Hej hur kan man göra för att fräsha till cyllen?:rolling: nu har den små rost fläckar och är inte så fin:O
Utskriftsvy
Hej hur kan man göra för att fräsha till cyllen?:rolling: nu har den små rost fläckar och är inte så fin:O
blästra eller kör med stålborste och lacka med värmebeständig färg.
Högglanspolera
Borstade av den lite snabbt med stålborste..
http://img855.imageshack.us/img855/7...0224164142.jpg
Hur det blir på en gjutjärnscylinder vet jag dock inte.
Går det med original cyllen?:o
Blästra o lacka, ända vettiga alternativet
aha aja men hur blästrar man då:o
ett annat jävligt efektift sett är varmt vatten och sitroncyra, efektift som fan!
?:o
aldrig testat de? ;)
No:o hur fan kan det funka:P
vete fan;P kan göra en guide i morgon :) har gjort det på de sättet på många cylindrar... hadde en gammal yz125 luftkyld cylle som var hur rostig som hälls och rostig i loppet, en natt i vattet å de va som nytt :)
edit: lennart, ja jag har dyslexi, ngt mer du vill påpeka?
Blir det bra?:)
yepp de blir det :) ha i 2påsar citroncyra i skitvarmt vatten, och låt det stå under natten, sen tar du upp den och torkar av den å sedan smörjer du in loppet med olja :)
okey :) men original cyllen är väl av gjutjärn? funkar det endå?:o
yepp det är på gjutgärns cylle jag har testat på bara :)
aha vad gutt:) men måste man typ slipa till cyllen lite fint innan eller? eller är det bara att lägga den i ett bad?
ja slipa aldrig till den ;)
nice:) men du har ingen bild eller något? så man kan få se typ innan och efter ?:D
nej tyvär;/ men kanske kan göra samma sak på en cylinder senare så får du se :)
aa tack:) men vadå kommer lacken som är på min cylle försvinna också?:o För det är ju inte jätte mycket rost mest bara att den är i dåligt skick:)
Ska inte klaga och fel att gå OT egentligen men du kan ju alltid skaffa en stavningskontroll till din webbläsare. Använder det själv vilket kan vara ett mycket bra hjälpmedel. :)
Men ska nu tycker jag vi ska släppa detta, Man är som man är.;) Meen vill fortfarande ha svar på min fråga ;) hehe:)
vet faktiskt inte om lacken försvinner, men rosten försvinner garanterat
Okey:) men tack så mycket endå:D
aa okey:D