Nu får ni ta och lugna ner er! Är ju en frågetråd och ingen jäkla chattråd! Om någon letar efter svar ska man inte behöva gå igenom 40sidor med skräp!
(Ja, jag har inget bättre för mig så jag kommer in i denna tråden och skäller på er! ;) )
Utskriftsvy
Nu får ni ta och lugna ner er! Är ju en frågetråd och ingen jäkla chattråd! Om någon letar efter svar ska man inte behöva gå igenom 40sidor med skräp!
(Ja, jag har inget bättre för mig så jag kommer in i denna tråden och skäller på er! ;) )
okej en liten fråga!
går det att sätta på skivbroms + hydraulisk broms på ciao? jag kan inte mycke om ciao kan man säga så nu får nån förklara! :D
Ngn i Sthlm som har ett rakt och fint bakhjul till salu?
Holy shit, det här skulle man äga :O
http://www.blocket.se/hassleholm/Nya....htm?ca=18&w=3 :wub:
Såg den annonsen och vart lite sugen. Man får räkna med att slänga ut 20-27 för att få dem.
Men sen är ju Ciao marknaden helt avstannad om man jämnför mot tidigare år...
Ja det kanske. Men jag räknade med ca 1200 kr st om man köper alla.
Den om han går med på det är ju en annan fråga :)
Sebbe har två garage och ett förråd och gott om utomhus förvaring.
Det jag har ont om är pengar och ork :p
Jag söker fortfarande ett bakhjul så jag kan bygga klart ciaoen :)
Min ciao börjar 4-takta när jag kommer upp i höga varv. Jag har ett badsnake rör på och orginal munstycke, inget annat trimm på. Vad kan vara problemet?
Dock så vill jag behålla den så orginal som möjligt! Vill inte plugga ur den
Ta bort det där äckliga röret ist. Det låter ju så jäkla illa :) Med pluggen i kan du ju lika gärna köra med org.
Utséendemässigt:
EBR Framgaffel
M-styre(Renthal kan fås med istället för en slant)
Tomaselli snabbgas
Nya bromshandtag
Leonelli dödmansgrepp oanvänt(ej med på bild)
Pegs
4 Ekrade superbravofälgar
Pirelli ML75 däck nästan nya
"Nya" Kåpor med litet hål i vid variatorn.
Motormässigt:
Eurocilindro 46mm
Simonini Proline(ej med på bild)
13mm Förgasare
Brytarlöst tändsystem
Urpluggat motorblock
Polini Speedcontrol Variator
Polini blå tryckfjäder
Malossi Special belt rem
Malossi kopplingsfjädrar i 3 olika hårdheter (mitt emellan monterade)
Jag har även nya lager som medföljer då jag inte har monterat dom själv.
Nån som är sugen ? 5000 eller bud
så problemet är att den får för lite bensin?
Den gick jätte fint innan jag lämnade in den på lagning. han bytte ut brytarna, kondesatorn och tändspolen. innan gick den ikanske 35-45 nu går den kanske i absolut max 25! såa kan det vara att tändningen är fel inställd eller är det något med luft-bensin blandningen?
Viktor , vafan har du gjort med eurocilindrocyllen ? bakhjulet går fan inte o rubba när man ska rulla igång den :sad1: För mycket komp :lol:
Håller på att försöka få loss styret på min ciao (orginalstyret) men kan inte få bort det, har skruvat loss bulten och lossat på muttrarna men det sitter fortfarande som sten.. hjälp!
-------------------------------------------
Mina trampor har rostat fast rejält, funkar det att bara kapa av pinnen som tramparmarna sitter fast på och ta loss? Tanken är att jag ska ha pegs istället eftersom tramparmarna är skeva.
-------------------------------------------
När man åker med ciaoen så skrammlar det, har kollat så allt sitter åt och det gör det! Fick höra att det var något i navet till bakhjulet, skulle det lösa sig om jag bara bytte bakhjulet då?