Reg.datum
    May 2011

Varför startar den INTE???

Tjenare, har varit sjuk i ett par dar nu, så skulle jag ut o testa moppen för jag inte ligga inne mer, så såg jag att den hade läckt bensin så jag drog åt skruvarna lite på förgasaren för jag trodde att jag inte hade dratt åt dem ordentligt efter jag hade bytt munstycke, sedan startade jag den och gasade lite för att se så allt var bra.

Men efter när jag skulle ut och köra senare så såg jag att den hade läckt mer då tänkte jag att flottören hade hängt sig iaf så öppnade jag föggen och såg till så allt såg bra ut. Efter det så slutade den läcka men så startade den inte så jag skruva av tändstiftet eftersom det antagligen skulle vara dyngsurt när bensinen hade överflödat, det var blött så jag blåste rent det fast så startade den endå inte...

Vad är felet? Den har inte skurit för den gick ju 2 timmar innan den sluta starta :S
    Kan tändstiftet ha tatt nån skada????? Hjälp!
    Behöver snabba svar, tack i förväg!

P.S Ledsen för den långa texten, ville bara beskriva problemet så bra som möjligt!
    EDIT: Det är en Gilera Stalker FÖRESTEN!

EDIT: Den startar och går ett tag sedan dör, ska rengöra förgasaren nu och såg att vakuum slangen inte satt åt ordentligt, får se om den funkar efter det.
    Senast redigerat av wajpofc den 2011-05-28 klockan 23:09.

Reg.datum
    May 2011
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Kollat gnistan? sätt stiftet i tändhatten och håll det imot avgasröret sen kicka och kolla om det kommer. den ska vara lila/blå.
    Hur mycket har du provat och kickat? kan ta ett tag för endel mopeder och starta efter man har haft iser förgasaren. om du har vakum
    sen vad för moped gäller det?
    Det är en gilera stalker, jag borde nog kolla gnistan ja. Men sen var det en annan grej jag noterade för ett par dagar sedan, det var att varje gång jag tankar fullt så läcker det ut lite bensin från en utav slangarna som går till föggen. Om det är vakuum slangen eller ej vet jag inte. TACK FÖR DET SNABBA SVARET FÖRESTEN

_Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Om inte vakuumet fungerar som det ska så kan detta hända som du beskriver. Kolla så du har slangklämmor på slangen samt att vakuumklockan öppnar/stänger som den ska. Detta kan du kolla genom att ta bort slangen från förgasaren och suga resp. blåsa. När du sen ska sätta på slangen så sug lite så du är 100 på att där finns bensin i koppen. Har du väl gjort detta så ska den hinna bygga upp trycket själv innan ny bensin behöver komma in.
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in