Derbi DRD racing limited edition -05
Giannelli 2T rör
13/53 drevning
ostrypt cdi
sportluft filter
Utskriftsvy
Derbi DRD racing limited edition -05
Giannelli 2T rör
13/53 drevning
ostrypt cdi
sportluft filter
85-90km/h.
75-80 det e en riktigt lätt drevning om du ska ha hastighet.
Vet du vem Henry^ på gamla forumet var? Hans MHR senda gick i 90 kmh med 13/53, bra inställd o så. Men såklart, vissa moppar går bättre än andra, även fast dom har exakt samma trim. Dock tror jag inte en effektrörsmoppe har samma topp som en mid/hyper moppe(kommer inte ihåg vilken MHR cylinder det var) ;)
ONT: allt från 65-85, beroende på hur bra du e på att ställa in, och hur tur du har :)
edit: om du kör mkt på stora vägar, så kör på 14/53 :)
ni är ju helt sjuka i huvet som inte får en mhr 80 att gå mer än 90! det är sinnessjukt. det är det sorligaste jag nånsin hört. min polares rrx, orginal genom totalt, katalysatorn borttagen, varvstoppet borta och inställd. polerade avgas och spolportar. av elias, hans derbi finns i säljesforumet. den rrxen gör 90-95 gps! så ni är fan inte imponerande om ni trodde det. lär er om 2takt först. skryt om det sen
90km/h med 13/53 och midrace/hyper är verkligen svagt, 100km/h med sportcylinder och rör är inget större problem med rätt inställningar. Lite på 80 med giannelli och originalcylinder är inte heller det ett problem.
Känner inte snubben, tog bara ett exempel ;)
använde ni baotians gps elr? Sen så är det fortfarande, vägen kan ha lutat lite, elr medvind ;)
Och jo, jag vet hur en 2takt motor fungerar, jag vet att en 50cc org cylinder och ostrypt inte räcker för 95 ärliga, eftersom det är lågvarvigt.
Har jag sagt att den inte gör det?
Håller med, min gick 95,5 på gps med 13/53 och oinställd. Alldeles för lätt drevning för min setup(i alla fall som bruks)
Yes, 80 kan den mycket väl toppa :) men 90 låter lite väl. Går dock med perfekta inställningar och en jävla massa tur, men som sagt, inget att förvänta sig
verkar som den här tråden är full av fuckon som tror deras urpluggade reiju gör 95 ärliga.
bara låta dom snacka. för dom är för dumma i huvudet för att förstå bättre
alla tror deras moppar toppar 95 med lätt drevning o effekt ända tills dem verkligen inser att det inte e så. för en moppe gör inte 95 med 13-53 o ett sportrör.
men ett tips till er som tror dem gör 95 så bevisa de genom gps. för ingen kommer tro på de. btw min midrace senda gör 140 med 12-53ironi för er som inte fatta de.
85-90 km/h beroende på inställningar :)
runt 80 + kanske några kilometrar mer eller mindre, me dne drevningen beroende på förgasarinställningar också
jag har ett prorace limited edition underliggande (snabbare än överliggande) hehe , 14/60 drevning , dragit luftpluggen och bytt munstycke från 63 till 85. toppade 95km/h :)
Sen när jag bytte till tomaselli snabbgas gick den 98km/h hehe :D
edit : pr cdi också :)
Lange körde med MK Thrower och förövrigt org tror jag, förutom drev och munstycke, och den gjorde 92..
Så över 90 är inte omöjligt;)
beror ju helt på om du talar om maxspeeden som man har pinat ur moppen eller va själva moppen går på rak väg när man kör vanligt , utan att luta osv. Nog kan ja oxå säga att min derbi som hadd yasuni cr gick 90. Men den hastigheten kom man endast opp i en nerförsbacke, medvind, låg på skrote och moppen håller på ti skaka sönder i bitar när den varvar ur 6an så helvete