Får väl göra det då :P Börjar faktiskt bli lite nervös inför provet..
Utskriftsvy
Fyfan vilken kväll :(
Suttit på polisförhör fram tills för en timma sen ungefär.
Det började med att två snorungar busplingade hos mig. Jag gick ut o väntade i typ 10 min, men ingen va där.
Jag gick in, satte mig vid datorn o käkade. Efter typ 20 minuter plingade det igen, jag sprang fort som fan o kollade, men ingen där då heller.
Jag började bli förbannad och tänkte, fan mitt luftgevär ligger på rummet. Sprang upp o hämtade det, laddade och satte mig vid dörren o väntade.
Efter 10 minuter hör jag att det står några utanför o typ viskar. Jag sliter upp dörrjäveln och dom börjar springa, jag siktar i ryggen på en av dom och trycker av.
Precis innan skottet träffar så duckar han till och jag träffar i nacken på han. Han typ lägger sig ner och jag går fram till han. Då ser jag att det är en polares lillebror (16 år), jag låter han gå hem o ingen ska säga nåt om det som hänt.
Sen går jag in, sätter mig återigen vid datorn och kollar runt lite.
En timma senare plingar det på dörren igen och jag tänkte vem fan är det nu då.
När jag går o öppnar dörren så står det 2 poliser med en hund där och säger att jag ska följa med till station för att jag hade skjutit ner en pojke.
Satt i förhör lite över en timma innan dom körde hem mig.
Så nu väntar rättegång och förmodligen ett fett skadestånd :(
Varför tänker man helst "fan mitt luftgevär är på rummet" ?
Man skjuter fan inte folk med luftgevär. Hoppas du lär dig en läxa, seriöst.
Du kommer förmodligen dampa på mig nu, eller bara skriva "k bry. :huhu:".. därför går jag och lägger mig.
EDIT: Förresten, man skjuter inte folk alls.
Tänker inte heller bråka, men endå skriver jag.. ?
Vad du skulle ha gjort ? Inte brytt i dig att dem plingar, du visste endå att de var dem.
"Sprungit ifatt o slagit ner dom eller :D" Sedan, så slår man inte heller folk, speciellt inte för att de "busplingar" på dörrklockor..
Godnatt.
Haha, vi skulle ju inte bråka. ;)
Nej inte direkt, (fast nu säger jag ju det här för att verka mogen eller nåt sånt), men nej, för att det är ju uppenbart någon som vill göra mig sur, bara bråka med mig. Då nån plingar om och om på dörrklockan.
Dessutom, så skulle jag inte direkt vara redo att ta till knytnävarna, luftgevär, eller liknande ifall jag skulle råka se dem. :P
Dessutom har jag ingen dörrklocka..
haha fan vilken liten **** som går till polisen för en sån sak. Kan se framför mig när han kommer gråtandes hem till mamma och berättar vad som hänt. Antagligen någon helt annan story också... Dock så är det ganska löjligt att skjuta nån med ett luftgevär. Spring efter och få stopp på honom sen fråga vad han håller på med så lär han ju sluta om du nu måste göra nåt.
Lite grovt att trycka av luftgeväret mot en levande människa, men jag förstår din aggression. Dock hade det nog i detta fallet vart lite smartare att springa ikapp killen och fråga vad fan han tror han pysslar med, kanske låta honom käka lite gräs också om du förstår vad jag menar :huhu:
Ännu en kväll jag kom hem lite efter 4 på natten... Farsan börjar bli ganska less på det nu :sad1:
Busplingade här hemma en gång i tiden med. Som tur var så höll jag på att ta på mig skorna så var precis vid dörren. Dem hade sprungit upp i trappen, så dem kunde ju inte precis "komma undan". Jag gick upp, tog tag i pojkarnas tröja (Dem var typ 12 bast), gick ut med dem från trappen och sa bara "Jag hoppas detta var första och sista gången". Inget mer med det, att skjuta någon med luftgevär för ett litet pling känns ju lite overkill.