hur stort munstycke bör jag ha till min senda -04 Har gianelli rör och sportluftfilter och 48 eller 49 drev bak och orginal delorto 14mm, vad för munstycke bör jag ha? ca: 85 eller?
hur stort munstycke bör jag ha till min senda -04 Har gianelli rör och sportluftfilter och 48 eller 49 drev bak och orginal delorto 14mm, vad för munstycke bör jag ha? ca: 85 eller?
har en 21mm pwk fögge och en polini evo2 cylle , vad tror ni skulle vara ett passande hög respektive lågfartsmunstycke ?
Tja jag har precis fixat en ny original förgasare till min Peugeot XPS -05
Det är en Dellorto 12mm
Allt är original, röret urpluggat.
Var bör jag börja med i munstycke storlek? :)
100 å neråt:)
jag har en cpi sm med automat chok. Moppen startar men den bara blöddrar Och kommer inte upp i varv.
Ska jag byta munstyken eller vad ska jag göra.
har du sportluft med så runt 85-95 ja :)
80-90 skulle jag gissa på, om du har org luftburk, annars något större
Låter som att din choke kan ha hängt sig så den får för mycket bensin? PPlocka loss o gör rent förgasaren OCH luftfiltret o smörj upp choken är mitt tips.
Men ja blöddrar den så får den för mycket.
Jag har ett MK thrower som jag ska installera på min yamaha dt50x -07. Vill helst inte testa mig fram, så är det någon som vet vad jag ska ha för storlek på munstycket? :) Allt annat är original!
Tjena, har slängt på TurboKit rör och en 17.5mm Dellorto PHVA förgasare på min DT50R. Har 120s munstycke i nu och tändstiftet ser fint ut, men ändå så verkar mopeden få för lite bensin när jag ligger på en hög växel på låga varv och gasar på. Vad kan det bero på? :)
Jag kör en Aprilia SX50 -07 med samma förgasare som honom, Gianellipipa och sportluftfilter påkopplat på orginalluftslangen. Just nu har jag också 120-munstycke men även detta är för litet så ska testa mig fram med det set jag förhoppningsvis får imorgon! Har polare som kör med 120+ så det är nog inte konstigt skulle jag tro. Även fast det låter så jävla stort.
har tagit bort sportluftfilter, och har orginal luftburk nu, undrar vad jag ska ha för munstycke på Sendan med 14mm förgasare och ostrypt gianelli 2t rör? och vad är orginal 76?
Tjena, någon som kan gammaldags luftkylda DT här? Har en FS1, men det mesta i motorn kommer från gamla luftkylda DTMX. Har "70"cc Polini, 20mm Mikuni, 4läppsreed, sportfilter och jamarcol-krök. Vet någont på ett ungefär vilket munstycke jag ska ha?
Tjena
SKa starta min motor imorn.
Trimmad med detta:
Cylinder: [DR EVOLUTION 80cc]
Förgasare: Barikit 28mm pwk.
Insug: Shortsneck 35mm.
Avgasrör: Avstämt Emil123 rör.
Membran: Orginal [Orginalt.
Tändning: Orginal
Block: Am6
Nållager Metrakit PRORACE
Vad för huvudmunstycke ska jag börja med! Satte i 130strl? Alldelse för lite eller så?
Rieju Drac -03 (AM6)
Setup: Barkit 50cc sport cylinderkit, okänt TK överliggande. Dellorto 19mm black.
Någon som har några riktlinjer på hur stort munstycket bör vara?
Lämpligt munstycke att börja med till detta är? och hur hög blir bränsleförbrukningen vid lugn och hård körning?
honda mt med alla pluggar borta
airsal 70cc
mikuni 16.5mm med passande insug
45mm högkomptopplock
2-läppars fiber-reeds
Original avstrypt luftburk
Jamarcol trimexpansionskammare med originalljuddämpare
hej har precis slängt i lite nya grejer i min beta rr AM6 motor och undrar vilket munstyckesstorlek jag ska utgå ifrån när jag ställer in den,
min setup
barikit 74cc racing
barikit vev racing
21 mm dellorto PHBG (sitter 60 i den nu )
ostrypt helgjutet insug
avstrypt orginalrör
stage6 carbonlammerer och tillhörande fjädrar
Hej ska köpa eventuellt en gilera stalker och ska köpa rör och dra v-ringen vilket munstycke borde jag satsa på nån som har erfarenhet från dom? Har ju en Derbi ganska konstig munstyck uppsättning i dom tycker jag personligen.
Själv har man en piaggio typhoon med 12 mm weber förgasare, stage 6 pro replica, doppler racing membran, sportluft filter och vikter & koppling, har 105 i munstycke men ifall jag byter till 17,5 förgasare så bör jag har 95 i munstycke ungefär. Men ifall du bara ska ha ett trimrör och resten av moppen är original så bör du satsa på 78+ munstycke (70original). Btw vilken årsmodell?
Hej jag har ett problem moppen går skit ojämt den vill bara gå upp i ett ganska lågt varvtal där den bara hackar. Derbi Senda 05
Testade med 110 munstycke först men det var för stort, det verkar som om 100 munstycke också är för stort då det räcker att jag nuddar chocken så dör den.
Vilket munstycke ska jag köra på tycker ni? (gissa bara)
Men är det inte lite konstigt att jag kan köra på så små munstycken http://www.twostrokerider.se/forum/i..._surprised.gif fast dock gick den MYCKET bra med 74 munstycke och trimrör.
Setup: Airsal 70cc sport
Hebo escape bufanda
Org förgasare 14mm
100 munstycke
ostrypt luftburk
Derbi Senda EBS
Portad airsal 70sport
PWK 24mm (med powerjet)
Metrakit Thrower
Polini Evolution membran
Ostrypt CDI och lite annat småplock
Har 98 i nu, den bööar ibland om jag drar full rulle på neutralen och är ganska seg att varva, kass respons. Däremot blöddrar den på höga varv på ettan, så där får den för mycket soppa. Och på 6an på högvarv får den för lite, då stryper den sig själv typ.
98 huvud (har ca 92-110)
något powerjet, troligen original, runt 30?
45 lågfart
Nålen ett hack lägre (klipset högre upp)
Med 95 går den rent på 1an, men får för lite på 6an
Hur åtgärdar jag detta, vill ju att den ska gå rent på alla växlar...
Vilket munstycke borde jag ha för en original DRD Racing SM med Doppler ER1? Tack på förhand
Tja, moppen går riktigt bra när den är kall, när den börjar bli varm blir den bara slöare, alltså vill den ha mer soppa, tänker jag rätt? Riktigt vass när den är kall, när den blir varm svarar den inte alls lika bra på gasen, går varmt osv. För snålt bestyckad va?
jag har en dt50mx som jag bara har urpluggad och luhao rör det är luftburk på den och har tänkt stoppa på ett fiddy UNI luftfilter
http://www.24mx.se/fiddy/p/uni-luftf...ftfilter/k122/
men går den bättre med det på?..
Fast iaf har hört att dom varvar mer och att man måste bytta munstycken för att den får mer luft men var ska jag isf börja det är ju 88 på den nu men ska jag börja kring 100-110 eller någon som vett?
Edit:
Och vad är det för skillnad på lågfarts munstycken och sånt.
Ursäkta för min okunnighet! :sad:
Plus att jag ska böja reedsen och kanske fila upp utblåste sen
Om du bytar till öppet filter (fiddy-filter) så behöver du ca 10 storlekar större huvudmunstycke än vad du har nu, ganska svårt att säga exakt storlek.
Huvudmunstycket är det vanligaste munstycket man pratar om när man pratar munstycke,
det styr motorn från 1/4 dels register och upp, så bensin till dem första 25% påverkas av lågfartsmunstycket, heter lågfart för att det styr bensinmängd genom förgasaren i låga hastigheter (lite gas).
Så det behöver oftast inte bytas vid lättare trim.
Ang reed-ventilen, böj INTE ut dom. Köp tunnare reed-papper och klip ut egna istället för att förstöra (böja) originalreedsen, min drac hade böjda reeds när jag köpte den. Det var också därför den gick som en potta skit, hadde ingen tomgång och gick bara rent efter 5000 varv. Jag har för mig att dom är ganska dyra org med.:)
okej tackar för det bra svaret ska börja på 100 kanske i munstycket men det där uni luftfilter är ju ett foam filter funkar det lika bra som ett tråd i luftmängd foam filter hindrar ju mer smuts och sånt...
Edit: jag mena dom här reeds stopparna jag har hört att man ska böja dom tills dom tar i blocket :rolling:
Varsågod, kul att kunna vara till hjälp :)
Jag tror inte det är väsentligt mycket skillnad på luftmängds-intag på skum vs trådfilter, men skum renar bättre än tråd ja,
för bästa effekt olja in filtret med filter olja om du har så att damm inte går genom filtret lika lätt.
Foam / skum-filter och sportluft-filter (som brukar vara de som påstås ge effektökning) renar i allmänhet skrämmande dåligt enligt mig, särskilt när de börjar bli lite smutsiga och när folk kör utan att olja in dem.
Har hört att högtalarskum ska vara riktigt bra att använda annars, en viss typ ca 1,5 - 2cm tjock ska även stå emot bensin / avfettning och används inom motorcykel /bil racing (läste detta i dag)
Reeds stopparna?
Mest mekat äldre mopeder innan, nu hänger jag nog inte riktigt med i svängarna:)