Sidan 1 av 6 123 ... Sista
  1. #1

  2. #2
    En kompis trodde att en moppe hade mellan 50 och 60 hästar... fast han är väl inte så motorintresserad.

  3. #3
    En kompis trodde att man värmde däcken med olja på dragrace tävlingar. Ni som har testat vet att det blir väldigt halt...

  4. #4
    En polare trodde att hans drac gick 105-110 med bara TK rör

  5. #5

  6. #6

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    "Min kompis har en TK-drac, gör nog runt 85-90, men visar 120 på mätaren."

    Jag?
    Din gör väl bara 110?

  8. #8

  9. #9

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av FoRzA_ Visa inlägg
    Min kompis fick upp sin peugeot ludix i 100 med dragen v-ring
    allt går med ett bra stup

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Jag och polarna mekade lite snabbt med mopparna. Då kom det en gubbe på en EU-scooter utan hjälm, som stannade och började snackade med oss.

    Gubben; Ska ni köpa en riktig moped? (Och pekade på scootern han körde)
    Jag; Nej, det här är ju riktiga mopeder! (Och pekade på våra tre moppar)
    Gubben; Är det en Crescent? (Pekade på min) Med sachsmotor? Dem är jävla bra motorer. Sådan körde jag som ung.
    Chrille; Aa, dem är bra!
    Gubben; Det där är ju en Puch Dakota! (Pekade på polarens) Dreva den och plugga ur så gör den 90!
    Jag; Hur kommer det sig att min med 80cc gör 107km/h? Så det låter inte så trovärdigt, eller hur?

    Då tappade han hakan vill jag lova!

    Gubben; Är det sant? 107km/h?
    Jag; Ja, kolla själv. (Pekade på skylten som satt kvar ifrån topspeed)
    Gubben; Då måste den vara jävligt trimmad.
    Jag; Ja, det är ju 80cc....
    Gubben; Min gamla kompis hade en Monarped som gjorde 115km/h! Den hade kompressor, eller turbo som det heter! Den blev uppmätt av polisen.

    Jag och polarna bara himlade med ögonen. Sen åkte gubben vidare. Ingen idé att tjafsa vidare om sånt där. Man får bara skratta åt dem.
    En rolig grej att jag har haft kompressor på en av mina moppar.. dok kändes inte någon extra "kraft"
    It's gonna be legendary!

  12. #12

  13. #13
    en på blocket sa att hans aprilian sr factory gjorde 110km/h med dragen variatorring

  14. #14
    sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Ösmo
    Inlägg
    617
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Jag och polarna mekade lite snabbt med mopparna. Då kom det en gubbe på en EU-scooter utan hjälm, som stannade och började snackade med oss.

    Gubben; Ska ni köpa en riktig moped? (Och pekade på scootern han körde)
    Jag; Nej, det här är ju riktiga mopeder! (Och pekade på våra tre moppar)
    Gubben; Är det en Crescent? (Pekade på min) Med sachsmotor? Dem är jävla bra motorer. Sådan körde jag som ung.
    Chrille; Aa, dem är bra!
    Gubben; Det där är ju en Puch Dakota! (Pekade på polarens) Dreva den och plugga ur så gör den 90!
    Jag; Hur kommer det sig att min med 80cc gör 107km/h? Så det låter inte så trovärdigt, eller hur?

    Då tappade han hakan vill jag lova!

    Gubben; Är det sant? 107km/h?
    Jag; Ja, kolla själv. (Pekade på skylten som satt kvar ifrån topspeed)
    Gubben; Då måste den vara jävligt trimmad.
    Jag; Ja, det är ju 80cc....
    Gubben; Min gamla kompis hade en Monarped som gjorde 115km/h! Den hade kompressor, eller turbo som det heter! Den blev uppmätt av polisen.

    Jag och polarna bara himlade med ögonen. Sen åkte gubben vidare. Ingen idé att tjafsa vidare om sånt där. Man får bara skratta åt dem.
    Jonas från Sorunda hellmoppers hade kompressor på sitt "raketarsle" med honda mb motor

  15. #15

  16. #16

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Jag vet, har själv sett den.

    Han säger även att han ska sätta dit den snart igen ;D

  17. #17
    Kompis: Jag måste dreva om moppen för den varvar så mkt att kolven inte hänger med. Han kör compact med ställbart munstycke och det han menade med att "kolven inte hänger med" var att den fyrtaktade för att motorn fick en på tok för fet blandning...

  18. #18
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    EN klasskamrat sa att hans runner gjorde 110km/h med ett ZX och att det den troligtvis gjorde 100km/h eftersom att det är glädjemätare :zzz:

    Dessutom är han hur duktig som helst inom fordon så fattar inte hur han kan säga en sådan sak :S
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  19. #19
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    EN klasskamrat sa att hans runner gjorde 110km/h med ett ZX och att det den troligtvis gjorde 100km/h eftersom att det är glädjemätare :zzz:

    Dessutom är han hur duktig som helst inom fordon så fattar inte hur han kan säga en sådan sak :S
    känner igen mig lite en på min skola har en sr50 factory som ska göra över 100 riktiga avstrypt och med ZX + andra vikter och hårdaste tryckfjädern typ
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  20. #20
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Haha, man vet inte vad man ska säga. Han går ju inte direkt att övertala
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  21. #21

  22. #22
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Låter inte något vidare troligt siiimooon!

    hahah
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  23. #23

  24. #24
    Kompis säger att hans Reiju (stavnng?) Drac gör 95 med bara lite borrade pluggar^^ och sen är det nog en "sportljuddämpare" på den, är inte så skillad inom motorer men låter det troligt tkr ni?

  25. #25

  26. #26
    en på skolan skulle få köpa en pr kittad mhr bigbore motor av någon random HAHA
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  27. #27
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    En snubbe sa till mig igår att hans gamla dt gjorde minst 120 med 65cc och andra drev...!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  28. #28
    Varför har du lagt ut så mkt pengar på trim Anton? Jag drar dig ändå med bara dragen v-ring på min ludix. Den gör 95 på gps.



  29. #29
    en bubbe som skulle köpa en trädning av mig som jag hade byggt om sa att han hade en polar med en moppe på 50cc som hade 30hk

  30. #30
    jag och tre kompisar stod och kollade på en inprutsmoppe på skolan, då började min kompis säga såhär : det där är fan ingen insprutsmoppe, för om det var det så skulle det inte sitta en förgasare här !" alla tre böja oss ner och kollar, och till hans förvåning satt det ingen förgasare där haha

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in