Här kan ni ställa frågor om 125or.
Utskriftsvy
Här kan ni ställa frågor om 125or.
Gasgas ktm eller wr så är du tuffast i byn, gärna sm
DU SKA ha en yamaha dt125r
Gasgas 125cc SM :wub::wub:
jag skulle köpt en ktm eller likande hoj som också finns som cross variant. En gatraggad 125a får max har 15hk mot cross varianterna som har 30hk. Så är det att strypa av eller trimma lite så har du 30hk ;) hade själv en yamaha yz 125 -03. Jävligt fin och lättkörd hoj
är yamahan bra? vill bara ha en som håller och går bra :D
det beror på helt du sköter den och hanterar den. Om du ligger och tokvarvar hela tiden och aldrig tvättar luftfiltret m.m så kommer det skära en vacker dag även vilken hoj du har. Jag körde yamaha i tre år och jag tycker den höll väldigt bra hade bara ett problem med vattenpumpen en gång för det gick in små sten igenom ett dräneringshål så till slut skar vatten pumpen. Men min fråga är, ska du ha en cross eller gatreggad 125a ?
Jag har gat reggad ktm exc 125, funkar prima
dt 125 mx:huhu:
varför får inte lätt mc ha mer än 15hk ? vad i böter är det om man blir stoppad. eller får man grejja och trimma så mkt man vill när det gäller lätt mc? :P
om jag inte har fel så är det olovlig körning för att du inte har A-kort. Men polisen har ett jävla problem med att kolla 125or ute på vägarna för att ingen går ju lika dant som den andra:) moppar är det ju så att dem får bara gå i en viss hastighet men en lätt mc inte har några krav på sig om hur fprt den får gå bara vad för effekt den får ha:)
Vilken som helst bara den är SM ! men om jag skulle fått välja skulle jag valt KTM dirr!!! Yamaha är inte helt fel heller :P
om du ska trimma så satsa på en 4-t .. då dom slits mycket mindre .. och drar mycket mindre bensin än en 2 - taktare :)
Har man Cash så köper man ju såklart en ktm exc 125 sm.
Men jag funderar på antingen husqvarna sm125s eller aprilia rs125,
dom båda är tvåtaktare och går bra avstrypta/trimmade. Och de ligger runt 30k
Först och främst, bestäm dig om du ska ha 2t eller 4t.
Nästan alla 4t-hojar går snäppet vassare än effektrörsmoppar fast dom har en motorkaraktär som får det att kännas som att dom är sjukt slöa, fast då är dom i princip odödliga och man slipper lukta blårök efter varje tur.
På tvåtaktssidan finns det större utbud, framförallt bland äldre hojar. Det finns renodlade crossar som kräver en hel del underhåll och lite mer gatanpassade cyklar som tex DT 125 som är nästan lika pålitliga som fyrtaktarna fast med mera effekt.
Tvåtakt är i mina ögon bara leksaker som man ska ha jävligt skoj på, inte något man pendlar med till skolan osv. Fyrtaktare i den här storleken är perfekta transportfordon, går att leka med dessa med men fun factorn är mycket lägre än tvåtaktarna.
för mig blir det nog dtn 125 fyrtaktaren, vad tror ni att den gör?
tror ni att 125 2taktarna slits hårt till bruks körning?
Ja skulle köra på valfri 2t 125cc racing o strypa ur, köra med huvudet o inte varva som en dåre o köra lungt o pressa på ibland.
Jag svinar gasgas motard på vägen nu. Asroligt. Visst, fuckokörning blire, Men vafan man kör ju motard.
http://www.blocket.se/hassleholm/Yam...tm?ca=23_4&w=2
Värt att köpa billigt?
på min yz 125a 00 står det att den hade 37hk i papperna
själv har man en nsr 125a från 89 gav 6000 l ok skick går bra och har inta haft något haveri i motorn trotts den gått 4500 mil. 2 takts honda. I mina ögon är det inte lönt att lägga särsklit mycket pengar på lätt mc då man gärna byter uppsig när man tar mellan vilket det flesta lätt mc förare har som mål. Fast får man 30k att lägga på 125a hoj av sin föräldrar hade jag inte bangat en gas gas 125a men men får 30k av päronen så där (bortskämd) ?