Ok, kanske ska testa att byta munstycke också då. Men för litet munstycke brukar väl inte leda till baktändning?
Utskriftsvy
Tack, får ta med lite tändningsprylar i nästa beställning från Holland då.
Varför har vissa Ciao-motorer tre inre spolar och extern kondensator? Är den tredje spolen för blinkers?
I stil med:
http://hebbelelle.files.wordpress.co.../dsc00130w.jpg
Ett sånt block har jag aldrig sett. Fan va coolt :D
Nån som har en extra svänghjulsavdragare liggandes för en billig peng? :)
Venne om de spelar roll, men har CDI-tändning, och svänghjulet sitter jävligt hårt, har fått bort de 2-3 gånger tidigare men vill gärna göra det enkelt nu när jag ska försöka fixxa iordning motorn :P
edit;
med CDI menar jag att de är som en magnetisk kraft som håller kvar svänghjulet :P
Någon som vill byta till sig Malossi 46mm aka 80cc (73 äkta kubik) + passade topp för en 43mm aka 70cc? Helst Polini eller Malossi.
Får inte skiten att funka... När jag provade idag kom de inte bensin till cylindern. Tröttnar som fan, allt står still pga att motorn inte funkar!
btw, är det normalt att de kommer ut lite bensin vid luftburken? Känns som att bensinen åker ut bakvägen istället för att åka in i cylindern :S
Ja vill ha en ciao igen!!:(
Angående vikter på fyrekrat mot tioekrade hjul, jag har båda varianterna och ville kolla vikten, se bilden.
Enligt rykten skulle de fyrekrade vara väldigt tunga i jämförelse så jag tog dom till en kalibrerad paketvåg på jobbet för att avgöra det hela.
Förvisso är det bara bakhjulet och förvisso är den tioekrade bredare, 1,6" mot 1,35" men vikten gick på "fel" håll...
Bifogad fil 6692
Vilken som är snyggast är en smaksak, jag tycker nog att de tioekrade SER lättare ut men som sagt är det en smaksak.
Och 94 vikke har PM...
Skumt med fälgarna där måste jag ändå säga. Vette katten vad jag fått det ifrån att dem är lättare. Skit samma. några gram hit eller dit. Det som spelar roll är power och ha tillräckligt med gasmuskel :D
En liten fundering.
Mitt block är ju portat/matchat för Malossis 46mm nu, alltså är hela fallet vidgat ett par millimeter och kanalerna mycket uppfilade. Om jag nu skippar 46mm och smäller på en 43mm istället, hur hade det gått? Det hade skulle ju bli ganska mycket utrymme mellan blocken och cylinderkjolen och kanalerna hade säkert inte matchar så bra... Påverkar det mycket tror ni?