nä, var med gps på en DTR -94 med eurokit 45mm, originalreeds, 20mm mikuni, öppet luftfilter och jamarcolrör hela vägen.
Utskriftsvy
ok, men det var inte min dt. var min kompis dt men jag var med när han mätte upp den. Men, vinden spelar ju roll också så det kan ha varit medvind när han mätte upp den, elr så går han gps fel för gps går ju helt hundra rätt men dem går mer rätt än hastighetsmätaren. Enda sättet att få fram exakt rätt hastighet är ju att mäta upp en sträcka och sen ta tid hur lång tid det tar att färdas den sträckan, då kan man räkna ut exakt hastighet ifall den uppmätta tiden är tillräckligt exakt.
Naaw :] Gulligt att du tänkte på mej :] xD
Tåls väl kanske å tänka på att jag hade 14/50 drevning också ^^ Va även lite utförslutning på filmen, men hadd upp den i 90 på plan mark också ^^ Fast å andra sidan gjorde den ju 85 uppför också, såååå.... ja :P
(gjorde 95 som snabbast den kvällen)
Tog fel tråd upptäckte jag nu, hade varit bättre med mt5 tråden. :rolling:
tjena, vad är felet, om den misständer? om tändstiftet är fint, kör med ogrinal fögge ny rengörd, vad kan felet vara?
det händer allstå när jag åker på fyran sen dra full gas.. "/
när jag dra full gas på alla växlar... typ ibland.
ah jag har trim på, 65cc, så vadå menar du att jag ska kirra nytt tändstift?
vad har du för värmetal på tändstiftet? till 45mm ska man helst ha ett B9HS (om du har org-topplock, har du malossitopp elr annan topp med lång gänga så är det B9ES man ska ha)
Om jag minns rätt från DT50MX-tråden på GarageGo så är det rekommenderat med:
B6HS till helt original
B7HS till urpluggad/5,5a
B8HS till 5,5a och 43mm
B9HS till 45mm
OKej, då inskaffar jag mig ett nytt tändstift :) tack för svaret
Imorron blire en 16,5 :) hoppas det blir lite mera effekt än orginal :)
det blir det ;)
Nu ska jag börja sälja av massa skit till dt, En komplett Yamaha dtmx och massa yz delar. mycket av dt delarna är nya!
Det som finns till dt är t.ex. luftburkar, stötdämpare, lampor, lampkåpor, stöd, motordelar, original och trim tändningar, olika trimrör, förgasare, insug, membran, blinkers, växellådor, vevar, omkopplare m.m
Har även två klyvda yz80 motorer jag säljer i delar och har nästan allt till dem. sedan har jag även en lite updatarad dt som jag ska sälja.
Dt delar:
http://www.moppenet.nu/showthread.ph...5675#post45675
http://www.moppenet.nu/showthread.ph...5660#post45660
yz80 delar:
http://www.moppenet.nu/showthread.ph...5665#post45665
Komplett nyrenoverad dt:
http://www.moppenet.nu/showthread.ph...5412#post45412
tjena är 11/48 på 65cc (43mm) och ogrinal topp och fögge för lätt?
Mt5 går hårdare än dt med motsvarande trim :) Mt'n har längre slag också ;)
Visst, MT går jävligt bra för de mesta, men jag tyck de är vääldigt olika från motor till motor, en MT med "60 cc" och sånt skit kan gå mkt sämre än en DT med samma setup, kan även va tvärtom. Sen så är ju motorer med kortare slaglängd mer varv villiga.
om vi har en dt me 70 en mt5 me 70 och båda har original reeds så drar dtn mt5an. Kan jag lova:P Sen finns det bättre toppar till Dtn också. Tror dom ligger ganska lika. Fast går inte heller bevisa pga cylindrar går olika motor för motor. Men i teoriken så borde ju mt5an går hårdare än dtn eftersom dom har längre slag, men samtidigt drog jag sönder min polares mt5a som hade likvärdigt trim:)
11/48 är alldeles för lätt, jag körde 11/48 jamarcol och dragen insugsplugg resten original och för att köra 50 var man tvungen att tokvarva på fyran. 40km/h var nog "varvigt" för original med 11/48.
Sen bytte jag till 12/48, då gick det att ligga 50 utan att varva sönder.
Men din 43mm 60cc kan vara en högvarvigt 2WI elr en kopia på en dtr original-cylle med större borr 4AD.
Med 2WI cylinder skulle jag rekommendera 13/48 alternativ 14/48, körde 14/48 jamarcol, original förgasare, dragen plugg och 5,5a (40mm 2WI) och den gick 70 med ett dåligt bottendrag men när man kom upp i varv så drog den på utav bara h-vete (iaf för att vara 50cc), orsaken till dåligt bottendrag var för att den är högvarvig, effekten på den kom ungefär vid samma varvtal som det tar stopp med originalcylle.
Med 4AD så kan jag inte säga så mkt då jag inte har stor erfarenhet av dem, min kompis med 4AD 43mm, luhao och 20mm mikuni-kopia kör på 15/48 drevning och den är stark som fna men toppar bara 70. Fast med originalförgasare så borde den inte vara lika stark så 13/48 14/48 är nog lagom till 4AD också.
Nice, drog på 13/48 nyss och han går super :) han misständer inget heller :) tack för svaren av dig :P
någon som vet om choken från 20 mm mikunikopior är likadan som 24mm äkta mikuni?
Nån som vet om rieju rrx gaffel o sving passar på dt?`:)
Lämplig höj/bredd att förstora avgasporten på en 60 cc cylle? ^^ visst är de typ 2-3 mm på höjden och 1 mm typ åt varje håll på sidorna? ^^ Har skrivits typ 4000 ggr i denna tråd, men mitt minne är ju som de är :P
Testat med rostlösare samt slå med slägghammare, utan resultat. Kanske skulle funka att värma loss skiten?
tjena. vad rek ni för märke på rör till aerox med 70cc? skriv pm
Visstfan är Polinin gjord i Gjutjärn typ? Tänkte så att man kan köra med vanlig kolv för gjutjärnscyllar i den ^^