Awsome! http://feber.se/spel/art/188600/zomb..._red_dead_red/
Utskriftsvy
Jahapp, då va man här igen då ^^
Nån som vet hur man kan överföra filer(typ sparningar å sånt) från gamla 360 till Slim? Måste man använda ett såntdär Transfer kit man sätter fast hårddisken i, eller finns de nått annat sätt? Typ anslutning i konsollen för en gammal disk eller nått åt de hållet ^^ Nått annat sätt hade varit bra, då jag bara har En ända sparning som ska flyttas över, känns därför lite onödigt att slänga ut typ 200 spänn på en såndär kabel :P
Edit: går de ens att använda domdär transfer kitten tsm med Slim konsolerna? :thinking:
http://www.rockstargames.com/videos#/video:5401
Awsome x2
Älskar björnen på slutet:D!
Lite snabb förklaring.
Sätt i ditt USB minne, gå till Dashboarden, sen till My Xbox, System Settings, Memory, installera USB minnet, det kommer stå att minnet inte är optimalt, skit i det, när det är installerat gå till din hårddisk, sen games, leta upp spelet där sparningen du behöver finns, tryck på "copy", välj att kopiera filen till ditt USB minne och sedan är det klart. När du vill föra över filen till ditt andra Xbox så gör du samma sak bara att du går in på Memory, USB minne, hitta save filen, kopiera över till hårddisken.
Körde precis 31 varv på Sebring, 1h 10min ^^
Bästa varv va 2.10.865
Najs att man märker viktskillnad med fulltank och slitna däck när man kör så långt och länge :D Även vilka usla chassie inställningar man gjort.
Min tv har två hdmi uttag, och är Hd ready, inte full HD. Funkar de o använda hdmi kabel då från xboxet till tv:n och får man ljud med där också då? :P
Låter säkert riktigt dumt, men e inte insatt så ^
Lite sugen på nya 360 :) går dom att flasha ? :)
Försökte dedär nu ikväll, men de fanns inget usb minne i Memory delen, bara hårddisken till xboxet. Gick man in på filmer å sånt typ så hittade den iaf igen filmerna som låg på minnet, men de gick inte att kopiera över sparfilerna. Provade med 2 olika minnen, gissning till varför de inte funkade? :P
Sen har jag lite beslutsångest gällande vilken av Slim modellerna jag ska köpa. Hur långt klarar man sej på 4 gb egentligen? Är de värt domdär typ 500 spännen extra för 250 gb disk?
Behöver man egentligen så stor hårddisk? Filmer och sånt ser jag på datorn, demon kan dock va intressant, men jag vet inte, måste man ha sånnadär xboxlive poängtjaffs för att kunna ladda hem demona, eller är dom "gratis"?
Vill gärna veta vad flera av ni tycker ^^
4GB räcker till att starta upp xboxet och göra uppdateringarna.. När jag köpte mitt xbox hade jag 120GB, när jag startat xboxet och "installerat" det hade jag 105GB kvar,
Så 4GB, nja! DU kan inte spara något, inte göra ett piss helt enklet!
Vill gärna veta vad flera av ni tycker
Har du uppdaterat din Xbox? Om du aldrig har varit på Xbox Live så får du koppla upp dig och dra ner samtliga uppdateringar.
Lägg till dom 500 för den hårddisken. Nej, du behöver inte 250gb men du klarar dig inte länge på 4gb. Demon är gratis. Vet inte vad du menade med "".
Enligt snubben som äger Xboxet sparningen finns på så måste man ha tillgång till Xbox live, vilket han inte har. Behöver man även de om man drar ner via xbox.com?
Sen så hittar jag inte några uppdateringssaker där, så du får gärna länka om du ids ^^ Sen även förklara hur man får in uppdateringen i xboxet sen? Eller går man in där direkt med xboxet?
Är helt n00b när de gäller xbox, som ni säkert märker xD Därav alla 10000 dumma frågor xD
Det finns ingen som spelar FIFA 11 eller NHL 11? Jag tar gärna en match isåfall.
Har han inte tillgång till internet? Har han det så behöver han bara:
1. Sätta i internetsladden i Xboxen
2. Gå in på xbox.com och skapa ett Xbox Live silver konto (gratis)
3. Starta upp Xboxen
4. Ladda ner uppdateringen som poppar upp automatiskt
5. Gå till recover profile och skriv in gamertagen han valde i steg 2, samt mailen och lösenordet
6. När du har laddat ner både kontot och uppdateringen till din Xbox så kommer du att få konfigurera USB minnet - klart
Fick de å funka nu :D Satte ba i närverkskabeln å startade xboxet så kom uppdateringssaken upp direkt ^^ Sen vare lite strul med överförningen, men till slut gick de ^^ Ba hoppas de går lika smidigt att lägga in skiten i mitt xbox ^^
Tack som fan för hjälpen iaf ^^
Ingen här som lirar Mafia II ? :)
Jahapp, då va man här igen då... :P
Nu äre såhär att jag skaffa ett såntdär 1 mån gratis Gold medlemskapstjosan för Live, och efter en liten stund upptäckte jag att jag behövde flytta över hela gamer profile saken för att kunna öppna sparningen(de ja frågade om längre upp), så jag flyttade över den, och kör du alltså på den användaren, men Live kontot är ju kvar på den andra, så till min fråga. Kan jag logga in på de kontot med min andra användare? Eller måste jag skaffa en ny på nått sätt? Eller nått sånt? ^^
Har du flyttat över sparningen och profilen till din Slim? Det är konstigt att profilen skulle vara kvar på din gamla Xbox. Kolla så att du verkligen har den rätta profilen på din Slim (att du kan koppla upp dig på Live osv.) och har du det så kan du bara ta bort profilen du har på din gamla Xbox. Välj ta bort profile only och inte profile and items för då förvinner diverse savefiler som du kanske vill behålla om du nån gång skulle behöva dom.
Live konton är likadana som konton här på moppenet. Du kan inte använda ett annat konto för att logga in på ditt konto.
Nä, asså de är så att jag skapade ett konto direkt jag hade packat upp och kopplat in mitt Slim, och skapade sedan ett Live konto till de, då jag inte visste att jag skulle behöva flytta hela profile saken från de andra xboxet för att kunna använda allt som tänkt, och då när jag hade flyttat över sparningen är ju live kontot kvar på den andra profile saken, lite drygt att behöva logga in med den hela tiden å så :P
Så de jag undrade över om de live kontot går att koppla till min andra profile sak på nått vänster? ^^ Eller måste jag typ avregga mej på nått sätt sen regga mej igen på den nya? För man kan väl bara ha 1 live konto per email adress?^^
Det är ju så att savefilen du hade är kopplat till kontot du spelade spelet på. Gör så att du använder det kontot du gjorde sist tills guldet går ut och sen så för du över din profil från din gamla Xbox och trycker på Join Xbox Live. Det är en mail per konto som gäller. Om jag har fattat din fråga rätt.
Hmm, så jag kan alltså inte göra så mkt annat än å vänta tills guld grejset går ut på den kontot som har de, sen regga mej igen, fast på de kontot jag vill ha tillgång till live på?..... konto, alltså själva xbox profilen.
Jag kan inte avregga mej redan Nu, och sedan regga mej igen på den profilen jag vill ha live på?
Sen dehär med att köpa spel på Live, kan man inte betala med typ kort istället? eller är de Bara domdär poängen eller vafan de är man köper med? Finns nämligen bara 1 spel jag är intresserad av... än så länge iaf, och de känns drygt att hålla på med massa poäng å sånt bara för de :P
Haha nej det var inte så jag menade. Du behöver inte använda kontot med guld om du inte vill utan jag tänkte att ville ha det tills guldet gick ut - du kan göra hur många konton du vill via din Xbox men du kommer bara få med 1 mån guldmedlemskap till dom 3 första.
Gör så här om du vill kuna använda din savefil just nu: För över din profile som är kopplad till savefilen och när du väl har fört över den till din Slim, tryck Join Xbox Live. Du kommer att få skriva in mail adress (ska en ny) osv osv - notera att du kommer att förbruka ditt andra av din 3 gratis guld konton.
Det beror på vilka slags spel det är du snackar om. Det finns arkad spel och det finns retail spel. Arcade spel måste du köpa points för att kunna ladda ner, samma som med bilder, teman, expansioner osv. Men sen har du en hyfsat ny funktion kallad Games on Demand. Där finns retail spel som du kan köpa med ditt kort istället för points.
Men hur blir de då med min mail? Har ju redan reggat ett livekonto på min mail, eller går de att regga ett till? ^^
Egentligen skulle jag kunna kolla sånt själv ju, genom att ba prova, men jag är för lat xD
Hmm, okej. Nu vare ju just ett Arcade spel jag va sugen på :( ^^
Gör bara en ny mail adress här som du sen skriver in när du reggar profilen kopplad till din savefil.
Du kan ju alltid köpa points i affären som du sedan använder till att köpa arcade spel med. Vilket är det du tänkte köpa? Dom har ju ibland DotW (Deal of the Week) där dom släpper arcade spel för 50% av det normala priset.
Japp, men det är så du får göra om du vill vara på Live och använda det kontot som savefilen är kopplad till. Vad är det för savefil? Till vilket spel osv. Jag vet ett ställe där du kan ladda ner savefiler men det är lite mer komplicerat och kanske inte precis vad Microsoft vill att man ska göra. :P Savefilerna är kopplade till konton/användare/profiler för att förhindra att folk ska ge filer till varandra och tex. klara ett spel genom att låna någon annars fil och få kompisens level i ett visst spel osv.
Det spelet är ganska nytt. Jag kan lova dig att det kommer en 50% off deal på det spelet innan årets slut.
Gillar du arcades för övrigt? Ett par riktigt bra spel jag gillar är:
Shadow Complex
Uno och Uno: Rush
Bejeweled 2
BC: Rearmed
Castle Crashers
Braid
Portal: Still Alive
Scott Pilgrim vs. the World
The Maw
Det finns trail versions på alla arcade spel så det är bara att gå in på marketplace och ladda ner dom.
Forza 3 ^^ Lånade xboxet av kompisen när jag va sjuk en gång och spelade en del, och nu då jag köpte ett eget kändes de jävligt surt å behöva börja om från början.... va sjukt nöjd över bilarna jag hade ^^
Ah, misstänkte att de va nått sånt ^^
Tycker ändå att man borde kunna logga in på Live med min andra gamerprofile saken, men t ex här på mnf, Vem som helst kan ju logga in vart som helst, bara dom kan mitt lösenord och användarnamn. Borde ju funka likadant på Xbox live tyck man ju :P
Hmm... man kanske skulle vänta då ^^
Jo, satt å kikade lite på sånna idag, Castle Crashers äger ju! :D
Första sidan uppdaterad med massa information.
Cooolle - Cooolle
Wiiee fick ett xbox 360 slim igår :) nu väntar man bara på att det ska gå att flasha också :P