Ursprungligen postat av
Jonrad89
Ofan :P
Var där... förrförra veckan, då var bilen på lackering pga rost på bakluckan.
Då sa vi att vi kommer tillbaks och kollar på den när den är klar.
Så början på förra veckan ringde farsan, och den var då klar och fanns på plats.
I fredags var vi och tittade på den, och den startade direkt. Visserligen inte stått någon längre tid men.
Däremot var det en annan bil (noterade inte vilken) som behövde startkablar.
540n är jävligt dammig pga tågen, men dom skulle tvätta den osv innan ev. affär.
Orkar man vara petig och gnälla på 2st 2mm stenskott på höger bakre hjulhus/skärm samt en liten liten minimal resning (rostblomma) på vänster bakdörr?
Har fått ner den till 63, från 67. Allt känns tiptop i bilen. Lastmatta (perfekt för hunden) samt uppdragbart lastnät (även detta bra för hunden).
DSP? ljudanläggningen osv osv.
Han vi snackat med kommer jag inte ihåg namnet på, men det var inte ägaren av firman. Iaf en av dom som sitter inne i lilla stugan på gården.
Det jag dock stör mig på tyvärr är.. att det ska gå omkring 5-6 pers (utlänningar) som springer runt och har sig överallt.
Blänger på en så fort man kollar på bilarna.
Sönners bil (ja tyvärr, men ALDRIG ett besök till) sprang det runt 2-3 st zigenare/utlänningar. Står man och kollar på 540n som ser förjävlig ut (värre än en 240 -84 som har rost genom plåten) så säger dom: "fin bil, fin bil, jätte fin bil. ingen rost, som ny. 100% rostfri".
Det första man ser på bilfan är rost som SATAN. Sen att ägarn på sönners svarade på vår fråga ang. fylla ac: "njaa.. jag har ju mina kontakter... vi fyller ac åt dig varje år, vi är inte noga utan vi skiter om det läcker ut igen".
Synd med att man inte får provköra själv. Jag känner att det är skönare om man själv får ta en tur med bilen utan någon säljare i bilen.