Bilmekaniker eller lastbilschaufför?
Tjenare!
Jag har ett litet dilemma. Jag går på fordon tekniska programmet i 1:an. I 2:an kan man välja mellan att gå över till transport-programmet eller stanna kvar och utbilda sig till fordonsmekaniker. Jag har lite svårt för vad jag vill välja.
Jag har hört bra och dåliga grejer om både yrkena. Jag tycker det är kul att grejja och köra fordon. Så jag skulle vilja ha lite råd ifrån er. Har ni några erfarenheter utav något av jobben? Vad jag uppfattat så tjänar en mekaniker oftast mindre än vad en chaufför gör. Snittlönen ligger på 11-12000kr efter skatt. Vilket jag tycker är väldigt dåligt. Jag vet att man inte kan säga på detta viset för att det är massor av saker som spelar roll, men generellt.
Så skulle ni kunna skriva alla erfarenheter och kunskaper om detta ämnet? Allt är intressant!
Tack så mycket, Soppanlut.