Här kan vi diskutera allt inom snus , cigg ,priser , hur länge ett paket eller en dosa räcker, priser, Vilken som är godast på dagen osv?,
Vilken dosa är godast ? / Paket
Inge OT nu o seriöst så kanske vi får behålla tråden :gloria:
Utskriftsvy
Här kan vi diskutera allt inom snus , cigg ,priser , hur länge ett paket eller en dosa räcker, priser, Vilken som är godast på dagen osv?,
Vilken dosa är godast ? / Paket
Inge OT nu o seriöst så kanske vi får behålla tråden :gloria:
Hur länge en dosa räcker? En riktig man gör givetvis en prilla av hela dosan :)
Kan ju säga att denna tråd nog kommer bli låst för den verkar inte lika seriös som t ex drinkar,alkohol eller vad den heter då man kan ge tips tills mat och sådant men men.
Kör kronan vit för att jag får det billigt av min närmast polares mamma som jobbar på Swedish Match
1 stock i veckan och köper varje stock för 110kr
en dosa räcker max 1 1/2 dag för mig. snusar göteborgs rape
Köper typ en stock Phantom Blue White varje månad. Ibland räcker det längre och ibland kortare.
Betalar 209:- från snusbolaget.se, så jag snusar relativt billigt :)
Snuset påminner lite om Rapé. :P
Gör en tobakstråd med bra upplägg istället så kanske vi kan få ha kvar den.
Jag snusar Göteborgs Rapé. Har inte så jättestor koll på hur länge en dosa räcker, men 1 och en halv dag, då måste man ju snusa väldigt kort och väldigt mycket.
Snusar General Portion, alternativt Granit. Röker också, och där blir det Prince Röd.
En dosa räcker runt 4-6 dagar ungefär för min del. Snusar inte jättemycket. Ett pack cigg 2-3 dagar ungefär.
i princip bara gbg rapé
Gbg ibland men general nu. Köper en stock i månaden för 310kr ala turk kiosken vid mig :huhu: en dosa räcker i 2-3 dagar.
kör Kickup Energy snus, fint som fan!!11!
går runt med snus under läppen hela tiden istort sätt så blir ganska dyrt:D
Ja det blir det. Förr snusade jag bara general portion, men nu har de gått såpass långt att jag inte har råd längre. Så nu snusar jag kronan original portion, drar en dosa om dagen. Just därför kronan är ett okej val, smakar helt okej!
Lägg upp mer seriöst så tråden kanske kan vara kvar.. Vad folk tycker är gott osv... Jag fattar inte dom som snusar gbg hela tiden, smakar knappt någonting, kan vara gott med en dosa lite då o då :)
En fråga bara: Hur jävla dumma i huvudet är ni som både röker och snusar?
Årets troll tråd,
SNusar General portion oftast, räcker väl en 4-5 dagar skulle jag tro. Röker med och där röker jag antingen Prince Röda eller Camel Blå och där räcker ett paket 2-3 dagar ^^
Inte dax och starta en krarktråd också ? Är fan glad att ja varken snusar eller röker.. överdrivet larvigt
Det där "för sent" vet jag inte vad du fått ifrån. Visst hade det varit lättare att sluta innan du blivit helt beroende av det (vilket av det du nu brukar) - men det är aldrig för sent heller.
En grej som jag säkert hade gjort om jag hade brukat något och velat sluta hade varit attt lägga pengarna du egentligen köper snus/cigg för i en burk, och sen när man helt har slutat och inte känner att man behöver det längre så köper man något riktigt skoj för pengarna man samlat ihop. Det lär bli en del och även hjälpa till som en sporre.
Rapé på smakar och luktar tallbarr ... äckligt som fan, men ja .. alla tycker vi olika I gues :)
Själv snusar jag Granit Portion vit !
Många som klagar på att det inte smakar bra. Haha är ingen stekare allafall. :D
Men man tycker ju olika :)
:EDIT sen kan ju folk som inte snusar och bara sitter och postar kommentarer som "Usch och tvi hur kan ni köra den där..saken under läppen man kan ju bli beroende" posta i nån annan tråd det är en sak vissa gör andra inte och dom som gör det kan ju få diskutera skiten. :gloria:
Har snusat och rökt till och från 2 år nu. Nu är det snus som gäller då det inte verkar ha någon större inverkan på styrketräning. Göteborgs rapé för det mesta. :)
konstig tänk ;) snarare skulle jag fråga med varför? ingen fördel alls med det om man inte redan "råkat" bli beroende eller vill vara kool för Monster polarna ;p:PpP.Pp
personligen har jag aldrig rökt eller snusat :) har aldrig sett anledningen att testa då de flesta säger att de blev lite yra och sen spydde? sen när du blivit beroende får du inget "rus" egentligen heller förutom att du stillat behovet så jävligt bortkastat enligt mej iaf
Nej ni har rätt, jag har all tid i världen på mig! det är fel att säga så, men man blir inte beronde på 1 månad heller direkt.. tror det tog nästan 1,5 år innan jag blev det. Då ångrade jag de inte alls då jag inte visste att de skulle gå såhär mycket pengar åt de. Nej jag snusar bara, skulle aldrig få för mig att köpa cigg o börja! Då alla 13 åringar inte fattar att det är farligt, 2 släktingar har dött pga att dom rökt.. o min morfar hänger på en lös tråd kan man säga..
Ja det hade blivit ganska mycket, blir ju mer än 1000kr varje månad på skiten..
Aa så är det säkert, men samtidigt måste man tänka"är det värt det?" :) Ja menar, du har ett behov av snus redan och det är ju en sak. Men att hålla på skoj-röka några gånger i veckan måste du ju inse är sjukt ovärt ;D? Jobbigt om du skull bli beroende av det med, både ekonomiskt och i framtiden då det ser och luktar sjukt sjabbigt när vunxa röker, enligt mej. Okej om man fest röker eller så men det är en annan sak tycker jag :)
Är beroende av nikotin ja då det är dubbelt så mycket nikotin i snus, en cigaretter och snus verkligen inte är lika farligt som att röka så tror jag inte jag "börjar" med det också. Men visst det tål att tänkas på om "det är värt det" vet inte riktigt vad jag ska svara men får väll säga att det inte är värt det. :P
Det är väl mer en fråga om hur man uppskattar saker och ting. Jag finner det jävligt fint att ta en cigg när suget kommer och en snus till filmen eller liknande. Ser det som en livsnjutarsak och skiter i fysiska åkommor. Leva för stunden handlar det om och njuta av varje dag. Vem bryr sig om bieffekter och pengar när man ändå ska dö förr eller senare?
Räcker det som svar på hur dum i huvudet jag är bara för att jag ser mitt liv på ett annat vis än ditt?
Om du anser att ett bra liv är att slösa en jävla massa pengar, få en värdelös kondition och troligtvis dö långt innan du skulle gjort ifall du inte rökte/snusade så visst. Men du borde vara medveten om att det är vi andra som kommer betala för när du ligger på dödsbädden.
Är inte pengar till för att förbrännas och man ska må bra för stunden? Jag behöver inte ha en överdrivet bra kondition, vilket jag aldrig haft och jag mår ändå hur bra som helst. Det handlar om prioiteringar här i livet och jag känner helt enkelt att jag kan ge upp mitt fysiska välmående om 45 år för att njuta av livet fram tills dess. Att sedan sjukförsäkringar är något folket betalar om stämmer, men det drar väl alla utav som är sjuka? Inte bara rökare, utan folk som skadas i vardagen med.