jag körde 11/48 med bara mk sp så de ska väl inte vara för högt men prova 13 om du har då och om inte de blir bra så provar du bara 12..? eller du har inga? :P
Utskriftsvy
Sorry såg att jag hade skrivit fel! Det jag har är 13/52 inte 14/52 :P Men jag har ett annat problem..
Det är som om den drar ur föggen på soppa men flottören är fullt fungerande så det är omöjligt!
Så jag har kommit på en teori att jag har för litet munstycke i föggen så motorn suger ur soppan i hela vevhuset men inte i flottörskålen för flottören är fungerande. Tacksam för svar! :)
Jag har en helt orginal Derbi X-treme 07.
Vilken drevning ska jag ha för att få bäst maxfart/axx? :)
Okej tack! :D
Vet någon vad man brukar ha för original drev på Derbi X-treme 07?
Men hur fort kommer den gå om man sätter på 13/53 på den? :)
Hallå!
Jag tänkte dreva om min derbi xtreme 07 till 13/53. Hur fort tror ni den skulle gå och skulle det bli bättre accelration? :)
`fan va alla kör med låg drevning då :o
kör aldrig under 15-16/50 på min rieju ja elle :ö
Tjaa! Jag har en helt original rieju drac RR - 02.
Vilken drevning ska jag ha för att få bäst maxfart/axx? :huhu:
tjenna har en derbi senda med tk rör med 53 drev bak vad ska man ha fram ? ;) har nog 13-14 nu vill ha bra ax med den axxar efter ca 5-6 sek nu ;) och de är rätt munstycke har testat typ alla haha ;) tacksam för svar
tjena ! jag har e yamagha dt50r 02 med ostrypt cdi o större munstycken och under ligande hebo rör. vad båder jag ha för drevning ?
Tjena!
Jag har en Rieju RRX-06 som har effekt rör och större munstycke, men jag vet inte vad jag ska ha för drev?
Sitter 12/52 på nu och den kommer upp i topp hastighet direkt, tips?
Accelrationen försämras lite då du byter till tyngre drev självklart, det hoppas jag att du förstår. Dock är det inget märkvärt och farten skulle öka med någon km om mopeden orkar 13/53 (vilket derbis gör).
Frågor som den här stör jag mig på, det finns ingen drevning som ger bäst av båda. 13/53 vet jag att det är en av de bästa till orignal derbis och jag antar att det är runt samma för dig med.
Vad menar du nu med axxar efter 5-6 sekunder? Det kallas ketchupeffekt och finns på alla tvåtaktare, du får helt enkelt kopplingsslira eller växla bättre. 13-14/53 är de bästa drevningarna (för lagom topp/axx) till en moped med trimrör.
För det första "båder" du lära dig att stava, men nog om det.
Du bör ha 13-14/53 för en lagom utväxling. 13-14/53 är en av de mest optimala (enligt mig) drevningarna till en crossmoped (efter år 2000 e.kr.).
För det första måste du berätta vad det är för trimrör, för det andra är väl det upp till dig? En till två kuggar mer i framdrevet kommer nog göra susen. Jag kör på 14-15/53 på min midrace 80 cylinder och det lirar på helt ok så mer bör du inte ha. Jag skulle säga 13/14 i framdrev ungefär. Mer behöver du inte göra riktigt. Ett sprillans framdrev kostar inte ens en hundring i närmsta mopedaffär och tar ca två minuter att byta. Så det är bara att prova sig fram. :)
Det är nå billigt rör som jag fick med när jag köpte den, Tk
Tja jag satte dit ett trimrör på min derbi senda idag o den gör typ 80+ men den orkar inte 5:ans eller 6:an o det är lite störande.
Vet ej vad det är för rör men det är väldigt högvarvigt och drevningen jag kör på är 14-52 men 18 tums bakdäck ett tips på nytt drev vore uppskattat :D
Hejsan jag har en Furia -02 och jag körde på 13/70 drevning innan å den gick superbra.
Men nu bytte jag till ett 52 drev där bak, så nu har jag alltså 13/52, men när jag provkörde den så orkade den inte varva ut i 4an/5an, kommer inte riktigt ihåg vilken växel det var tyvärr. 6an provade jag inte ens.
Och då är min fråga, vad kan detta bero på och vad kan jag göra åt det? :)
Övrig setup är org.
Heej har en Beta RR 07 Am6 motor. Den får max göra 75, så har valt att skaffa sjukt axx och toppa runt 70-75. Vilken drevning ska jag skaffa då? vad jag tror 12/52 eller 12/50 e det bra och vilket är bäst :)
Tjenare, vad är original drevningen på en Derbi DRD Limited Edition 08? Har sökt på google, kollat lite olika sidor, kollat genom drevnings tråden här, men hittar inget om det.. :( Någon som vet? Vore underbart! Kan det vara 11/52?
mvh Jocke
Ser ut och bli ett Gianelli 2T till min annars original Rieju RR 04.
Vad ska jag ha för drev?
Eller gåre bra med original? :)
Citera!
ja har en drac -03. vad för drevning ska ja ha om ja har lite portad cylle å urpluggat rör. har 10/48 nu tror ja. går de me 12/54 tro ni?
Hur fort kommer min Derbi Xtreme SM 08 gå med:
Ostrypt CDI
13/53 drev
?
Det är en Aprillia mx50 -03
Leovince v6
15mm fögge
12/51
Tycker ni att 12/51 för en effektrör moppe är bra?
Kör väldigt mycket i skogen och vill ha mkt botten men som den är nu så är den rätt så seg från början man behöver alltså kopplingsjucka väldigt mkt!
Hej! Har en Yamaha DT 50R -04 urpluggad och större munstycke med orginal drevning och undrar vad jag borde köpa för drev för att få ner toppfarten lite och få bättre axx?
Vad sitter det för drevning på orginal?
Tjena, tjena jag undrar vad jag ska ha för drev, har helt original Derbi DRD Racing SM 06 ska eventuellt skaffa ett http://www.twostroke.se/product.asp?product=9269, jag vill att den ska orka dra in i skog och kunna leka med den tack på förhand =)
Tackar =)
Of topic: vet någon vart jag kan få tag på nya kåpor? hittar inga alls! :O
Tjena jag tänkte kolla om det är någon som vet om jag kan byta ner storlek på bakdrev utan att moppen tappar i toppfart.
Det är alltså en Derbi senda xtreme 05 med 14/65 drevning just nu det är alltså uppbytt till två kuggar större ifram då 12 drev är original i fram.
Men eftersom att jag tycker att 65 drev är stort och fult så vill jag byta ner till ett mindre i bak kanske 53 eller något?
men då måste jag ju byta drev i fram också, men då kommer frågan vad behöver jag ha för drevning för att moppen inte ska tappa i toppfart och att den inte har "pizza" drev i bak? går ca 55-60 nu :-)
Tack på förhand.
Hur skulle 15-65/70 drevning lira tillsamans med ett mk rör? Allt annat original. Om jag byter ner i storlek i bak, behöver man korta kedjan då eller är det bara o spänna lite extra?
Tjena
Hur fort skulle min Rieju MRX -07 gå med 10/65 drev och urpluggat? Den går ca 70 ärliga urpluggat med 11/52 (Inte säker på framdrevet men den har i alla fall 52 bak just nu). Vill ha riktigt bra axx och att den inte ska gå så mycket fortare än original. :)