Tja!
Har en Rieju smx power up, går rätt bra men saknar accet, funderar på att plugga ur röret, men låta den strypta cdi boxen sitta kvar, skulle det göra mkt med accet? :)
Är tacksam för snabba och hjälpsamma svar! (:
Utskriftsvy
Tja!
Har en Rieju smx power up, går rätt bra men saknar accet, funderar på att plugga ur röret, men låta den strypta cdi boxen sitta kvar, skulle det göra mkt med accet? :)
Är tacksam för snabba och hjälpsamma svar! (:
vad har du för bakdrev, ta ut pluggen gör stor skillnad ja, men inte lika mycket som ett effektrör!
Kommer bli bättre acc med strypt cdi ja! :)
Knappast, om den stryper vid 2,7 k skulle du knappt komma iväg.
Får väl kolla lite! (:
Ja, om du ställer in förgasaren sen också :) då ska du få bättre acc
Blir det storskillnad på accet eller bara en liten? (: funkar det att fila pluggen lite bredare!? :)
Kommer inte göra mer en 60km/h även fast du pluggar ut den, då cdin stryper satan på riejus nya modeller...
tror faktiskt den bara gör 57km/h sen övervarva den.
Så skulle heller borrat i ecu boxen så stryping försvinner eller skita i att plugga ut:)
Här ute drar på polisen av 5 tror jag! Men plugga ur den och bestycka om den så kommer då axxa lite mera :)
Men jag tror inte du får specillt bättre ax då, cdi spärrar mkt och kommer då inte upp i effektkurvan...
Så borra ecu boxen sen dra pluggen. och bytt bakdrev till 12/52
Klart som fan att han får bättre axx om han drar pluggen men inte stryper av cdin, att han inte kommer upp till effektkurvan betyder inte att han inte får bättre axx...
power up modell ska redan har helt okej ax orginal. sen skrev han att cdin stryper vid 2700varv och det är fan inget ting.
Tror du vad du vill. men axxet kommer bli något bättre en orginal. Men inte som en vanlig RRX modell. Om jag ligger under effektkurvan. så blir de ju inte bra axx alls.
Så effektkurvan har visst betydelse...
Den får ju bättre axx om du stryper av den? Tror du att bara för att cdin stryper så hjälper det inte att ta bort nån annan strypning om man inte tar bort den? Och den kan omöjligtvis strypa vid 2700 rpm, då kan han ju för fan inte ens starta i motlut och så måste han ligga och pressa på ettan för att komma upp för en större backe.
Jag har inte påstått att effektkurvan inte har någon betydelse, var fan har du fått det ifrån?