Välkommen till mat tråden!
Regler:
- Håll er till ämnet !
Här pratas det bara om mat! Vad brukar ni äta, vem lagar maten?
Lägg gärna upp bilder och recept på mormors kakor ex. ;)
Utskriftsvy
Välkommen till mat tråden!
Regler:
- Håll er till ämnet !
Här pratas det bara om mat! Vad brukar ni äta, vem lagar maten?
Lägg gärna upp bilder och recept på mormors kakor ex. ;)
Mamma mia's biff med currysås :D
Idag blev Chorizo till lunch och till middag blev det entricoté, revbensspjäll och klyftpotatis tillsammans med blåmögelost-sås och pepsi :wub::wub::wub:
Skippade lunchen för ingen var hemma å laga den:evilmad: Sen till midda vart det hemma gjord pizza by farsan:wub: grymt gott:cool:
Själv åt man kebabb rulle, muumms :)
snabb mat är gott hihihihi
Igår åt jag grillspett, hasselbakspotatis och vitlökssås. Farsan gör det gott! ;)
Får väl bidra med trådens första bild.
Frukost innehållande stekt bacon och ägg(lite fail på ägget dock), gurka samt tunnbröd som är köpt hos en bagare:wub:
http://www.moppenet.nu/images/imported/2010/05/6379.jpg
Blir till att göra toast snart :) ska göra mina specialare tror ja :P
Hey, jag skapade ju en likadan tråd :(
Hade hk idag i skolan där man fick lite ingridienser och laga någon maträtt av det. Jag wookade grönsaker, lök osv. Sedan så hade jag i falukorv i det. När det vart klart så slängde jag i lite spaghetti, soya och lite kryddor, riktigt gott blev det, dock följde jag inget receps, bara körde på lite;) Till de bakade jag frallor:D
Grillade hamburgare om en stund! ;)
Oftast när man gör egna köttbullar så har man en blandning av mjölk och ströbröd i färsen. Är detta för att få en bättre konsistens?
Kan inte folket bli bättre på att ta kort på de ni äter?:wub:
Dagens mellanmål: mikro värmd macka, tripple layer.
ingredienser mellan nedersta och mellersta: smör, tomatpuré, ost, smör.
-||- mellan mellersta och översta: smör, ketchup, skinka, mycket sambal oelek, ost, smör.
Tror de va allt :) gott som fan va det! bild kommer upp snart:)
edit: orkar inte, fick ingen bra bild :O
Min frukost fick bli att steka bacon xD
nu ska jag käka Biffar med bacon i och pommes tlll det med någon sås.
Jag tillverkade just ungsstekt klyftpotatis, och mamma stekte schnitzlar, blev riktigt bra :)
Har precis käkat grillade laxfiléer med kokt färskpotatis och Hollandésås (stavning) :O
Är så jävla sugen på potatissallad och grillatkött. Dreglar bara jag tänker på det:P
Gårdagens middag : Hamburgerbröd, dressing, fett med skinka, ketchup Mumms :wub:
Skulle inte sitta fel med en kebabb tallrik nu!
favoriten: en lagom blodig eller röd oxfilé med morsans egen gjorda klyftpotatisar och egen gjord sås. Till förrätt ska de va serano eller parma skinka med pinjenötter o sparris o så tryffelolja på de! till efterrätt en egen gjord creambrule. ujujuj, förövrigt blir det de nästan varje fredag.
Gorgonzola sås hoppas jag, godaste till oxfilé :wub: