första tatuering..
För övrigt en bild på mina revben:
http://img828.imageshack.us/img828/8345/87610269.jpg
Nu är det så att går jag ur 9'an med G rakt igenom som minimum så får jag tatuera mig för mor och far.
Hade tänkt skriva mor på ena armen med någon snygg bakgrund och samma sak på andra armen fast det står far.
Några andra bra förslag?
Är eventuellt sugen på en Tribal tatuering eller nått tufft .
Länka gärna vad ni tycker .
OBS: Den ska inte vara stor utan typ från axeln ner till lite under där en normal t-shirt slutar:)Obs.
Bifogad fil 6615jag är missnöjd med min tribal eftersom den inte är så stor så jag ska fylla ut den så den blir större, så om du ska tatuera en tribal, gör den stor som fan :)
Bifogad fil 6613Bifogad fil 6614
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...48797281_n.jpg Min senaste :)
http://i.imgur.com/i4qvh.jpg
Fullast vinner
Vad blir roligast, att sitta där med en tribal intatuerad när man är 67 bast och försöka förklara för barnbarnen vadfan man tänkte på ELLER att man har en tatuering som betyder nånting, som t.ex. hans andra idé om "mom" & "dad" tatueringen, de är ju lite fiffigare.. Men med tanke på att han är så ung så tycker jag att han kan vänta nåt år till och försöka komma på vad han verkligen vill ha, just nu känns det mer som att han bara vill ha en tatuering för att känna sig cool :p
haha jag håller med, har själv en tribal och efter något år så blir man trött på skiten som fan, det var inte direkt en inpulsgrej heller utan jag ville ha en tribal länge men nu senare så tänker man bara fyfan vad löjligt och fult :P
men ja man får göra det bästa utav situationen och kanske fylla ut den lite och lägga till ett till motiv så den kanske det blir lite bättre.
Sen när är en tribal seriöst genomtänkt? Varför kan man bara inte göra en tatuering som ser bra ut, samt väl genomtänkt som inte behöver betyda något? Bara för att en tatuering ska betyda något så behöver den inte automatiskt vara seriös.
En "Mor & Far" tatuering kan vara lika förjävlig som en tribal. Med nån brutal ful font på handleden gjord av nån oseriös tatuerare så har man misslyckats lika hårt..
Att vänta några år är verkligen att rekommendera, som du skrev.
Känns som att du kollat lite för mycket på Miami Ink skiten och fått för dig att alla tatueringar måste betyda något. :P
Jag skulle inte säga att en seriös tatuering är en tribal tatuering, en seriös tatuering är bra gjord och snygg. Och precis som hence sa, att man inte har någon korkad font osv.