Vad har du för dator?
Utskriftsvy
har nytt grafikkort nu, och då funkar den :) dock så är allt text osv kantigt, typ pixligt? kan det bero på att det är ett kort med 3d och att det kanske är på elr nåt? :S
gått in i nvidias kontrollgrej men det hjälpte inte...
yoohan: har hemmabyggd, dock inte av mig
Kolla vad ditt kort heter och hämta nyaste drivrutinerna på nvidia's hemsida :)
har för mig jag har kryssat i "kantutjämning" för text någonstans men kommer inte ihåg var...
edit: http://www.microsoft.com/typography/smoothfonts.mspx
Kanske inte hör hemma här, men iaf, postar detta i Gamingtråden med för att vara på säkra sidan :)
När jag ska spela cs 1.6 så blir bilden skitliten, blir bara en liten ruta i mitten av skärmen, asstörande, rutan är mer än dubbelt så liten som min skärm :S Någon som vet hur man fixar det? Har en Laptop, men det ska inte vara några problem då ja vet massa andra som spelar cs på laptops... Har en Acer Emachines E725. Sjukt tacksam om någon vet lösningen på detta.
Kopierar från Sweclockers-tråden.
Hallå alla fellow gamers. Nu är det så att jag hade tänkt uppgradera datorn runt dec-jan, och undrar vad det är jag borde satsa på. Har just nu detta:
Antec 800D
Western Digital Caviar® Black? 500GB
Intel Core? i5 Quad Processor i5-750
Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 4GB
XFX Radeon HD 4890 1GB GDDR5
Corsair HX 650W PSU
Gigabyte GA-P55-UD3, P55, Socket-1156
Skärmsetupen är 3st 22" med en TH2G.
Spelar väldigt mycket, det är det som datorn huvudsakligen kommer att användas till. Pengar är inte något problem, men orkar inte köpa något som är det absolut bästa bara för att. Utan vill ha prestanda för pengarna!
MVH Viktor
nytt graffikort ? typ: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=614349?
Har typ tröttnat på mina skärmar, tips på 30"?
Hur får man Ikonerna i rocketdock att stanna kvar på bara skrivbordet? Just nu syns de även fast internet är upp :/
Seriöst, är det ingen som vet? Vet ju att massor har sånna ikoner men inte har det problemet... :(
tjenare är det någon som vet vad f*n jag ska göra med min dator .Startar den då kommer intel deskbord eller nått upp fort somm fan sen kommer det upp "Felaktig boot " Startar om /C:windows/" och så händer inget har provat att gå in på settings (f1 eller vad det är) prövat att ställa in den när den startar att den ska starta latest state , orginal , opptimal allt .någon som vet vad jag ska göra ?
Edit: sitter vid min lillebrors data . . .
Yes! Lyckades fixa det! Gick in på intsällningar>position>Fokus=Alltid underst :D
http://data.fuskbugg.se/dipdip/datordelar.JPG
Nån som ser nåt fel på den här listan? Hade inget att göra så slog ihop en lista inför våren eventuellt..
Corsair 800D:
Bredd 229 mm
Djup 609 mm
Höjd 609 mm
:huhu:
ingen som har en bärbar dator säg 3-4 år gammal?
behöver något billigt att ha lite program och verkstadshandböcker på.
Tja!
Tänkt skaffa mig en ny dator, och jag har ingen anning om vad är bra osv... men har kollat på denna:
http://www.pcgaming.se/gamer-0ne-p-1...77667a9f65168c
värkar helt ok till spel som cs och liknande, inte sådanna spel som är extrem grafik osv ^^
men vad tycker ni om sakerna som sitter i den för det priset?
du kan köpa en dator för under 3k som klarar såna spel :)
allt handlar om hur man sköter datorn :D
du kan ha en grym dator, men sköter den fel, och vips: dålig prestanda!
ja jag kan skriva upp lite grejer jag brukar göra iaf:) jag påpekar inte att jag har rätt på något vis, men funkar för mig :D
min setup är triplecore 2.1ghz, 3gb ram, 512mb grafik och 750gb hdd, datorn är 2 år gammal, men är fortarande jättesnabb :)
1. ha så lite ikoner som möjligt, samt inte massa onödiga program :)
2. defragmantera någon gång i veckan är bra :)
3. jag kör med 2 hdd, en 250gb som ja har win xp på, sen en 500 jag har spel, film musik program osv på :)
belastar inte xp disken likamkt och lätt att sortera saker :) sen skulle 250gb paja har ja allt på den andra ju :)
4. Virusskydd!
5. är inte säker på hur mkt det gör, men jag brukar alltid öka det virtuella minnet :)
behöver hjälp här! har en acer aspire 3054, med kasst laddkontakt, tog en från en toshiba satellite, och det är samma storlek på kontakt, problemet är att aspiren har kontakten lödad på kretsen, vad brukar strömkällan ha för beteckning på kretskort?
Någon som har en aning om varför ljudet till streamade filmer (typ youtube) inte fungerar i google chrome? Det funkar i ie.