Trasigt insug?
Utskriftsvy
Om man inte har svänghjulsavdragaren hur är då bästa sättet att då av svänghjulet? har testat med att knacka lite lätt men det släpper inte :/
Fast de ska väl stå 0,35-0,4. byt stift och kondensator kan hjälpa.
Så gott som borta. Har tre ramar och några motorer kvar. Blev sugen på att köpa den gamla 70 tals ciaoen på blocket :)
hur länge brukar det ta att få sina grejer från jmpb? alltså från att man betalar och får de till dörren ? :)
finns det något bra sätt att få ciaon att vibrera mindre? skakar ju fan av så fort man kommer upp över 30 :o
Skruva åt allt du ser :) tyvärr så är de anpassade för typ 30. Vill man åka fortare får man stå ut med att det ska ka ka kaaaskar :p
jag förde över pengar förrförra torsdagen (23e eller nåt) och fick mina saker igår. Överför man på en söndag tex så brukar man få sakerna på torsdagen 2 veckor senare (nästan)
Har man pyttelitet paket (30x30x30cm) så får man det oftast på måndagen , när jag köpte kåpor och skit så fick jag mina saker på torsdagen men då var det ett enormt paket , men när jag hade litet paket så fick jag på måndagen så det varierar rätt mycket.
Någon som skulle kunna ta och skriva måtten på distansen till malossivariatorn? Förstår inte hur jag kan ha slarvat bort den... :(
Tjena, jag har en fråga. Sugen på en Ciao som har stått i 4 år å startar inte numera.
Dragen plugg
Badsnake avgasrör
60cc cylinder i gjutgärn
Förgasare 13mm Dellorto
Luftburk för 13mm förgasare
Nya munstycken
Ny remskiva och rem 65mm
Vad kan felet vara? Skitig fögge? Dåliga brytare. Och är det värd 2k som personen vill ha för den?
Tacksam för svar! :)
Kan du inte höra med Fredrik på Cyckel å Motor han kanske vet?
jopp, men man måste ju ha 2 ;)
fick mina grejer idag så skruva dit föggen och röret försökte starta men motorn gick inte runt svänghjulet bara snurra och satt löst.
skruva bort motorn och tog bort sväng hjulet och så va krysskilen trasig :(
nån som kan va riktigt schysst och skänka en till mig
edit: hitta en krysskil som ja fick modda dit men det funka väl, men nu är det såhär att ja satt dit nya föggen igen och röret skulle prov starta med munstycke 76 men då starta den inte och stiftet va riktigt blött, gick ner till 66 samma där så ja tog original munstycket 39! funka inte heller.. helt sten död, men då börja ja pilla på kablarna lite och så skulle ja testa igen då börja den bak tända?! och skjuta massor! men den går inte igång ...
vad kan felet va?!
ingen som har nåt förslag?!
edit: om nån har en CDI box till baghee kan ja köpa den !
Kan man på något sätt se om en kondensator är kass?
Hej hej , kan man trimma en piaggio super barvo utan att köpa något trimrör eller dra insugspluggen?:) vet att det är en ciao tråd men dom är väldigt lika :P
okej:(
har nu fått frambroms klossen bak och undrar nu hur man lättast får väck fjädren?