Japp det är jag. Jo det är tyvärr så. Inte för att jag bryr mig då jag inte är huligan, inte slåss och inte går på bortamatchen så jag blir inte drabbad av det på något sätt. Dock är det tråkigt för dem.
Spelade min andra match idag. Den började med att jag fick spela forward för andra matchen igen och spela från start denna gången. Jag löpte bra och kom förbi några gånger, dock utan nytta då passningen antingen inte gick bra eller så blev skottet halvdant från medspelaren. Vi fick med oss 1-0 efter en djupledspass till en mittfältare som placerade in det i högra hörnet. Perfekt början. Vi hade spelet och jag kom fri 4-5 gånger men blev avblåst varje gång för offside trots att jag var flera meter onside. Det var väldigt tråkigt då jag kom perfekt på en av bollarna och var 2-3 meter framför målvakten, var helt beredd på att bara lägga in den i första hörnet med en höger insida och målvakten var på väg åt andra hållet. En helt perfekt situation alltså. Dock kommer visselpipan och hela vårt lag skriker, målvakten förstår ingenting och backarna bara skrattar och säger "ofta att det fungerade att bara skrika offside". Sen gjorde dessa backarna det hela matchen och den blev sönderblåst av offside-situationer.
Matchen slutade 9-1 till motståndarna efter några tveksamma offsidemål, en frispark som kom till efter att de tackat vår spelare in i deras (glidtackling, dobbarna före) och de fick en straff efter en dragning 2 meter utanför straffområdet. Några fina kontringsmål fick de in mot slutet när vi spelade 3-3-4 i princip. Dock fick vi inga mål då vi blev avblåsta för offside hela j*vla tiden. Jag blir så sur på vissa domare.