Biff perrej :*
Utskriftsvy
Biff perrej :*
Glassen jobbar på formen
Bifogad fil 14398
Jag tycker folk överdriver lite med deff å bulk, det bör å tar lång tid, när jag ''bulkat'' så har jag gjort det under en lång tid då det tar lång tid att bygga muskler, kan säga ca. 80gram månaden RENT, men tänk på att det är grymt individuellt också.
Haha, svärmorsdröm, mja.. Vet inte.. Inga kvinnor/tjejer här inte ;)
Men självklart ska man fixa lite beach till sommarn, kan ju inte väga 100+ om ja ska åka på hypern igen! ;)
Grejen är ju just att man bygger mer muskler på överskott än balans. Fast det vet nog du redan. Man behöver ju inte grisbulka, jag har "bulkat" sedan i somras, då jag låg på ca 75kg. Men du har rätt i det du säger, det är ingen idé att överäta i en månad. Hellre ligga på ett vagt överskott i en längre period än att lägga på sig överdrivet mycket fett i förhållande till massa. Nu har jag tänkt skala av lite till sommaren för att sedan ligga på balans/vagt överskott någon månad för att sedan börja "bulka" runt augusti eller någonting. Just på grund av att jag vill få lite bättre form. Det tar tid(som jag fått erfara) att bygga muskler och det finns inga (lagliga) genvägar. Därför är det dumt att försöka stressa.
Genetik spelar ju som du säger en stor del.
Under de ca 2 åren jag tränat kan jag inte ens spegla mig bredvid min polare som tränat lika länge, lika seriöst och är många gånger starkare än mig. :)
Hur länge har du tränat, förresten? :)
Ahh, sisådär..
Jag räknar dock aldrig kalorier, bor ju fortfarande med föräldrar(går 3e året på gymnasiet, 95a) så det blir problematiskt å räkna lunch å middag, men kan gissa på ungefärliga summor, jag går ju ned lite varje vecka nu så funkar gör det ju.. ^_^
Vad jag lärt mig så är det bättre å deffa snabbt/hårt om det är ca 5-6kg vi snackar let's say 1 månads tid, då är även all form av förlust minimal om ens någon.
Så att man inte drar ut på det, annars ser jag en 0.5kg per vecka max 1kg som en rätt bra viktnedgång, jag försöker hålla mig till just det nu, 0.5kg alltså.
Jag har tränat sedan jag var 13-14, med till å från tider.
Men är snart 19 så jag har varit reggad på gymmet i cirkus 5 år, tränat aktivt i 3-4 år totalt antar jag, alltid 5-6ggr i veckan med cirkus 2tim per pass och alltid basövningar, blandat med isoleringsövningar m.m
Varierar mina former å träningsmetoder rätt mycket, reps-antal å belastningstid/längre repetitionstid då muskeln ansträngs.
Tog en bild när jag kom hem igår, ca 103kg tror jag, ska väga mig i veckan.
Bifogad fil 14430