Sidan 2 av 6 Första 1234 ... Sista
  1. #31

  2. #32

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Sitter med en förjävlig nackspärr, någon som vet vad man kan göra åt de?
    Håll nacken varm, duscha varmt, lägg dig och försök sov, det brukar funka för mig iaf

  4. #34

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Har suttit me vetekudde sedan typ 16:00 idag (självklart värmt på den hela tiden) ska nog ta en dusch nu sen på me vetekudden igen sen sova, tack så mycket för svar! Hur länge brukar det hålla i sig? Har hört att de kan ta allt ifrån 2 timmar till 3-4 dar?
    Kan hålla sig länge, eller bara en stund, väldigt olika. Beror på vad du gjort med nacken.
    Ta en värktablett eller använda Zon eller liknande. Kan lindra smärtan.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  6. #36

  7. #37
    Har fått nån super runkspunk i nacken, det liksom brinner till lite, helt random... typ när ja låg å sov i natt så brände det till så kunde inte röra mig på 20 min för att minsta lilla rörning så smärtar det... just nu i denna stund när ja skriver så gör det ont som fan. om det e till nån hjälp så fick ja så ont när ja var på gymmet å bänkade... jag var uppvärmd i armar nacke osv

  8. #38

  9. #39
    Tjobree!
    Idag när jag stod i duschen såg jag att min knä var ganska svullet fast jag känner ingen smärta, bara en viss mättnad/lätt träningsverk under knäskålen. Efter lite research kan jag konstatera att mitt knä har fått sig en jävel och blivit "vattenfyllt", någon som vet hur jag bör agera?
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  10. #40
    Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    Tjobree!
    Idag när jag stod i duschen såg jag att min knä var ganska svullet fast jag känner ingen smärta, bara en viss mättnad/lätt träningsverk under knäskålen. Efter lite research kan jag konstatera att mitt knä har fått sig en jävel och blivit "vattenfyllt", någon som vet hur jag bör agera?
    Kontakta vårdcentralen.
    Det måste tömmas
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  11. #41
    Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Kontakta vårdcentralen.
    Det måste tömmas
    fan vad vidrigt
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  12. #42
    JAg får damp. Svider i ögonen, rinner i näsan och svider i näsan. Har en rejäl förkylning. Tagit alvedon och nässpray. Hur fan får jag bort svedan?
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  13. #43
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    JAg får damp. Svider i ögonen, rinner i näsan och svider i näsan. Har en rejäl förkylning. Tagit alvedon och nässpray. Hur fan får jag bort svedan?
    funkar inte mediciner är det väl bara att rida ut stormen... ett tips är att till varje pris undvika att klia i ögonen även om jag vet att det är sjukt drygt...

  14. #44
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    funkar inte mediciner är det väl bara att rida ut stormen... ett tips är att till varje pris undvika att klia i ögonen även om jag vet att det är sjukt drygt...
    Mjo, är nog det. Fan, får väl blunda alltid då
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  15. #45

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Prova med några ögondroppar eller något. funkade för mig när de sved satan i ögonen

  16. #46
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Prova med några ögondroppar eller något. funkade för mig när de sved satan i ögonen
    Ska se ifall vi har hemma (:
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  17. #47

  18. #48
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Har så sjukt ont i halsen, tips på huskurer man kan göra själv hemma? Gärna som fungerar.
    Te + Honung + lite lime/citron = Fuck yeah!
    Citera för svar. Rött som moderator. Svart som vanlig forumit.

  19. #49

  20. #50
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Tänkte på te och honung men jag gillar varken eller

    Edit: Gjorde mig en kopp te med citronsmak och hade i honung, mer citron, mjölk och socker.
    Funkade faktiskt ganska bra!
    Bra bra! Käka lite Vicks också, dock inte för mycket då det kan vara laxerande vid "överdosering"
    Citera för svar. Rött som moderator. Svart som vanlig forumit.

  21. #51

  22. #52
    Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Västergötland
    Inlägg
    369
    Ok, jag sitter med förkyldning just nu..
    Hade sjukt ont i halsen och fixade varm mjölk tillsammans med äggvita! Och värm! Funkar riktigt bra mot halsen! Jag lovar!
    Sen finns det också så man tar Apelsinjuice med pressad vitlök!
    Funkar.. Men smaken är ju en annan sak..

  23. #53

  24. #54
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av ternmyr Visa inlägg
    har något som kallas "Aids", Något som vet ett bra botemedel? hört att panodil funkar men skulle vilja veta om de finns nåt bättre.
    ipren är nog det bästa för din del..
    det går nog över snart ska du se
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  25. #55
    Citat Ursprungligen postat av ternmyr Visa inlägg
    har något som kallas "Aids", Något som vet ett bra botemedel? hört att panodil funkar men skulle vilja veta om de finns nåt bättre.
    Kul.

    Hoppas du får aids.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  26. #56
    Någon som vet en bra huskur mot nästäppa? Har inga näsdroppar och jag är helt igentäppt..

  27. #57

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Hoppas du får aids.
    +1 :o

    har haft något fel i min hals nu i fan över 3 månader. Helt sjukt, jag känner ingen smärta i halsen, men ibland kan jag börja tok-hosta som bara fan, (kommer inte slem eller något)
    det är sjukt jobbigt, kan inte "sluta" hosta när jag börjat, utan måste hosta ett tag, när det sedan slutar kan jag inte alls prata, knappt andas och måste verkligen ha något att dricka.

    Brukar oftast få hostattacker precis när jag går ut och det är kallt, när jag kommer in. (dvs stora temperaturskillnader) och även när jag blir andfådd.
    har testat alla möjliga halstabletter och grejs som borde funka. men ingenting hjälper :o

    tips?

  28. #58
    Jag är väldigt förkyld och undrar om det är en bra idé att simma? På tisdag ska min klass ha ett simprov, simma 200m varav 50m ryggsim och lite livräddningsgrejs. Är ett ganska viktigt simtest då det ingår i några av mina kurser att man ska kunna simma. Ska jag skippa simtestet eller kämpa på? Vad kan de få för konsekvenser?

  29. #59
    Har du förkylning i halsen? Dvs en infektion, halsont osv?

    Då kan det vara superfarlig, eftersom infektionen förs med blodet vid ansträngning och fastnar i blodpumpen själv, dvs hjärtat. På riktigt.

    Är du bara vanligt förkyld och tar det lugnt skall det nog gå bra! Rådgör med läraren om inte annat, dem skall ju kunna sånt!



    Pluppen: Snyt dig, näsdroppar är för totala veklingar. Seriöst, läkemedel för nästäppa!
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

  30. #60
    Citat Ursprungligen postat av PojkenMedKepsen Visa inlägg
    Har du förkylning i halsen? Dvs en infektion, halsont osv?

    Då kan det vara superfarlig, eftersom infektionen förs med blodet vid ansträngning och fastnar i blodpumpen själv, dvs hjärtat. På riktigt.

    Är du bara vanligt förkyld och tar det lugnt skall det nog gå bra! Rådgör med läraren om inte annat, dem skall ju kunna sånt!

    Okej, låter lite läskigt. Har ingen halsont iaf så det ska väl vara lungt.. Får se hur jag gör

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in