Aprilian lever men gillar inte kylaren tydligen..
Igår, precis som alltid gick min moppe skit, ibland varvar den ut, oftast när den är kall men när den blir varm går den okej upp till runt 3-4:an och ibland högre, sen typ låter den böööööh och bara dör, även om man drar in kopplingen..
Men ibland när den låter böööh så om drar in kopplingen och drar i gashandtaget så varvar den upp som fan och sen dör den ändå..
Så låter jag den rulla 5-10 meter eftersom jag ändå är uppe i hastighet och sen växlar ner en växel och släpper kopplingen igen så typ går den igång, man kan stanna och sen går den upp till 4:an igen eller så, så det är jobbigt som fan faktiskt..
Någon aning om vad det är för fel, förresten, för er som inte vet så kommer min setup:
[X] Cylinder: Barikit (Culatin racing) 80 cc
[X] Avgasrör: Metrakit sp
[X] Förgasare: Oko pwk 24 mm
[X] Insug: metrakit 24-28 mm
[X] Reeds: Original
[X] Munstycke: 130, hade 105 innan och fortfarande samma fel ändå, provat allt från 100-110 innan..
[X] Lågfartsmunstycke: 50, provat med 42 och ingen skillnad..
[X] Membran: Original
[X] Tändning: Original
[X] Tändstift: br9es
[X] Vev: Doppler endurance
[X] Koppling: Original
[X] Kopplingsfjädrar: Metrakit pro race fjädrar
[X] Drevning: 15-53 eller 11-13-14-16 fram, beror på race/gata/cruising, ingen skillnad ändå!
[X] Luftintag: Hebo luftfilter
Tacksam för svar!
Vill ha snabbt svar btw, använder den som bruks****, eller ska iallafall :)
Någon pratade om förgasarfel, kan det vara att den drar in luft eller att jag kanske borde blåsa rent skitet?
UPDATE!
Allting i motorn går fortfarande runt när jag plockade av barikiten för att kolla efter. Även barikiten var i toppskick. Så jag bestämde mig för att göra en snabb koll på allting. Jag har bytat förgasare till min 28mm Stage6 pwk och även insug till ett nytt. Fungerade inte så provade byta alla bensinslangar, membranet, luftfiltret samt rengöra förgasaren. Det fungerade inte heller, men så kom någon med idén om att den feltände vilket verkade logiskt för mig. Jag tog av tändningen och jajamen, kilen var knäckt så där trodde jag att jag löst allting! Monterade på min andra tändning med ny krysskil och tyckte att jag skulle ut och köra men icke sa nicke, den startade inte fortfarande. Kollade gnistan och den är fin och tänder helt rätt och cylindern får bensin till sig så jag förstår inte alls problemet.
Någon vänlig själ som vill hjälpa till innan jag lämnar in motorn för lagning till helgen?
Nu är den jävla *****n igång! Lämnade in henne på lagning och det var statorn som var fel. Förstår dock inte hur då jag provat 2 stycken olika. Måste ha haft en jävla otur då den ena var helt ny.
Men har fortfarande ett problem, hon har förstört en kylare redan och nu när jag körde hem märkte jag att vattnet rann av den igen. Nästan från toppen av kylaren. Kan det vara så att hon inte gillar kylare på något sätt? Blir hon överhettad eller finns det andra anledningar till att kylaren inte gillar henne?