körde för första gången på 2 månader idag, kylaren höll ihop med kemisk metall! :D jäkligt härligt var det! lite halt bara.
Utskriftsvy
körde för första gången på 2 månader idag, kylaren höll ihop med kemisk metall! :D jäkligt härligt var det! lite halt bara.
Körde lite i torsdags på crossbana. Fan vad feg man va men när man börja gasa så fick det hyfsat ändå:) blir tagga enduro träning på lördag:)
är det svårt att få tag på reservdelardelar till crossar från början av 80-talet och är det dyrt?
Yamaha ÅF kan ta hem samtliga delar till äldre hojar :)
Grejjerna är ju nya så det kostar lika typ :)
Tjena Har precis köpt en kawwa 85cc o undrar bara om jag behöver koppla när jag växlar:P? Det är min första cross:P
du växlar väl med moppen, samma sak.
men ibland då man legat 10 varv på en bana och är så trött i armarna/händerna så man inte får in kopplingshandtaget då har man fått växla utan.
Tänkte fråga en snabb fråga. Ungefär hur länge ni varmkör@står på tomgång innan ni börjar köra era cyklar??
Tänkte att 5-10min lär räcka på tomgång innan jag kör till bussen? är ca 2km (A)
Vet att de sliter att köra korta sträckor men tänkte förhindra det lite med att låta den stå lite längre på tomgång?
//Juppen :D
EDIT; Köpte crossen igår :wub: 80ccare nyrenoverad ny vev, kolv, vevlager och cylinder :) för 5500 :)
Kawasaki kx -94'a
man märker ju då den svarar på gasen bra osv, då är den varm.
Om ni skulle köpa/sälja en cross motor, vart skulle ni gjort det då?
Fick mina fina vforce 3 reeds idag :)
JAg brukar starta upp den varvar till den låter den gå ner i varv fixar till hjälmen sen i med växel och puttrar iväg lite stilla känner lite på den. Efter några minuter så brukar den vara varm och det märker du om den svarar redigt på gas. :)
Blocket.se eller en MC-skrot:)
ska åka och kolla på en HVA TE 250-05 med 300kit, 180watts elsystem och acrasystem nästa söndag, fett pepp! har varit kär i den cykeln sen jag fick testa den för första gången 07, och nu har den kommit ner i min prisklass och är till salu :wub: och har bara gått 100 timmar sen dess, och toppen är renoverad för ca 50 timmar sen. :)
Härligt! :D Själv har man sin fina honda cr 85a ute på blocket för tillfället... ska byta upp mig till en 250 :)
som fasen ! :D
okej :) 4t lr 2t?
okej :) 4t är ju skönare att köra i skogen, men är rätt så dyra att hålla igång och serva oså. och om du är nybörjare tkr jag du ska köra 2t, lite mer teknik på det och du lär dig växla oså :) plus att 2t är mkt mer lättmekat.
kör inte så mkt bana så där har jag inte så stor erfarenhet :p är sån där skogsmulle som glider omkring i endurospåren :)
tycker min 250 2t går bra i skogen, dock har jag ju dubbla cylinderfotspackningar så den blir inte lika ryckig osv :)
min 250 2t går som en dröm i skogen med, är ju en riktigt endurohoj. men dom går bara inte jämföra med fyrtakten, är så sjukt mkt bättre vrid i dom :)
Dom flesta kör ju faktist snabbare på 4t. Även om det inte känns eller ser ut som det kör man oftast snabbare ju :o
Däremot tycker jag att 2t är jävligt mkt roligare, har bara kört 50, 65, 85 & 125cc =P
Fast när jag åkte 2t tyckte jag det var roligare med 4t, så handlar väl endel om det också ;)
Snyggt!
Alååjjjj alla cross tokar !
Tänkte fråga ifall någon vet vart man kan köpa en bensinkran till en kawasaki kz 80cc-94a?
Bara motor och trimrör... Skumma jävlar, tror det är någon som vet vem jag är! Annars hade de förmodligen tagit crossarna i andra garaget.