Kul att vara till hjälp :)
Edit 1: De jag länkade var lite blandat, den sista var cutaway (du ser det på de nästan horisontella snibbarna, en väldigt stor vinkel) och dom andra var ganska "normala" dvs varken väldigt nedåtpekande eller väldigt "cutaway". Buttondown finns inte under den kategorin utan under Casualskjortor
http://www.tmlewin.co.uk/MensAllShir...1=Casual&sz=71. Men alla dessa är "regular fit", dvs alles för pösiga för en annan tyvärr :(
Angående utsläppt så njae, jag har några jag beställt därifrån som jag har utsläppta ibland men tyvärr är dom fruktansvärt långa för att ligga kvar i byxorna så det kräver i så fall några smärre ingrepp med symaskinen innan dom kan bäras ute.. Annars kör jag mest utsläppt, och just därför blir (tyvärr) TM skjortorna mest använda när jag har någonting över och därför har dom instoppade.
Edit 2: Ganska normala skulle jag säga att dom är i storlekarna, men jag har å andra sidan alltid problem att hitta storlekar som passar så jag är väl inte rätt person att uttala mig. Grov hals, ett bröstomfång som heter duga och relativt smal midja (gym + cykling är inte bra när man sedan ska hitta kläder) innebär att det som passar i halsen ofta blir som ett tält över magen. Resultatet blir att jag har några skjortor som passar i halsen men som egentligen är för stora som jag har under tex tröjor och några skjortor jag har utsläppta och alltid utan slips som därför sitter bra på kroppen men inte går att stäng (iaf inte bekvämt) i halsen. Någon har jag också köpt på TM och låtit mamma sy in lite i sidorna, ett relativt enkelt ingrepp och med tanke på priset är det värt att jobba lite med dom själv. Skjortor som sitter bra på mig från hyllan hittar jag helt enkelt inte i Sverige, så även om jag gick till en skräddare och fixade dom vore det att komma lindrigt undan jämfört med att köpa en skräddarsydd skjorta som vore alternativet.
Hur som helst, vad du får göra är att du får bestämma dig om du ska ha slips eller inte och köpa en mindre kragstorlek så bröst/mage passar bättre på dom du inte ska ha slips på. Och ingen av de tre sista lämpar sig, om du frågar mig, särskilt bra med slips (möjligtvis med undantag för den vita oxfordskjortan).
Sen finns det också några "fully fitted" skjortor, det såg inte ut att skilja så mycket i mått på dom och slimfit men det kan ju vara värt ett alternativ.