Nej nej, klart du inte blir ensam ;) Jag kommer åka en likadan fast med 3.5 liters ;D (förbannat lätta att åka på sladd med, mycket förlåtande)
Såg för första gången en Ferrari 458 i verkligheten häromdagen. Är helt speechless, måste nästan vara den vackraste bilen som någonsin byggts! Den ser overkligt mycket bättre ut i verkligheten jämfört med på bild!
Håller med till 100%. Brydde mig inte ens om den försen jag sett den i verkligheten. Då bestämde jag mig för att det var den vackraste bil jag sett. Linjerna är HELT fantastiska!!
Såg den i London och han som hade den hade rätt bra puts på den dessutom!
lyckades knäppa en bild på kärleken!
http://img841.imageshack.us/img841/8900/dsc0916y.jpg
Uploaded with ImageShack.us
Något att satsa på? Såg jävligt fin ut! http://www.blocket.se/gavleborg/BMW_...2.htm?ca=4&w=2
Haha tackar! Är det värt att köpa till fälgarna? Kan du länka någon bmw för 0-20k som är värt att köpa? men absolut ingen med e36, gräsligt fula!
Bara att ringa o ringa då ;)
http://www.blocket.se/uppsala/Bmw_52....htm?ca=10&w=1 ser väldigt fräsch ut, går nog pruta. Dock ingen vanos, oklart om den är bes/skatt. Kolla upp det!
http://www.blocket.se/uppsala/BMW_52....htm?ca=10&w=1
Verkar också fin, plus för vanos och bytta silentblock! Mycket fin utrustning som halvskinns komfort stolarna, el taklucka och hissar, även färddator! Ljudet är relativt bra med :)
tja detta är nog första gången jag tittar i denna tråden :P är ju så att man snart fyller 18. och är grymmt osäker på vad man ska skaffa för bil, så tipsa gärna :wub:
det beror på vad du vill ha? bränslesnål? pigg? bakhjulsdrift? vad prioriterar du?:) en gammel volvo brukar vara bra som första bil.. dock RUSKIGT tråkig bil. så det är ju lite vad man vill ha!:D
ja precis!:D ja import har ju oftast högre försäkrings kostnader med. och det är ju inte kul!
vill väl ha en bil som dom flesta. manuel bakhjulsdrift bensinsnål pigg :P
BMW kanske kan vara nått?:) en bmw 325 eller 525? 192HK i dom eller 328 med 192hk fast mer vrid? eller 525 med 192 hk där med? kolla runt lite på BMW 323 325 328 eller 525 osv.
sugen på en 540i manuel men finns ju nästan bara automatare men inte billig i drift :P m3an är ju också mäktig. hmm :)
Prisklass? vad har du för inkomster i månaden? Min 540 jag hade kostade 8k om året på morsan i försäkring, lätt 2-3k i bensin i månaden, 2800 i skatt (som snart kommer höjas har jag för mig), och delar kostade mig (med lite otur ^^ ) 20k på 5månader. Vad jag försöker säga är, tänk på alla kostnader omkring. En M3 är inte direkt billigare i drift.
Sierra eller 318/320 kanske?
Jadu eller så säger vi att han har det.
Jag köpte en bil för 10K. 130 kr i försäkring på morsan i månaden, ingen skatt, försäkrad i 2 år. Kanske har lagt ner 2 k, men då på saker som inte har varit viktiga för att få den laglig eller liknande då den var helt laglig.
1050-130=920kr till bensin om man inte köper något annat. Då jag inte kör speciellt ofta så klarade jag mig på detta iaf:)
Bakhjulsdrift och manuell men dock inte så billig bensinkostnad och pigg är den då rakt inte:D En Amazon pratar vi om i detta fall.
Sen kan man ju självklart hitta ett exemplar som finns massa fel på, men det var en annan femma:)
Amazon är mycket billig i skatt och försäkring, det är inte en m3 eller 540i som han pratade om. Då måste han även räkna in försäkring skatt högre än du gör. Sen är det klart att bilen kan klara sig helt utan problem, men det finns det inga garantier för så man borde räkna med en buffert till oväntade händelser. Annat är bara dumt!
900kr över till bensin är inte speciellt mkt heller, men visst kan man klara sig på det. Men då får han inte köpa något godis, dricka, kläder eller något. Som om det skulle hända?
Face it, det kostar mycket att äga och köra en bil! Har väldigt mycket erfarenhet då jag är inne på min 12'e bil eller nåt och jag trodde också det var nästan gratis att äga och köra förut ;)
Har du 30k till att köpa bil, eller har du 30k till att köpa bil, försäkra, skatta och har lite över till delar eller så?