Haha, där sa du något man inte tänker på annars!:D
Utskriftsvy
Alltid undrat om flintskalliga använder schampoo eller tvål till skallen..
Jag använde det när jag var rakad.. Man måste ju lukta gott! Varför skulle man inte tvätta skallen? Det e ju lika äckligt som o inte tvätta den övriga kroppen..!
Jag har undrat sedan jag blev medlem här igen varför jag i helvette är medlem här fortfarande..... Ni som inte vet vem jag är så e jag en veteran från 2003 :).
Hehe tack tack! Är faktiskt inne nästan varje dag men forumet e ju helt sjukt torrt nu för tiden så känns knappt värt o skriva här om jag ska vara ärlig. Men fan får väl vara lite mer aktiv kanske ;).
A jag e fan rätt mongo asså.. nämen läste fel! men aja jag använde schampo iaf ;)
Ok kungen jag ska se vad jag kan göra :) Känner att jag ändå vill vara lite seriös! Men håll utkik så kanske du hittar lite :) Har inte kollat runt så mycket på forumet sen jag blev medlem så får väl ta och göra det och se vad jag kan hitta för skojjiga trådar man kan skriva lite skit i :D
Varför säger man att någon får livstids fängelse men de kan motsvara 20 år lr liknande. Inte LIVStid :thinking:
Har alltid undrat varför bacon bara säljs i 140 g förpackning. ALLTID!! Allt annat säljs ju i alla möjliga storlekar, men bacon är 140 gram punkt slut....
För att alkohol är vätskedrivande och hindrar cellerna i hjärnan att ta upp vatten. Din hjärna torkar altså ut lite under fyllan och de kommande timmarna. Det resulterar i huvudvärk. Vidare är alkohol ett gift som vi inte tål egentligen, och kroppen reagerar med kräkning för att få ut det onda. Det sker oxo om du tex blir ormbiten.
Alkohol bryts ned i levern i två steg. Först från etanol till acetaldehyd. Acetaldehyden bryts sedan i sin tur ned till ättikssyra, som kroppen kan använda för att producera energi, därav ölmage.
Från wikipedia, läs det sista!
En viss mängd av den i steg ett bildade acetaldehyden bryts dock inte ned till ättiksyra utan fortsätter att cirkulera i kroppen. Acetaldehyd är en kraftig nervirritant och neurotoxin och kan orsaka stor skada i kroppen. Kroppens naturliga försvar mot acetaldehyd (och alla andra aldehyder för den delen) är cystein (en aminosyra) och glutation (en liten cysteininnehållande peptid). Dessa molekyler innehåller en sulfhydrylgrupp som är kemiskt aktiv mot aldehyder. Under sin kamp med att bryta ned aldehyder, immobiliseras cysteinet genom att omvandlas till cystin. Etanol inhiberar även insöndringen av hormonet Vasopressin vilket leder till kraftig urinbildning, något som förklarar uttorkningen vid bakfylla.
Det är väl snarare så att kroppen (nu vet jag inte vilka organ, men jag har min Biologi B-bok hemma, kan kolla i morgon) som blir uttorkad, varefter de skickar signaler till till hjärnan som reagerar med huvudvärk, som en slags varning. Vi gick igenom det nyligen, men jag har förträngt det, jag kan ha fel. Jag har dock mycket svårt att tro att det är själva hjärnan som blir uttorkad.
Hela kroppen blir uttorkad, hjärnan oxo.... Jag kan ju oxo ha fel, men hjärnan är ju en del av kroppen.