Tjena. Fixat 70cc nu och undrar om ni har några bra tips på t.ex en "flaska" som är 1 deciliter som jag kan ha olja i , så man slipper ha väska varje gång man ska ut. Tänkte så man kan slänga ner den i fickan bara eller nått..
Utskriftsvy
Tjena. Fixat 70cc nu och undrar om ni har några bra tips på t.ex en "flaska" som är 1 deciliter som jag kan ha olja i , så man slipper ha väska varje gång man ska ut. Tänkte så man kan slänga ner den i fickan bara eller nått..
Väldigt svårt att svara på den frågan, tror det går bättre om du frågar mor och far om ni har något sådant, eller så får du göra en egen :)
Kanske en 33cl pet flaska? Vet inte om det finns nåt mindre, men den kan man nog stoppa ner i fickan iaf :)
twostroke och startuning har ju
Statoil har 2dl flaskor med 2t-olja
Ta någon random flaska, fyll med 1dl olja (använda decelitermått) och rita ett sträck dit oljan når :)
Annars kan du ha en sån här Monster Hitman, små och äckliga, och dom är 89ml, så då kan du tanka 4 liter iaf;)
http://i44.tinypic.com/1jw0ah.jpg
Edit: Men du får ha i olja istället!:nono:
Om du inte har cp-långt till bensinmacken så kan du stänga av soppakranen hemma, slänga i oljan och köra till macken :)
Fickplunta:beer:
Fast nu efterfrågade han ju en flaska/ett mått. Fast motivera gärna varför oljan är skit:)
Jag kör oljan, inga problem!
Föresten, så kom jag på att jag köpte deras super olja, den orange:a inte den grå, never mind
Som nämnt tidigare. Köp statotils 2dl olja. Häll ut oljan sen om du inte vill använda den och häll sen i valfri olja du vill använda! :)
100kr för en deciliterflaska är dyrt :unsure:
Statoil flaskan går inte ner i någonstans fan :/
Och jag har en yamaha slider , så kan inte lägga den i den "stora" packboxen heller.
Är jag helt jävla dum i skallN eller blandar du olja och soppa dirr i tanken? :O ( ska sluta nörda och andvända ord som dirr sen.. låvvar )
Man kan faktiskt fortfarande köra med original oljepump med 70-cylinder. MHR Replican trivs skitbra med oljepumpen och är inte död än. Det som gör att den skär är mager blandning före taskigt med olja.
Du får skaffa en flaskhållare som man har på cyklar o skruva fast i moppen och ha en flaska i:lol:
Jag tog en flaska som de varit rostätare i som rymmer 1,25 dl, perfekt så kan man tanka derbin fullt ( 6L ) och att den får plats i facket under sadeln :)
jag brukar ta med mig en liten flaska som rymmer 2 dl, statoil/shell säljer som med 2-taktsolja, köpte en sån o bytte olja då den som är i är skit, perfekt att ha typ i verktygslåda om du har det, nånstans borde den gå att sätta fast på ngt sätt