Citat:
Ursprungligen postat av
anti_speedy
jag har varit på 2 seriösa träffar ena va det ca 6 mopeder i vårgårda och 1 i göteborg där vi knappt fick köra,
detta året har varit absolut sämst!
var fan tog allt folk vägen får det gamla moppenet????
det är ju fan knappt värt att ha kvar hyprarna det är bara en enda stor utgift och vad får man tillbaka? INGET!
förra året va det riktigt kul det var mycket folk som körde i Göteborg Vårgårda och i karlstad:D
enda anledningen jag fortsätter nu är att jag och en kompis bygger en sprinter som vi skall ha till tyskland.
Så Risedal jag hoppas fan det blir nått utav Tyskland:D
Någon som kan ta tag i en stor seriös träff med tidtagning?!?!
Själv har jag redan gjort det. Skulle uppskattas mycket!
Citat:
Ursprungligen postat av
Risedal
Blir 100x roligare ifall folk börjar köra scooter. Det håller inte att folk åker runt på växlade motorer
Citat:
Ursprungligen postat av
Parden
Jag har så det räcker och blir över med hjälp för att ordna till en banträff på Tuvängen gocartbana (grym bana).
Men som Michél skriver så vill folk ha kul, men inte bidra. Om folk bara kan se till att sluta va så förbannat snåla så finns ju all möjlighet i världen för att kunna fixa grymma evenemang. Kanske inte går då det verkar vara i svenskarnas natur att va ett snålt folk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Risedal
Jo, visst de går med en serie. men hur många av alla åker på varje träff? sen e de ju alla killar på växlade hojjarna som gnäller om att dom ska ha en egen klass bara för att dom kör växlat. och helt plötsligt så tappar vi 5-10 pers pga av att dom inte vill köra i samma klass.
Sprint i sverige skulle vara mycket större om alla börjar köra scooter!
Citat:
Ursprungligen postat av
Rexxy
Dem jag känner tycker träffarna är för oseriösa för att orka lägga något intresse på det.
Här är några utav de kommentarerna som hamnat i tråden.
Vart ligger vårat problem?
Ständigt tjafs om växlat/scooter och körningar mellan dem
Scootersidan tycker scooter är det enda rätta
Andra tycker träffarna som finns idag är för oseriösa
Folk vill köra, inte arrangera
Folk som vill arrangera har försvunnit och kvar finns bara de tävlande
Folk som inte kan enas (vilket är synd då vi kämpar för samma sak)
Problemet är att ni vill ha någonting seriöst med flera tävlingsmöjligheter, men det får nu tydligen inte vara någonting man ska kunna köra enbart på tid om man inte har möjligheten att komma på de seriösa träffarna.
Ni säger att det saknas folk, men verkar ha någonting imot nytt folk som kommer in då ni har eran "slutna" krets.
Det är dessa problem vi måste lösa för att därefter börja få till någonting som fungerar i helhet. Det eftersom vi som tidigare sagt strävar mot samma mål. Jag vill ge er fler körningar och fler möjligheter, mer valfrihet. Det för att det är svårt att ta sig ut på landsbygden och köra race för alla sprintdeltagare.
Att det är svårt att arrangera i Stockholm har med pengarna att göra, att hyra Barkarby en dag med de krav de har så pratar vi om drygt 80 000 kr per dygn. Rätt stor skillnad jämfört med Vårgårda som inte ens kostar 1/20-del.
Därav detta arbete med att först ta reda på intresset och sedan börja arrangera ihop någonting. Skulle ni själva vilja satsa de pengarna i någonting som inte får gensvar?