Ljudet till chrome var avstängt, men det funkar nu :) Tack så mycket för hjälpen!
Utskriftsvy
Tjena!
Någon som vet om det går att få datorskärmen att visa likadant som på en tv om man kopplar in den via hdmi? Koppla in min tv för en stund sen. Men det vart som 2 skärmar bredvid varandra :/
Alltså: Scrollar jag på datorn eller spelar ett spel ska tv:n visa samma info som datorskärmen. Som sagt fick som om skärmarna var bredvid varandra, drog man musen längst ut i ena hörnet visades den på tv och vice versa.
Edit: Har inget ljud heller?
Vad har jag missat? ;)
Om det skulle finnas någon snäll liten ubuntu-användare här som vill hjälpa mig: Spotify har blivit löjligt segt i wine. Jag har testat olika versioner av wine, och att ominstallera spotify inom wine flera gånger. Enda resultatet var att mina spellistor försvan. Någon som vet vad som kan vara fel?
Har världens jävla problem.
Kan inte klicka på länkar på msn?
Någon som har samma problem och har löst detta?!
var på biltema idag och köpte bitumenplattor och ljuddämpning till datorn. rätt nöjd med resultatet faktiskt, det surrar fortfarande lite men fläktljud och sånt hörs knappt :)
nästa investering i jakten på tystnad blir nog ett nytt tyst nätagg
Blev bannad på Flashback för att jag råkade skriva min ålder :doh:
Måste jag fixa ny ip eller räcker det med att ta bort kakor för att kunna skapa ett nytt acc? :gloria:
någon som vet om geforce 6600 128mb grafikkort e bra?
har ett geforce mx400 i datorn nu, e de lönt att byta?:)
Någon som har lust att leta upp en dator för, säg max 5000?
Kraven är väl inte så stora, men de kan ju vara kul att kunna spela nåt nytt spel, på med. grafik iaf.:)
bygg en egen på komplett, Min brorsa "byggde" min och hans data, hans kosta runt 6-7k, men han kan fortforande spela Tex, fallout new vegas, och ändå köpte han datan för några årsen :)
Ingen som har lust att plocka ihop en dator då?
Spelar ingen roll hur stort chassiet är, fast är ju ett plus med ett litet, fast inge krav.:)
Och somsagt, helst inte över 5000.
http://data.fuskbugg.se/dipdip/datormnf.jpg
köp "gratis frakt sweclockers" så hamnar du på 4995:- :huhu::huhu:
graffet är väl lite halv-old men det var det bästa jag kunde skramla ihop för 5k :) får väl se om någon annan kommer med något bättre
edit: det är möjligt att man kan banta 2-300 på mindre hårddisk och billigare chassie och lägga det på bättre grafik, det beror på vad du prioriterar :)
Räckr gott o lite till med ett 400w nätagg!
http://www.inet.se/artikel/6909525/f...n-integra-400w
Spara en hundring på det.
Många bäckar små
Edit till simon. Jo det är Fina saker:D duger lätt till spelande. dock är väl chassit inte det tystaste.
Aa, kanske inte måste ha så stor hårddisk, fast de skadar ju aldrig med en stor(?).:rolling:
Måste ju inte vara exakt 5000 eller mindre, kan ju vara lite mera om datorn blir mkt bättre.:)
Ok, lite ljud gör ju inge, men jobbigt om de låter mkt.:sad1:
jag har ett billighets-chassi (cooler master elite 310) som låter som fan "original".
som jag skrev förut så kan man köpa bitumen-plattor och ljuddämpning på biltema för totalt 200kr och pimpa, min dator blev väldigt tyst efter det och att jag skruvade loss hårddisken, nu hörs bara ett svagt sus från fläktarna när det är tyst i rummet, har man bara något annat ljud så hörs det inget. så det går ju att ordna sånt också om man inte vill köpa ett ljud- och vibrationsdämpat chassi för typ 1000+ kr :)
fått ordning på de nya delarna idag :D amd 1055t+crosshair IV formula, det som saknas nu är ett ati 6870 plus ett nätagg sen jävlar :)