Du kan inte ha för mycket kläder på dig heller, då blir du otymplig och det blir svårt att ha samma räckvidd osv.
Nej, alla är inte IQ-befriade men nivån är i klass med femåringarna i sandlådan.
Utskriftsvy
En brat som ska bli knegare? Snarare någon snorvalp som tror sig va skit rik med sin rosa Lacoste tröja och Adrian Hammond jacka, allt inköpt på ellos.se. Är kung i lokala innebandy laget och längtar tills han blir 18 så han kan komma in på tuppenz danshus och vaska en flaska mouserrat för det gör dem i Stockholm på Stureplan. Det har han minsann sett på stureplan.se
Ursäkta för OT
Tja!
Nu börjar det bli dags för oss 97or att välja till gymnasiet, har dock ingen aning om vad jag vill gå. Valet står just nu mellan Ekonomi eller Teknik. Vad finns det för för- och nackdelar med respektive program? :)
Vad inom ekonomin intresserar dig? Det viktigaste är att du väljer det som DU vill dvs inte det MORSAN/FARSAN/LÄRAREN eller SYV vill. Jag "valde" Samhäll-Ekonomi då mina föräldrar och lärare tyckte det och övertalade mig om att det var en bra linje för mig. Var egentligen intresserad av Bygg/Industri samt något häftigt fordonsprogram i Norrland, men jag trodde att samhäll skulle fungera ändå. Nu önskar jag att jag hade bytt efter första dagen. Avsaknaden av praktiska ämnen/praktik samt de för min del ointressanta ämnena som språk samt alla prov, speciellt nu i 3an suger. Nu måste jag gå en yrkesutbildning på komvux efter gymnasiet medans mina polare kan börja jobba och dra in pengar. :(
Hur svårt har du för matte? Du har ingen i familjen/bekantskapskretsen som skulle kunna hjälpa dig? :)
Jag tycker bara att ekonomi är intressant allmänt. Nejdå alla säger att jag ska välja det som känns bäst, ingen som riktigt lägger sig i vilket är skönt. kan tänka mig att det är jobbigt att gå ett program som man egentligen inte vill gå till 100 % Jag vill ha högskolebehörighet då jag har bra förutsättningar att läsa vidare då jag bor i en universitetsstad, sen om man gör det eller inte får man se, vill ha den möjligheten senare iallafall.
Har egentligen inga problem med matte (har C = VG ungefär) förutom att jag tar längre tid på mig än dom flesta och ''glömmer'' bort saker som man inte jobbat med på ett tag.
först ska man bara veta vad man vill :) jo det har du rätt i.
Ett tips är iallafall att inte gå en utbildning som du har som intresse privat t.ex att du skruvar bilar på fritiden som din hobby så bör du inte gå fordon, för när du då senare får jobb kommer du inte ha någon
ork att efter att ha skruvat bil 8timmar sen hålla på med din egen bil.
(Notera att detta var ett grovt exempel, jag har ingen aning om du ens gillar bilar eller har något intresse av fordons linjen.)
Är det marknadsföring, redovisning(jobbigt som fitt*n) som intresserar dig eller vill du bli affärsman? Tro mig jag har haft ett helvete med skolan nu, bara för att jag inte valde själv. Snittar 25 % frånvaro men kommer troligtvis kunna gå ut med max 250 poäng ig och därmed klara högskolebehörigheten. Men det jobbigaste är att det känns som att man kastat bort tre år av sitt liv på något som inte intresserat en alls. :( Den enda fördelen med att jag gått den linjen är attjag fått träffa flera sköna polare och en del snygga tjejer haha :D
Jag gick ut högstadiet med G i matte. Räknade dock ingenting på lektionerna då. Nu har jag matte C som jag troligtvis får g i, men då har jag fått mycket hjälp av kompisar och bekanta. :)
Mäklare (eller affärsman) verkar som ett roligt och intressant jobb så det är ju ett alternativ. Du får helt enkelt se det positiva i allt, du fixar ju högskolebehörighet och så har du träffat en del nya sköna polare vilket inte är helt fel, så man kan ju inte säga att du helt kastat bort 3 år. :)
Det är ju skönt!, Matten kommer jag fixa om jag går in för det 100% så det borde gå bra :)
Någon som vet om Thoren business school är så bra som dom påstår att dom är? :)
Vad tycker in att jag ska välja?
Antingen Transport och då bor jag på skolan i veckorna.. vilket känns lite tråkigt,
eller gå bygg och anläggnings fordon och då åker jag buss till skolan..åh vad fan ska jag välja?