Vi arrangörer har tyvärr känt att stuntare har hamnat lite i skymundan på senaste tiden och därför tänkte vi att det kunde vara riktigt roligt med en träff som koncentrerades på stuntarna samt på cruiset. Det här meetet kommer alltså att vara något extraordinärt. Vi kommer, som Michél så fint uttryckte sig, skrämma skiten ur alla turister och visa upp oss i Stockholm.
Cruisevägen avslöjas inte i detalj, men vi kommer att stanna till på platser där cruiset garanterat syns och ni stuntare definitivt kommer att synas! Vi snackar långa stuntsessioner i centrala Stockholm, jag lovar er att ni inte vill missa denna träffen!
Vi kör alltså vanliga Norr- och Söderorts cruise till Sveavägen, där vi sedan startar den riktiga träffen!
Det är YTTERST viktigt att ni följer cruisereglerna då detta cruise kommer att vara i c:a 10-15 kilometer (körsträcka), vi kan inte ha folk som fuckokör den sträckan inne i stan med den trafiken, någon KOMMER att krocka eller ramla omkull om det förekommer. Det vill vi ABSOLUT INTE se!
Eftersom cruise från Vega till Farsta ej fungerat bra (idioter som fuckokör) så körs det EJ officiellt till det här meetet, tiderna som står är de tider som vi använt tidigare och är tider ni kan utgå ifrån när ni tar er till Farsta från Vega och närliggande områden.
Stunting:
* Max 3-4 stuntare åt gången, vi kommer att ha ordentlig koll så att det efterföljs!
* Mer information angående stuntingen får ni på plats, följ reglerna vi sätter upp så att ingen råkar ut för någon olycka eller liknande.
Övrigt:
* Följ stuntreglerna som sätts ut på plats!
Regler:
* Hjälmen skall vara knäppt. (Obligatoriskt)
* Ingen kör efter konsumtion av alkoholhaltiga drycker!
* De som inte skall stunta låter sina fordon stå, ingen fuckokörning!
* Lyssna på arrangörerna & funktionärerna!
* Använd vett!
Citat:
Cruising:
HUVUDCRUISET FRÅN SVEAVÄGEN HAR GENOMGÅNG 12:20, AVGÅNG STRAX EFTER
NORRORT NEDAN
Cruise från Norrort som hålls av abk:
Samling Bryggerivägen: 11:00
Avgång Bryggerivägen: 11:10
STOPP #1 OKQ8 Solnavägen: 11:30
Avgång Stopp #2: 11:40
Stopp Sveavägen: 12:00 (SENAST)
Cruise från Ekerö till Bryggerivägen som hålls av DaNomiNo DETTA CRUISE MÖTER UPP ABKS CRUISE
Samling Statoil Träkvista: 10:00
Avgång Statoil Träkvista: 10:10
STOPP #1 OKQ8 Brommaplan: 10:40
Avgång Stopp #1: 10:50
Stopp Bryggerivägen: 11:00
Samling Statoil Träkvista 10:00 se till att vara där, vi åker 10.10. Därefter åker vi stora vägen till rondellen efter Tappström där vi sedan tar cykelvägen till Bromma, efter Nockebybron kör vi på sedan ut på stora vägen igen ända till OKQ8 där vi kör ett litet stopp för att möta upp lite fler folk, därifrån åker vi sedan kl 10.50 för att sedan möta upp abks cruise vid Bryggerivägen/city gross parkeringen kl 11.00.
Anledningen till att vi tar cykelvägen från Ekerö är för att den går avskilt från stora vägen där det också är 70-väg, och då kan vi lugnt köra i våran egen takt utan att bilar ska köra om oss i full fart.
Hela resvägen:
EJ OFFICIELLT CRUISE NEDAN! Föreslaget cruise från Vegabaren till Statoil Farsta: DETTA CRUISE MÖTER UPP APANS CRUISE
Samling Vegabaren: 09:45
Avgång Vegabaren: 10:00
Stopp Statoil Farsta: 10:20 EJ OFFICIELLT CRUISE OVAN!
Cruisereglerna är följande:
*Kör INTE om cruiseledaren. *Förare filmar INTE, båda händerna skall vara på styret.
*Kör INTE runt när vi väl stannat någonstans.
*Åker cruiseledaren förbi ett rödljus, följ med!
*Ingen visar sig på styva linan i cruiset! Ni ligger 2 on 2 i led!
*Fart under cruiset kommer att ligga på behagliga 45km/h
*Hjälmen ska vara knäppt, detta är obligatoriskt. *Åk inte runt och tuta i onödan, vi får redan uppmärksamhet så det räcker och blir över.
Citat:
Kommer farbror blå så vet ingen något om någon arrangerad träff eller några arrangörer, vi ... är ute och solar tillsammans, alla körde i riktning mot solen så hamnade vi i centrala Stockholm...
Ingen random springer fram och tjattrar med Kling och Klang (om de dyker upp d.v.s.). Vi _HAR_ folk som tar hand om det!
1. Arrangörer och funktionärer
2.Melon (Kanske)
3.Ruboo (maybe)
4. Seriösa Sven
5. Spökplumpen + Polare!
6. Danomino
7. mange (kanske)
8.
9.
10.
2010-07-17, 15:34
korren
Varför ska man bo i småland ?! ;/
2010-07-17, 16:38
StefanN
2.Melon (Kanske)
3.Ruboo (maybe)
4. Seriösa Sven
5. Spökplumpen + Polare!
6. Danomino
7. mange (kanske)
8. StefanN (kanske)
9.
10.
11.
2010-07-17, 16:47
vonLidl
2.Melon (Kanske)
3.Ruboo (maybe)
4. Seriösa Sven
5. Spökplumpen + Polare!
6. Danomino
7. mange (kanske)
8. StefanN (kanske)
9. FlexBiel (vonLidl är snäll och skriver upp Flex eftersom h*n sitter på Iphone men kommer själv ej att delta :( )
10.
11.
12.
2010-07-17, 17:31
Shöwtek
2.Melon (Kanske)
3.Ruboo (maybe)
4. Seriösa Sven
5. Spökplumpen + Polare!
6. Danomino
7. mange (kanske)
8. StefanN (kanske)
9. FlexBiel (vonLidl är snäll och skriver upp Flex eftersom h*n sitter på Iphone men kommer själv ej att delta )
10. Shöwtek (kanske, och antagligen me ciaon :))
11.
12.
2010-07-17, 17:36
engert
2.Melon (Kanske)
3.Ruboo (maybe)
4. Seriösa Sven
5. Spökplumpen + Polare!
6. Danomino
7. mange (kanske)
8. StefanN (kanske)
9. FlexBiel (vonLidl är snäll och skriver upp Flex eftersom h*n sitter på Iphone men kommer själv ej att delta )
10. Shöwtek (kanske, och antagligen me ciaon )
11. Engert
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
2010-07-17, 17:40
Isaxon
2.Melon (Kanske)
3.Ruboo (maybe)
4. Seriösa Sven
5. Spökplumpen + Polare!
6. Danomino
7. mange (kanske)
8. StefanN (kanske)
11. Engert
12. Isaxon,
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
2010-07-17, 18:31
Mattsson
2.Melon (Kanske)
3.Ruboo (maybe)
4. Seriösa Sven
5. Spökplumpen + Polare!
6. Danomino
7. mange (kanske)
8. StefanN (kanske)
11. Engert
12. Isaxon,
13. Mattsson
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
2010-07-18, 12:45
Michél
Det kommer bli riktigt kul!
Kommer ordna platser för er som stuntar (får se om Haninge bangar på det efter mitt samtal med de igår).
Målet är ju att hamna på så många bilder som möjligt och dra uppmärksamhet. :)
2010-07-18, 13:20
Ruboo
Citat:
Ursprungligen postat av Mattsson
2.Melon (Kanske)
3.Ruboo (maybe)
4. Seriösa Sven
5. Spökplumpen + Polare!
6. Danomino
7. mange (kanske)
8. StefanN (kanske)
11. Engert
12. Isaxon,
13. Mattsson
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
YEs!!!! Mattsson KOMMER!!!!!!:)D
2010-07-19, 01:05
polinipajv
2.Melon (Kanske)
3.Ruboo (maybe)
4. Seriösa Sven
5. Spökplumpen + Polare!
6. Danomino
7. mange (kanske)
8. StefanN (kanske)
11. Engert
12. Isaxon,
13. Mattsson
14. polinipajv
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
2010-07-19, 01:09
Nitroz
2.Melon (Kanske)
3.Ruboo (maybe)
4. Seriösa Sven
5. Spökplumpen + Polare!
6. Danomino
7. mange (kanske)
8. StefanN (kanske)
11. Engert
12. Isaxon,
13. Mattsson
14. polinipajv
15.Nitroz(om jag hinner fixa hojen!)
16.
17.
18.
19.
20.
21.
2010-07-19, 02:24
sewa
Citat:
Ursprungligen postat av Michél
Det kommer bli riktigt kul!
Kommer ordna platser för er som stuntar (får se om Haninge bangar på det efter mitt samtal med de igår).
Målet är ju att hamna på så många bilder som möjligt och dra uppmärksamhet. :)
Hahaha <3
2010-07-19, 21:03
Hejsvejs
hur fan tänker ni med det här? ni ska alltså stunta mitt inne i stan? Hur säkert känns det först och främst? Och hur många tror ni är villiga att sätta sitt körkort på spel?
lycka till säger jag bara, ser redan nu metro och sthlm city dagen efter; "Idiot på arrangerad mopedträff rammade två barn och deras mor - intensivvårdas".
2010-07-19, 22:26
Ruboo
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvejs
hur fan tänker ni med det här? ni ska alltså stunta mitt inne i stan? Hur säkert känns det först och främst? Och hur många tror ni är villiga att sätta sitt körkort på spel?
lycka till säger jag bara, ser redan nu metro och sthlm city dagen efter; "Idiot på arrangerad mopedträff rammade två barn och deras mor - intensivvårdas".
Då har du nog inte fått informationen om var vi ska stunta med mera...
Arangörerna har bätre koll än DU tror!
2010-07-19, 22:37
Melon
Citat:
Ursprungligen postat av Ruboo
Precis, kan även meddela att platserna där det kommer att stuntas kommer spärras av under en kort stund. Och vem sa att vi har kört dit mopederna? Vi gick med dom.
2010-07-19, 22:40
KeXet
Citat:
Ursprungligen postat av Melon
Precis, kan även meddela att platserna där det kommer att stuntas kommer spärras av under en kort stund. Och vem sa att vi har kört dit mopederna? Vi gick med dom.
Rikard, får man bajja din derbi? (a)
2010-07-19, 22:40
Filip
Citat:
Ursprungligen postat av KeXet
Du får bajja min
2010-07-19, 22:54
Melon
Citat:
Ursprungligen postat av KeXet
Skitmånga som är sugna på den hahaha :) Finns dom som erbjudit mig Aerox 05a med nya kåpor och shit + 5-6k helt sjukt.
2010-07-20, 16:34
Hejsvejs
Citat:
Ursprungligen postat av Ruboo
Då kan ni gärna förklara för mig hur detta ska ske på ett säkert sätt. Med LAGLIGA avspärrningar.
2010-07-21, 03:07
Michél
Citat:
Citat:
Då kan ni gärna förklara för mig hur detta ska ske på ett säkert sätt. Med LAGLIGA avspärrningar.
Jesper, sen när blev du en moralkärring utav rang? Förklara gärna för mig hur man håller alla racen här i Stockholm LAGLIGA med godkända avspärrningar. Tänk om en barnfamilj som plockat svamp i skogen brevid motorvägen träffas utav en av bilarna som flyger fram i 200 km/h+? Tänk om moppepojken du jagar livet ur för att du tycker det är kul helt plötsligt gör en manöver du inte hinner reagera på och du tar hans liv?
"Tänk om"-teorin kan göras oändligt lång om man så vill och därför kör jag en teori som jag kallar "Tänk logiskt".
Ingenting kan hållas såvida inte alla kringfunktioner stämmer överrens och planeringen inför det här kommer bli tio gånger seriösare än vad ett ordinärt Frihamnen blir. Jag till skillnad från er lägger timmar på att mäta ut platser, GÅR längs hela körsträckan gång på gång för att pricka ut varenda detalj som kan påverka säkerheten eller funktionen för oss deltagare.
100% säkert blir det aldrig då det alltid finns kringfaktorer, men lyckas man till 80% så har man gjort ett jävligt bra jobb.
Så istället för att leka stek kanske du borde hjälpa till med det hela. Förstår dock att du klagar, mycket lättare att klaga än att bidra. Blir en kul grej helt enkelt! :)
Kommer gå sträckan varje dag nu och fundera ut hur man ska lösa detaljerna. Men lagliga avspärrningar Jesper... Kom igen, var det ett omedvetet skämt från din sida? Du om någon VET hur det här fungerar.
2010-07-21, 05:56
Hejsvejs
Citat:
Ursprungligen postat av Michél
Jesper, sen när blev du en moralkärring utav rang? Förklara gärna för mig hur man håller alla racen här i Stockholm LAGLIGA med godkända avspärrningar. Tänk om en barnfamilj som plockat svamp i skogen brevid motorvägen träffas utav en av bilarna som flyger fram i 200 km/h+? Tänk om moppepojken du jagar livet ur för att du tycker det är kul helt plötsligt gör en manöver du inte hinner reagera på och du tar hans liv?
"Tänk om"-teorin kan göras oändligt lång om man så vill och därför kör jag en teori som jag kallar "Tänk logiskt".
Ingenting kan hållas såvida inte alla kringfunktioner stämmer överrens och planeringen inför det här kommer bli tio gånger seriösare än vad ett ordinärt Frihamnen blir. Jag till skillnad från er lägger timmar på att mäta ut platser, GÅR längs hela körsträckan gång på gång för att pricka ut varenda detalj som kan påverka säkerheten eller funktionen för oss deltagare.
100% säkert blir det aldrig då det alltid finns kringfaktorer, men lyckas man till 80% så har man gjort ett jävligt bra jobb.
Så istället för att leka stek kanske du borde hjälpa till med det hela. Förstår dock att du klagar, mycket lättare att klaga än att bidra. Blir en kul grej helt enkelt! :)
Kommer gå sträckan varje dag nu och fundera ut hur man ska lösa detaljerna. Men lagliga avspärrningar Jesper... Kom igen, var det ett omedvetet skämt från din sida? Du om någon VET hur det här fungerar.
Stor skillnad på de race som hålls under natten, på motorvägar/huvudleder som de faktiskt spärrar av. (Dvs, inte ställen där folk faktiskt rör sig). Ang jagandet av moppepojkar så är det inget jag gör, har gjort det en gång, men då hade jag mina anledningar (efter att ha fått en SR50 i rumpan på bilen och ser honom sticka så tänker jag inte låta honom vara direkt...)
Om du nu har planerat allt, "i minsta detalj" så får du gärna förklara hur det hela faktiskt ska gå till. Alldeles nyss var det snack om att ni ska skrämma turister, och det anser inte jag låter som nåt vidare "säkert program".
Du vet själv att jag inte har något emot olagliga evenemang, utan uppskattar sånt, sålänge som det faktiskt hålls på ett säkert sätt.
80% räcker inte, ska det göras så ska det göras på absolut säkraste sättet, dvs utan några risker för misstag. Vi pratar inte medelåldersmän som byggt på sina bilar i 10 år och hållt på med streetrace i 30 år, utan nu är det tal om 15 åriga moppepojkar, utan nån som helst verklighetskontroll/säkerhetstänk när de väl sitter på sin dyna.
haha var det där med stek en liten diss till min klädstil möjligtvis? en skjorta (som förövrigt numera är trasig pga olja ;)) och ett par solglajjor är kanske inte helt fel klätt när det är sol ute, och man trots allt fyller 20 iår. =)
Lagliga avspärrningar var en överdrift, däremot SÄKRA avspärrningar är något jag gärna ser exempel på...
Inse själv att det inte är erfarna personer, som lyssnar när ni snackar, som ni har att göra med. Det är 15åringar, som gör allt för att synas lite extra och inte har nån jättekoll på det de gör alltid.
Men som sagt, jag önskar er lycka till. Kommer befinna mig inne i stan denna dag och kolla på hur detta sköts från en säker distans.
2010-07-21, 08:22
Michél
Citat:
Stor skillnad på de race som hålls under natten, på motorvägar/huvudleder som de faktiskt spärrar av. (Dvs, inte ställen där folk faktiskt rör sig). Ang jagandet av moppepojkar så är det inget jag gör, har gjort det en gång, men då hade jag mina anledningar (efter att ha fått en SR50 i rumpan på bilen och ser honom sticka så tänker jag inte låta honom vara direkt...)
Om du nu har planerat allt, "i minsta detalj" så får du gärna förklara hur det hela faktiskt ska gå till. Alldeles nyss var det snack om att ni ska skrämma turister, och det anser inte jag låter som nåt vidare "säkert program".
Du vet själv att jag inte har något emot olagliga evenemang, utan uppskattar sånt, sålänge som det faktiskt hålls på ett säkert sätt.
80% räcker inte, ska det göras så ska det göras på absolut säkraste sättet, dvs utan några risker för misstag. Vi pratar inte medelåldersmän som byggt på sina bilar i 10 år och hållt på med streetrace i 30 år, utan nu är det tal om 15 åriga moppepojkar, utan nån som helst verklighetskontroll/säkerhetstänk när de väl sitter på sin dyna.
haha var det där med stek en liten diss till min klädstil möjligtvis? en skjorta (som förövrigt numera är trasig pga olja ;)) och ett par solglajjor är kanske inte helt fel klätt när det är sol ute, och man trots allt fyller 20 iår. =)
Lagliga avspärrningar var en överdrift, däremot SÄKRA avspärrningar är något jag gärna ser exempel på...
Inse själv att det inte är erfarna personer, som lyssnar när ni snackar, som ni har att göra med. Det är 15åringar, som gör allt för att synas lite extra och inte har nån jättekoll på det de gör alltid.
Men som sagt, jag önskar er lycka till. Kommer befinna mig inne i stan denna dag och kolla på hur detta sköts från en säker distans.
Du vet själv att det är jag som brukar rädda dig, än så länge har det inte varit tvärtom. Om det är någon som tänker på allt utav oss så är det jag, om du inte sett det än så lär du aldrig få se det. Men förvänta dig inte att andra backar din rygg om du inte backar tillbaka.
Inget event är riskfritt, det finns inget här i livet som kan existera till 100% eller fungera till 100%. Tror du själv att alla som kör streetrace är så jävla duktiga? I många fall kan de jämföras med vilket finnigt moppefucko som helst. Helt riskfritt är det aldrig för oavsett tidpunkt på dygnet kan man aldrig garantera att saker och ting sker riskfritt. Den som hävdar det förtjänar ett slag i pannloben.
Med tanke på hur lite du faktiskt bryr dig så är du den sista personen jag skulle ta detaljerna med, för du själv vägrar lyfta ett finger för att förbättra situationen. Du har växt ifrån detta, blivit "för bra" så att säga. Mopeder är smuts i dina ögon och personerna som håller på med detta är det lägsta avskum man kan hitta på denna jord, värre än kokshororna på Sture och jarrarna från förorten.
Jag kan betta mitt liv på detta. Antingen får jag igenom en lyckad helhet där detaljerna tas på plats innan avfärd just för att minimera riskerna och får till ett snyggt event, eller så failar jag grovt och kör överdos då jag kommer hem.
Skrämma turister, du känner mig tillräckligt bra för att veta vad jag menar. Allt handlar om att skapa publicitet och göra en liten turistattraktion utav det hela, kul grej att göra i livet helt enkelt.
Men om du tror att de olagliga grejerna du är på håller 100% säkerhet, då har du hittat fel. Inte ens på Mantorp kan de garantera 100% säkerhet.
På tal om inget, du kanske glömde hur jävla grovt jag skällde ut dig efter att ha jagat en stackars kille på moppe vid Lidingö när du körde min bil? Bra att du slutat upp med det iallafall.
Om du hade engagerat dig, visat en gnutta intresse och försökt bistå med hjälp... Då hade det varit väldigt bra. Men i nuläget är du mer ett hinder än till hjälp.
Till er andra, det finns två alternativ. Antingen gillar ni hur maten smakar eller så får ni ingen mat alls.
2010-07-21, 14:05
abk
Citat:
BLABLABLA
BLABLABLA
BLABLABLA
Have you NO sense at all for irony?! Tror inte att någon vettig människa som läst tråden tror att vi ska skrämma turister på riktigt?