Hybridvisning

Trimma kinamoppen!

Hej! Var ett tag man tittade in här men håller på att hjälpa en kompis trimma sin kinamoppe som går i bästa fall 40km/h.

Har läst runt på internet om vilka strypningar som ska finnas på dessa motorer men hittar inga utav dem på moppen! De är utav Baotian classic modell dock går den under någon annat kinesnamn. Iallafall så finns inte:

Mässingskruven
    Variatorring
    CDI Boxen med blåa öglan.
    Variatorstrypning nr 2 elektronisk med den rosa kabeln.

Ingen utav dessa strypningar finns och hittar ingenting någonstans! Några tips på vars man mer kan leta eller är det bara att inse att den går sådär dåligt? Moppen är förövrigt ny och har bara gått ca 12 mil.

Enda jag hittat är den lilla i luftburken men den gjorde ingen skillnad när man tog bort.
    Citat Ursprungligen postat av En polis jag pratade med Visa inlägg
    Lyssna nu noga, dom där jävla trimmade mopederna är det största samhällsproblemet vi har i Sverige idag!

plugg i röret/ blindrör!

Citat Ursprungligen postat av abbe_24 Visa inlägg
    plugg i röret/ blindrör!
    Glömde säga det men ingenting i röret och finns inget blindrör.
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Antagligen så har du en längre variatorhylsa som går att svarva ner, var så på en kompis kina kymco
    gick den ca 60 - 65km/h.
    Möjligt, men verkar som remmen går högst upp på skivan. :S
    Lyssna nu noga, dom där jävla trimmade mopederna är det största samhällsproblemet vi har i Sverige idag!

Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    hmm.. ta en tuch penna och dra några streck över variatorn och acclerera med mopeden till toppfarten.
    ta sedan bort v-kåpan och kolla vart sträcket är utsuddat = dit gick remmen
    så märks det hur högt upp den går.
    De var de jag hade testat Och den går hela vägen upp.

Vars kan de då finnas någon strypning?

Jag är urkass på kina moppar men det jag vet om just classic modellen är att vikterna är svin tunga, ett måste att byta dem.
    ska finnas en skruv i förgasaren som hindrar nålen att gå hela vägen upp.
    impulskännare, sitter innanför variatorkåpan.
    sitter även ett rör som sticker ut från röret som man kan plugga.

återkommer om jag kommer på något mer.

Citat Ursprungligen postat av Born2Ride Visa inlägg
    Jag är urkass på kina moppar men det jag vet om just classic modellen är att vikterna är svin tunga, ett måste att byta dem.
    ska finnas en skruv i förgasaren som hindrar nålen att gå hela vägen upp.
    impulskännare, sitter innanför variatorkåpan.
    sitter även ett rör som sticker ut från röret som man kan plugga.

återkommer om jag kommer på något mer.
    Sitter tyvärr ingenting utav de du just sa tyvärr! Har dock inte testat med andra vikter.

Reg.datum
    Jul 2010
    Stoppa i ett 88-munstycke iaf så har vi en början (och om du är lat så kan du flytta clipset näst längst ner, bluddrar den så ett snäpp upp, rekommenderar mustycke fr. början kostar ju bara en tia eller två). Sen så köp lite lättare vikter om du har nånstans nära (runt 4,5 blir bra). Kolla insuget om det finns en bricka där med mindre diamter än insuget itself. Okej han hade inga öglor eller sladdar från variatorn men kolla om det finns en justerskruv på CDIn och testa skruva den två varv moturs, funkade för en polare.

Sen så göra som Zäta föreslog att kolla upp möjligheten att svarva den "inbyggda v-ringen".
    Märkte också att ni pratade om remmar, den original är inte mycke att ha för den slirar aningen bara så att ni vet

Lycka till!
    Citat Ursprungligen postat av DTrejsarn Visa inlägg
    Råkade såga lite i cylindern, men detta gör ingen större skillnad eller?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in