Ursprungligen postat av
mischa
Det är ett evigt pillande och jag tror att den är sällskapssjuk. Fast jag vill inget hellre än att vara med den. Dock inte behöva strippa den varje gång. Nåväl, nu fick jag igång den igen och det gör att det är motiverat att fundera lite grann på "omständigheterna". För vid den senaste protesten då regnade det ute eller snarare det var disigt och fuktigt ute. Efter det har den totalvägrat. Nu lyckades jag plötsligt få igång den - till och med med elstarten. Kul, roligt - men varför?
Denna gången har jag i min okunskap och förvirring "pillat" lite här och där. Var på högra handtagsbromsen. Intressant, men det är fortfarande så att bromsljuset lyser bara så länge jag inte trycker in handbromsen helt. (Vänster fungerar helt klander fritt). Lite smörjspray på lite kontakter. Fokus har annars varit startrelät. Lossat den röd/vita kabeln och satt fast den igen. Kollat in Hasses felsökning på startrelä och har försökt att testa det. När jag har kollat med spänningsmätare har den gett utslag på det sätt som den ska enligt Hasse. Och nu fungerar som sagt var allt. Det jobbiga är just att jag inte upplever att det är glapp. Snarare verkar den vilja "vila" lite och kanske fuktas av (?).
Tänk om jag skulle få åka hem på ett anständigt sätt trots allt. (Men vågar jag stanna för att handla?)