Hej ! jag undrar om det är någon som vet vart man kan få tag på fjädern till gaffelbenet i fram dämparen ? eller om det är samma som på Derbi eller Rieju ?
det är en showa framgaffel.
Utskriftsvy
Hej ! jag undrar om det är någon som vet vart man kan få tag på fjädern till gaffelbenet i fram dämparen ? eller om det är samma som på Derbi eller Rieju ?
det är en showa framgaffel.
Samma gaffel som på Drac, du kan få en hel sådan gaffel för några hundra kr. Det är enligt mig en av dom sämsta gafflarna, om du är inne på att byta gaffel så är det svårt att hitta något sämre iaf! ;)
jaha va bra ! nej, jag hade inte tänkt oh byta hela gaffeln, utan bara byta fjädern för den är helt slut, den fjädrar inte tillbaka, så jag har fått fylla på med olja så den liksom håller dämparen uppe..
Men går det köpa en lös fäder ? eller är det till att leta upp en annan gaffel ?
Leta efter en beggad skulle jag göra! Eller som Emil säger, köpa en ny bättre gaffel! Dock är jag nöjd med min Showa USD som jag har på dracen så! Men kolla på cykelkraft, twostroke och rinab om dom har!:)
nja, inga gaffel byten tror jag nog inte jag ger mig på (a
men inga lösa fjädrar hittar jag.. skumt har för mig jag har sätt.. men får köra stumt så länge -.-
Det blir ju inte stunt, du har ju inget som fjädrar upp ?
Köp en beggad och ta den fjädern ?
det blir stumt eftersom jag har hällt i så mycket olja så inte dämparen ska gå i bott när jag sätter mig på den, och det lutar ganska mycket då, så den är helt sten hård nu ;)
Har en furia original gaffel du kan få för en liten peng :)
värt att säga är att det bara ska vara en fjäder i ena gaffelbenet
häll i rätt mängd ist för att känna dig fram. lätt att du spränger packboxarna när du har i för mkt.
vad för pris ? ;)
jo men det vet jag allt. men fjädern är slut eftersom den inte ens orkar hålla upp mopedens egna tyngd.
eh, kanske 300kr, fast du står för frakten ;)
det låter ju riktigt bra ;) jo men det är självklart att jag betalar ;)
kan du kanske skicka någon bild på den så man får se ? :)
Lånar tråden lite:)
Om man sätter en fjäder i det "andra" gaffelbenet också, blir fjädringen "bättre" då?:)
Edit: "Bättre", alltså inte lika mjuk och svampig;)
men det finns ju inte oh köpa lösa, och jag hittar ingen som säljer begagnade lösa , så ända ut vägen ? ;)
klart det är bättre med 2 fjädrar än 1 :P
fixar bild strax :)
gött ! ;)
http://i54.tinypic.com/209rndk.jpg
så ser den ut :)
och den funkar som den ska eller ? ;)
aa tror jag, fast dämparen är väldigt lös, Bytte den förra veckan då jag tyckte den va väldigt ful :P
vadå dämparen är lös ? :O
menar mjuk, haha
den är slut alltså ? ;)
Jag har en gaffel med kassa packboxar och ingen olja i saknar även övre krona! Ge mig 250 kr så skickar jag imon :)
men fjädern är bra då ? ;) är frakten med i det priset ? ;)
okejokej bra ;) men är den dyr frakten, jag menar det väger ju ganska mycket.. ?
okej ;) men blir det över en hundring isf ? :O
det var som fan ;)
jag ger dig min för 200 kr :)
är fjädringen slut så vinner jag inte på det i vilket fall ;)
är det någon som vet hur lång fjädern ska vara original ? :)
Den är kort iaf
ska du ha min gaffel ?:)
jag vet inte än, antingen så låter jag upp en annan fjäder som kan funka. eller så får jag köpa din gaffel, men den frakten det kommer bli "ungefärligt" locka inte direkt.. :(
men pratade med en gammal gubbe och han sa att en sån fjäder blir aldirg utmattad.. så jag fattar ingenting :O:O
men du hade vart så jävla snäll om du bara vill sälja fjädern löst åt mig ? (a)