Svarade på ditt inlägg här ovanför. :)
Ska försöka få tag i flygfältet jag funderat över ett tag och de tillstånden som krävs.
Bromma flygfält vore en dröm!
Michél bara säga till om du vill ha hjälp, har nr till personen som har hand om barkarby.
Men det är som du säger, det är svårt att få låna ett flygfält i Stockholm.
Ja, det är nog eventuellt på halkbanan som man skulle få vara då.
Men man får väl se vad som händer mot 2011
Hälsningar
Apan
Jag kommer inte styra upp något vid Bromma då jag helt enkelt inte har tid utan kommer satsa all kraft på att driva min firma så jag kan ta välförtjänt semester nästa höst.
Intresset verkar såpass svalt att det hur man än vänder på det skulle ge en förlustaffär för alla parter. Vem vet, det kanske ändras? Troligtvis inte.
Kan tyvär inget annat än säga att du gör ett bra val just nu, Jag har ju försökr och som ensam så möts man av många problem när man vill dra igång lagligt.
Och så har man det stora problemet som är Stockholms moppefucko värld där allt som kostar med än 5kr är för dyrt...
Men skulle du mot all förmodan ångra dig så är det bara att säga till;) jag ställer upp och hjälper...
Jag ställer upp och hjälper om det behövs! Och intresset finns nog mich, bara att alla sitter och väntar i sin lya på att något ska hända. Själv börjar jag faktist bli trött på att folk säger att intresset inte finns, förstår till 100% hur du menar mich, men det finns intresse! :)
Om vi ska rädda moppesverige från att helt (va det verkar som) gå under, så måste VI göra något nu!
//Engert (Ett 16-årigt moppefucko som aldrig slutar va nörd och jag kommer aldrig sluta tjata) :)
hjälper alla till är allt möjligt!!!
E ny på moppe net :)
ville bara säga att jag kmr på frihamnen 2011;)
skulle man inte kunna få lite sponsring från någon firma om dom fick sälja/marknadsföra sina produkter på området?
nej inte det jag menar tar det med modds:D
Hej
Det är flera på veteran moppe sidan som försökt få svemo att fatta det här med moppe dragracing, Ett vanligt svar är att det skall finnas ljus o blinkers, Att det skall vara original mopeder; osv osv förar licens samma sorts kläder som på Mc dragracing, Kort o gott verkar det som om svemo inte vill ha en moppe racing, Men hoppas absolut att du lyckas.
Sedan är det klart med Dalslands ring om jag inte fattat fel, Alla miljö godkännande klara, Tillstånd från berörda komuner och staten, Alla grannar o dylikt är färdigt det med,
http://www.dalslandsring.nu/
Att det sedan ligger 3 mil från mej är ju inte sämre.
mvh 45 år gammal växlad hyper byggare. AM6R/T.
Okej men när skall de vara klara med dalslands ringen?
Vet inte vart du bor men har för mig ganska lära trollhättan.
Det blir ju som de ser ut nu malmby gånger 2 dock 201 meter som jag inte gillar det minsta!
Sedan även säve depå skall jag ringa Peter som har hand om racing på säve, och kolla om gö kör samma som förra året eller om vi får köra själva utan bilar.
Hörde även att du skulle ha någon bänk om du skall ner till säve så vore vi hemskt tacksamma om du skulle kunna släpa dit den. De drar upp antal tävlade mycket för många vill dit och mäta hästkrafter. självklart skall du ta en avgift samt kan jag fixa in dig gratis.
Moppe traditionen måste stanna kvar i Sverige! Generation efter generation måste åka moppe, tycker jag! :wub:
om man ska få en seriös måste man göra reklam MYCKE reklam, de räcker inte med att bara skriva på mnf för inte äns en färdedel av alla moppepojkar hänger här. sen genom reklam kommer intresset öka eftersom träffarna blir större då blir mer folk intreserade... men de är jobbigt att göra reklam så de räcker inte att sitta 5 killar och babbla om de på mnf. man måste ut i alla forum/sidor osv ut i tidningar också... REKLAM, REKLAM, REKLAM....
Edit: om moppekulturen ska leva vidar måste ALLA hjälpa till :)
Jag vill ha ett frihamnen summermeeeeeeeet nuuu!!
Jag hjälper gärna till, ska nog försöka att ta kontakt med mopedfirman som skrev att de hade planer att sponsra ett moppemeet i linköping på Sviestad motorstadion. Sviestad har både raka och bana, samt stora asfaltsytor. Med tanke på att linköping ligger ganska bra på kartan, nästan mittemellan sthlm och gbg.
Håller själv på med ett moppeprojekt, inget racingobjekt. Eftersom det blir bara färre o färre träffar börjar ja med tappa intresset och sugen för att slutföra projektet... Det är liksom träffarna som får folk att gå igång.. aja..
Ska se vad jag kan göra! :)
Håller med till 100% :)
EDIT: Har gjort en sida för alla som älskar mopeder, så att om gruppen blir stor så kommer den ses av många andra :) Kom ihåg att 'dela' sidan! ;) http://www.facebook.com/media/set/?s...30352290379767
musik och korv är det som gäller grabbar:P
övernattning med öl brukade me gå hem:)
Jag tror att en större förening/(grupp personer med resurser och koll) skulle ordnat en stor träff med bänkning och race tävling varje år. Så folk och fä vet om att det dyker upp en träff nästa år när sommaren är slut som GBG Meet exempel. Sedan att man ändrar område spelar nog inte så stor roll.
Jag vet att det är jätte många som sitter och vill bygga en high end maskin men överväger priset man lägger ut i tid och pengar när man aldrig kan tävla mot varandra.
Vi har ett gäng moderatorer som jag har sett att det står racing kommite på,
Skulle inte dem kunna ta och dra igång någonting?
Finns det någon på twostroke.se som är användare här på mnf? Ni har ett företag där ni säkert kan dra momser och utgifter på företaget. Samt att ni gör en stor reklam dag för er själva.
Vet att man kanske inte gör några stora summor under sin första träff men om man går +- 0 gör du endå en vinst i reklamen för eran sida och de produkter ni säljer.
ta msp-tuning.dk tex, dem har kört DHS nu sedan 2006, nu 5år senare har dem en träff där bara besökarna är 2000st. Sedan runt 400 förare + moped!
Redan efter träffen börjar man ladda inför nästa Dhs. Speedline.dk har följt på den här trenden och gör kanske inte samma siffror på antalet men nästan alla de främste hojjarna kommer dit varesig det är regn eller strålnde sol.
Hade vart kul att få igång en sån här kedjereaktion i sverige, någonting att tänka på.
mvh N
För att det suger i Sverige, rent ut sagt som det ser ut i dagsläget. Jag personligen, och många andra tänker inte åka 30-40 mil för att köra på en träff där det knappt finns 10 pers som är lika seriösa som mig själv när det kommer till mopedracing. Som det ser ut idag så är utlandet som gäller om man vill möta folk som kan leverera.
Borde det inte gå att leta folk istället för att bara förvänta sig att folk kommer och skriver upp sig på en lista?
Kanske bli medlem på danska o tyska moped sidor tex och lägga upp en intresse anmälan där om en fin träff i sverige.
Man kan ju även få lite tips och sådant av sånna personer. folk som arrangerar stora träffar borde även söka sponsorer som kan visa upp sig på träffarna i sverige.
De blir ju även reklam för dem samtidigt som fler folk får upp ögonen för moped racing:)
Jag planerar att hålla i en träff Utanför Mariestad nästa år om det finns intresse.
http://flygbas.se/bilder/1063.jpg
Är det så seriöst när man kommer till en moppepulling och inte ens orkar spänna kedjan? :)
Edit// skulle va ett citat från Parden med...
tycker mariestad låter rätt bra!
Med lite seriös annosering och sprid ryktet bland folk borde ju det inte vara så svårt?
Jag har märkt att det bara är träffar i nedre delen av Sverige dvs stockholm och neråt, vore det inte bra att ha kanske ett meet i Sundsvall eller någon stad som ligger lite högre upp än sthlm? :)
nu är ju jag en sk efterbliven 15åring som drar pluggen och tycker det är jättekul(ironi för de som inte fatta) men tänk efter, det vore faktiskt smart (:
ingen som vet någon moppe meet i närheten av östersund, sundsvall, solefteo nästa år eller i slutet av det här året :rolling: ?
http://www.moppenet.nu/showthread.ph...nm%C3%A4lning-!
Mitt senaste inlägg i den tråden. Bara man vill så kan man få ett riktigt seriöst meet med så mycket pengar.