slavlön ?
Utskriftsvy
nånstans måste man börja. förra året jobbade jag på kommunen och fick 55kr/h, alltså 4500 på 3 veckor, det var slavlön. i år har jag iallafall tjänat 9000 på 3 veckor och försökt visat framfötterna, och försökt vara positiv. sedan så tar jag hellre ett jobb med rätt dålig lön än att bara sova bort hela dagarna på sommarlovet, och inte ha några pengar. det är ju nästan som en merit eller vad man ska säga, att ens ha jobbat på ett företag.
nästa år är jag garanterad jobb där igen om de behöver sommarjobbare, och då 92kr/h istället.
har ändå sparat ihop ca 30.000 nu så jag klarar mig över sommarn, och gör jag inte det så kan jag få jobba på farsans företag om jag så vill det.
:)
Samma som förra året..
Klippa gräs, rensa ogräs och annat tråkigt slavgöra, blir säkert skitkul när det alltid är pissväder också :doh:
Börjar på måndag :(
Jobbar på en restaurang. :) Gör lite av varje, typ diskar, serverar, står i kassan och hjälper till och med till i köket ibland. Fick jobbet via kommunen så lönen ligger på 77kr/h. Ändå värt det, hade bara legat hemma och inte gjort ett piss annars. :P
Man skulle haft Zlatans lön, 41,000kr i timmen för att lira boll :whops:
Edit: Om man endast räknar att han får betalt när han lirar en match dvs 90 min så är det alltså 26,000kr i minuten..:whops:
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle15136292.ab Helt okej är det väl.
första dagen på gälleråsen igår.
Funktionärs arbetet under bike week kommer bli kanon:)
http://img207.imageshack.us/img207/3487/dsc00042t.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img109.imageshack.us/img109/6444/dsc00049aml.jpg
Uploaded with ImageShack.us
Distriktet jag hade igår:
http://img215.imageshack.us/img215/9130/dsc00047tj.jpg
Uploaded with ImageShack.us
Jag är fotograf åt ett fastighetsföretag. Är på resande fot över mao. Bosatt i Sundsvall men var senast i förra veckan i bland annat Avesta, Linköping, Stockholm och många fler städer.